Ik mag nog 1.5 jaar geen papa worden genoemd

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
The Dream
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2016, 19:51

Ik mag nog 1.5 jaar geen papa worden genoemd

Bericht door The Dream »

Hallo allemaal,

Deze topic open ik voor mijn dochter en mezelf.

Mijn dochtertje is op dit moment 2 jaar en 9 maanden en vorige week donderdag heb ik haar eindelijk voor het eerst in 17 maanden kunnen zien, omdat haar moeder het contact heeft dwarsgezeten. Tijdens de eerste 16 maanden van haar leven heb ik haar maar 8 korte keren gezien van 1.5 uur per keer. Zij weet dus helemaal niet dat ik haar papa ben.

De moeder van mijn dochter en ik doorlopen nu een traject via een omgangshuis dat een rechter ons heeft opgelegd, om de omgang op gang te helpen. Hierbij is het de bedoeling dat ik om de week mijn dochter ga zien. Van de week kreeg ik te horen van degene die ons begeleid tijdens dit traject dat het het beste is voor mijn dochter dat ik tot haar 4de of 5de jaar niet papa word genoemd, maar bij mijn naam. Als reden werd opgegeven dat ze met de leeftijd die ze nu heeft, toch nog niet begrijpt wat een papa is.

Voor mij voelt het niet goed om zolang voor mijn dochter te verzwijgen wie ik werkelijk voor haar ben. In haar eerste essentiële levensjaren weet ze hierdoor niet dat ze een papa heeft.

Mijn gevoel vertelt me dat je op deze manier een kind die recht heeft om te weten dat ze een vader heeft en dat ik dat ben, hierdoor alleen maar voorliegt en dom probeert te houden. Verder ben ik heel bang dat dit haar juist kan gaan verwarren.

Ook al zou mijn dochter op de leeftijd die ze nu heeft niet kunnen begrijpen dat ze ineens een papa heeft. Dan nog denk ik dat we het onderbewuste van een kind niet mogen onderschatten.

Meningen zijn van harte welkom. Maar als jullie mij kunnen helpen aan informatie waarin mijn standpunt bevestigd wordt, zou dat helemaal fantastisch zijn.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties!
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Re: Ik mag nog 1.5 jaar geen papa worden genoemd

Bericht door anboe »

Hoi Dream,

Mijn schoonzoon had voor het eerst contact met zijn dochtertje toen ze 2 jaar en 5 maanden was. Moeders had nooit verteld dat ze een kind van hem had gekregen. Eerst was het papa bij de voornaam noemen maar na een paar maanden is haar verteld dat het haar vader was. Ze is zo blij dat ze een vader heeft, we zijn nu 2 jaar verder en papa is alles voor haar. Ik vind dat je een kind nooit zijn vader mag onthouden. Kinderen zijn daar flexibel genoeg in, passen zich snel aan.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Ik mag nog 1.5 jaar geen papa worden genoemd

Bericht door Voiceless »

Onzin, een kind heeft recht om te weten wie hast vader is en die band moet zo vroeg mogelijk opgebouwd worden.
The Dream
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2016, 19:51

Re: Ik mag nog 1.5 jaar geen papa worden genoemd

Bericht door The Dream »

anboe schreef:Hoi Dream,

Mijn schoonzoon had voor het eerst contact met zijn dochtertje toen ze 2 jaar en 5 maanden was. Moeders had nooit verteld dat ze een kind van hem had gekregen. Eerst was het papa bij de voornaam noemen maar na een paar maanden is haar verteld dat het haar vader was. Ze is zo blij dat ze een vader heeft, we zijn nu 2 jaar verder en papa is alles voor haar. Ik vind dat je een kind nooit zijn vader mag onthouden. Kinderen zijn daar flexibel genoeg in, passen zich snel aan.
Hoi anboe,

Bedankt voor je berichtje!
Mag ik vragen of dit contact ook via een omgangshuis of iets dergelijks tot stand is gekomen?

En moest de dochter van uw schoonzoon er aan wennen dat ze ineens een papa had of ging dit allemaal heel natuurlijk?
The Dream
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2016, 19:51

Re: Ik mag nog 1.5 jaar geen papa worden genoemd

Bericht door The Dream »

Voiceless schreef:Onzin, een kind heeft recht om te weten wie hast vader is en die band moet zo vroeg mogelijk opgebouwd worden.
Bedankt voor je berichtje!
Zo denk ik er ook over. Hoe langer we wachten met haar te vertellen dat ik haar papa ben, hoe verwarrender het voor haar kan gaan zijn.
anboe
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2015, 17:19

Re: Ik mag nog 1.5 jaar geen papa worden genoemd

Bericht door anboe »

Hoi dream,

Zie pb.

Gr Anboe
Plaats reactie