ex op vakante buitenland

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
rene68
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2015, 21:38

ex op vakante buitenland

Bericht door rene68 »

Mijn ex is op vakantie geweest naar Duitsland, ik wist hier niets van en ondanks dat ik hem wel de vakantie gun. vraag ik me af of ze me had moeten melden dat ze buitenland inging.
Ik begreep het pas toen me zoon het vertelde omdat ie nu bij mij is. Kan iemand me tips geven wat ik nog kan doen. Heb een redelijk lopende weekend bezoek regeling maar daarom heen wel een vechtscheiding met daarbij de aankondiging dat ze het volledige voogdij wil . nu nog ieder 50 %
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ex op vakante buitenland

Bericht door ll2014 »

Het zou wel netjes zijn als je een melding kreeg waar je zoon met je ex heenging op vakantie.
Of dat in Nederland of in Duitsland is maakt op zich natuurlijk niet zo veel uit.
Of het verplicht is weet ik eigenlijk niet, zal wel een grensgeval zijn.
In jouw geval zou ik je ex melden dat je graag had gezien dat je geïnformeerd was.
Begrijp ik goed dat jullie nu gezamenlijk gezag hebben over jullie zoon en dat zij wil dat jouw gezag wordt ontnomen?
Dat kan alleen in heel uitzonderlijke situaties worden toegewezen.
rene68
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2015, 21:38

Re: ex op vakante buitenland

Bericht door rene68 »

dank voor deze reactie, zie op andere site dat er wel een meldplicht is , maar zoals zoveel is maar net hoe je dit leest. Voogdij heb ik al een keer een rechtszaak over gehad en deze heeft ze verloren , maar denk ook omdat er nog ots op zit deze loopt rond oktober af en ze heeft aan gegeven het daarna weer te proberen.
ouders kunnen niet goed met elkaar communiceren en elk woord is gevoelig. word de laatste weken erg op me emotie in gegaan , zoals ik geen aandacht voor hem heb en niet genoeg doe.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: ex op vakante buitenland

Bericht door kiekiek »

Naar het buitenland op vakantie gaan hoef je elkaar niet te melden. Verder hebben beide ex partners niets te zeggen wat er bij de ander gebeurd. Dit is een vorm van emotionele chantage om toch invloed op de ander te proberen uit te oefenen. Niet op ingaan, jij maakt de keuzes voor wat er bij jou gebeurd en niemand anders.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
rene68
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2015, 21:38

Re: ex op vakante buitenland

Bericht door rene68 »

oke duidelijk, of toch niet , ben onderstaande pagina tegen gekomen waarin toch een meld plicht word vermeld.

http://www.kinderontvoering.org/veelges ... antie-gaan

Wil niet zeggen dat hij ontvoerd is maar vind wel dat er een melding had moeten zijn

rene
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: ex op vakante buitenland

Bericht door Casper »

Zie ook recent:
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7838-con ... p-schiphol

Onthouden van die website:
"Van de 247 kinderen is namelijk 70% door de moeder ontvoerd"

Overigens heb ik zelf nooit toestemming gegeven, noch gevraagd, maar ook nooit problemen gehad.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: ex op vakante buitenland

Bericht door ll2014 »

Casper schreef: Overigens heb ik zelf nooit toestemming gegeven, noch gevraagd, maar ook nooit problemen gehad.
Hier precies hetzelfde, misschien maakt het ook uit dat mijn zoon ondertussen 14 is en ook hetzelfde adres heeft. Daarnaast nemen we als mannen altijd zo weinig mogelijk bagage mee op vakantie en dat lijkt dan ook niet op een definitieve verhuizing natuurlijk.
Wel maak ik mijn zoon altijd duidelijk dat hij mij vertelt waar hij heen gaat op vakantie met moeder en andersom ook aan moeder vertelt waar wij heen gaan en ook even aangeeft als we goed zijn aangekomen.
Met hex is geen communicatie mogelijk, kan je net zo goed met een betonnen muur gaan praten, dus dat laat ik maar.
Zij meld ook niet waar ze heen gaat aan mij dus waarom zou ik dat wel doen....
Plaats reactie