Is bijstand vergelijkbaar met mijn inkomen?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Arizona
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:38

Re: Is bijstand vergelijkbaar met mijn inkomen?

Bericht door Arizona »

Bedankt voor je reactie Voiceless.
Handig met getallen ben ik… termen herkennen voor welk bedrag erbij hoort vindt ik wel lastig en als zzp'er wordt het me dan te tricky. Inkomen, belastbaar, na aftrekposten etc. En 1 getal verkeerd ingevuld is al voldoende om ernaast te zitten.

En ja, het klopt dat de KA ook van de bijstand wordt afgehaald. Vandaar dat we die eerst hebben berekend, wetende dat ze daar geen last van zal hebben, en met een lagere KA voor mij, meer draagkracht voor eventuele PA.

Ik zal een paar juristen benaderen…
Ik kan misschien ook toch nog het LBIO benaderen en vragen of ze 5000 euro van het inkomen (van 2014) willen afhalen om zo rekening te houden met het feit dat ik de kinderen heb voor 20% of zo… Ze hebben alle gegevens al van mij en mijn ex…
Arizona
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 dec 2014, 21:38

Re: Is bijstand vergelijkbaar met mijn inkomen?

Bericht door Arizona »

Ex wordt nu door gemeente verplicht de KA berekening van het LBIO (van een maand terug, nog voor de aanpassing omtrent kindgebonden budget) door de rechter te laten goedkeuren.

Een jurist vertelde mij dat het recht op verhalen bij de gemeente sinds 1 januari is vervallen. Ze kunnen echter wel mijn ex dwingen de verandering goed te laten keuren voor ze de bijdtand aanvullen op een lagere KA.
Ze gaat nu de gemaakte berekening proberen met documenten erbij door de rechter te laten goedkeuren. Hopelijk kan en lukt dat.
Kan zijn echter, dat het juridisch loket haar 'adviseert' een herberekening te laten maken vanwege recente kindgebonden budget wijziging.

Ik heb het LBIO maar alvast gevraagd een nieuwe berekening te laten maken (die ze gratis aanbieden te maken nu), maar hoop dat de uitkomst van 108 eruo per maand door de rechter kan/zal worden goedgekeurd.

Zo niet, dan is het de vraag of ik een'claim' op hogere KA gewoon mag weigeren, en zo ja, of de gemeente dan nog mijn ex haar bijstand mag verlagen om zo druk op mij te blijven uitvoeren…
Plaats reactie