wat te doen, na uitspraak hoge raad 9 oktober 2015

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Roeland
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2015, 18:05

wat te doen, na uitspraak hoge raad 9 oktober 2015

Bericht door Roeland »

al vanaf mei 2002 betaal ik netjes alimentatie voor mijn 3 dochters en mijn ex, na 12 jaar alleen nog voor mijn 3 dochters, 211 per maand pp. Ivm wetswijziging 2015 rechtzaak aangespannen kosten 4000 euro, uitspraak september 2015 , voor de jongste 2 nog maar 30 euro pp, de oudste{19} zit op kamers dus krijgt van mij de volle 213 .
9 oktober uitspraak hoge raad op teletekst en 1 week later al bericht van mijn ex ze eist 179 euro voor de jongste 2 pp.
Dus mijn advocaat kosten , ondanks zijn goede werk, is voor niets geweest, weg spaargeld maar nu moet ik dus weer een advocaat nemen, maar ik heb geen spaargeld meer, terwijl mijn ex {op bijstands nivo} alle juridische hulp krijgt die ze vraagt. voor niets.
Ik ben ten einde raad, kan wel mijn advocaat weer vragen ,maar ik heb geen geld meer over en wil niet in de schulden geraken.Maar de staat verplicht mij een advocaat .

graag advies wat ik kan doen , alvast bedankt

Roeland
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: wat te doen, na uitspraak hoge raad 9 oktober 2015

Bericht door ll2014 »

Roeland schreef:9 oktober uitspraak hoge raad op teletekst en 1 week later al bericht van mijn ex ze eist 179 euro voor de jongste 2 pp.
Waar baseert ze dit op? Of is het alleen maar een voorstel. De uitspraak van 30 euro pp is volgens mij gewoon geldig en het is maar de vraag of de uitspraak van de hoge raad ook geldt voor de uitspraak in jouw zaak.
In ieder geval zal je ex in beroep moeten gaan tegen de uitspraak van september 2015 om iets gedaan te krijgen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: wat te doen, na uitspraak hoge raad 9 oktober 2015

Bericht door Voiceless »

Je hoeft nog niets te doen. Er is een uitspraak en die blijft staan totdat er een nieuwe is. Het is maar de vraag of een uitspraak van de Hoge Raad als een legitieme wijzigingsgrond gezien wordt.

Gewoon wachten, en haar verzoeken verder negeren. De bal ligt bij haar. Ze zal waarschijnlijk wel beroep aantekenen.

Was de uitspraak overigens uitvoerbaar bij voorraad? Dan is hij ingegaan ongeacht of er beroep is aangetekend.
Roeland
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2015, 18:05

Re: wat te doen, na uitspraak hoge raad 9 oktober 2015

Bericht door Roeland »

Door de uitspraak is ze in hoger beroep gegaan, omdat ze hoopt op meer.
dus volgens jullie moet ik gewoon maar ff afwachten op wat er gebeurt, maar ik neem aan dat ik toch en keer moet reageren op haar kosteloze advocaat, en dat ik vroeg of laat naar den bosch moet voor een zitting.

gr Roeland
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: wat te doen, na uitspraak hoge raad 9 oktober 2015

Bericht door Voiceless »

Reageren op een advocaat hoeft niet, en aangezien er een procedure loopt laat dat via jouw advocaat lopen als je toch wilt reageren. Reageren moet je pas als het beroepsschrift binnen is.

Om kosten te sparen zou je wel een voorstel kunnen doen om het verschil te delen en dat zij de procedure intrekt. Overleg met jouw advocaat wat wijsheid in deze is.
Plaats reactie