Eenzijdig stoppen omgangsbemiddeling opgelegd door rechter

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
RvdV1973
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2015, 15:49

Eenzijdig stoppen omgangsbemiddeling opgelegd door rechter

Bericht door RvdV1973 »

Goedenmiddag Allemaal,

bij deze een vraag. Mijn ex-vrouw en ik zelf zijn door de rechter veroordeeld tot omgangsbemiddeling om de communicatie tussen ons beide inzake de kinderen te verbeteren en de kinderen minder last te laten hebben van onze scheiding - het betreft een zogenaamde vechtscheiding. Ik was zeer verheugd met deze veroordeling - de omgangsbemiddeling - daar de moeder van mijn kinderen enkel schofferend kon communiceren met mij.

De rechter ging mee met de wens van mijn ex-vrouw deze bemiddeling te laten verzorgen bij een instantie van haar keuze.

Het bemiddelingstraject werd gestart en gedurende dit traject kwamen er een aantal - voor mijn ex vrouw - nare aspecten over haar gedrag richting de kinderen over mij naar boven. De bemiddelingsinstantie heeft zelfs voorzichtig de term geestelijke kindermishandeling aan haar adres geuit.

Tijdens dit traject werd het gedrag en de manier van communiceren van mijn ex-vrouw daadwerkelijk iets beter. Echter tijdens een sessie werd mijn ex-vrouw door het bemiddelingsinstantie "in de hoek gedrukt' met feiten over haar gedrag etc. Dit kon mijn ex-vrouw niet aan, werd boos en besloot dat zij 1-zijdig met het traject ging stoppen..let wel: dit is een door de rechter opgelegde sanctie! Het spreekt voor zich dat mijn ex-vrouw weer volledig is vervallen in har oude gedrag en de kinderen hiermee schaadt.

Mijn vraag is: kan mij ex-vrouw inderdaad zomaar deze bemiddeling 1-zijdig opzeggen? Ik heb dit reeds aangemerkt bij de bemiddelingsinstantie heb hier echter geen antwoord op gehad?

Wie weet het? En wie weet wat ik kan doen om de bemiddeling af te blijven dwingen daar mijn kinderen er baat bij hebben?

Alvast dank
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Eenzijdig stoppen omgangsbemiddeling opgelegd door recht

Bericht door EDA »

Proberen kun je vanalles.

Maar afdwingen...???

Verzoeken doen. Dat kan. Uitnodigen tot, dat kan ook.

Afdwingen kun je niks, als man, als vader. De maatschappij is niet Papa-georienteerd, maar Mama georiënteerd, waar het om kinderen gaat.

Mama's die niet willen ..... kunnen dat tot in lengte van dagen.

Rechten? Och.....
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Eenzijdig stoppen omgangsbemiddeling opgelegd door recht

Bericht door ll2014 »

EDA schreef:Mama's die niet willen ..... kunnen dat tot in lengte van dagen.

Rechten? Och.....
Vaak gaat het helaas zo, maar rechters hebben er ook een hekel aan als er niet naar ze geluisterd wordt, en daar is in dit geval duidelijk sprake van.
Als zo duidelijk is dat moeder zaken frustreert kan een rechter ook besluiten om het hoofdverblijf van het kind bij de vader te bepalen omdat dat beter is voor het kind.
Vraag is of je dat wilt natuurlijk.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Eenzijdig stoppen omgangsbemiddeling opgelegd door recht

Bericht door Condat47 »

Tja stoppen kan je altijd. Heb je al een rapport van de voortgang van de zaken waarin staat vermeld dat de moeder het traject eenzijdig heeft stop gezet?
Zo nee, dan zou ik hier als eerste achter aan gaan zodat je dat eventueel bij de rechter kan indienen.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Eenzijdig stoppen omgangsbemiddeling opgelegd door recht

Bericht door JCC »

Ja dat kan ze, aan jouw de taak om via je advocaat actie te ondernemen en zo het circus draaiende te houden.

Je hebt het over sanctie, dit is dan wel een sanctie die nauwelijks of geen directe gevolgen heeft voor haar dus ik zie het meer als een vrijwillige verplichting.

Heb in het verleden ook iets dergelijks meegemaakt en je denkt dat je in je recht staat, met uitspraak NB, maar staat daadwerkelijk met lege handen.
Plaats reactie