Hulp nodig tegen stelende ex

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Ruud H
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2016, 12:16

Hulp nodig tegen stelende ex

Bericht door Ruud H »

Even voorstellen, ik ben Ruud H en sinds augustus 2014 getrouwd met mijn huidige vrouw.

Daarvoor 23 jaar getrouwd geweest met een ander... dus mijn ex.
Ik betaal vrijwillig 300 euro allimentatie, dit is zoafgesproken omdat ik geen draagkracht had voor een berekening.
Er zijn 4 zoons voortgekomen uit dat huwelijk.

Na veel problemen en drie jaar voor de jongens te zijn gebleven, (de ex wilde al drie jaar van mij af) Ben ik uiteindelijk opgestapt.
Zei woont met de 4 jongens van 22 20 17 en 16 nog in ons koophuis.
Vanwege een inmens gat in haar hand is er ook nog een lening van 32 duizend euro waar ik de helft van mag betalen.

Dat doe ik dus ook allemaal tot op de cent nouwkeurig kost mij dit 650 euro per maand bij een inkomen van 1750 euro per maand.

Mijn huidige vrouw heeft geen inkomen dus hier moeten we het mee doen.

Tegen de ex zijn al twee rechtzaken gevoerd om te zorgen dat het huis in de verkoop kwam.
De rechter heeft ook vastgesteld dat ik 325 bijdraag per maand aan het huis wat is opgebouwd uit 150 (helft hypotheek) en 175 (helft van lening)
Tevens mocht ik van dat maandbedrag de kosten a 50 euro per maand van de makelaar verrekenen oftewel 25 euro korten van haar maandbedrag.
Verder mocht ik haar niet korten.

Wat heeft de ex nu geflikt....
Zij is gestopt met de bank van lening te betalen. Dus de 175 die ik aan haar overmaak, die stort zij niet naar de bank maar steekt het in eigen zak.
Nu heeft de bank ons verplicht het ieder naar de bank te storten dus ieder zijn eigen helft.
Dat betekend dat ik haar dus niet meer de 175 per maand betaal maar rechtstreeks naar de bank stort.

Ik stort haar nu iedere maand 325 euro min 175 voor bank en min 25 voor makelaar daadwerkelijk gestort 125 euro.
Nu is er loonbeslag gelegd omdat de ex vind dat ik haar niet mag korten op de 325 en eist zij 2300 euro achterstallig geld.
Haar advocaat weet exact hoe het in elkaar zit en dat ik rechtstreeks aan de bank moet betalen.
Evengoed gaat hij mee in het verhaal en stuurt dus een gerechts deurwaarder die loonbeslag legt.

DIT NOEM IK LEGAAL STELEN....

Wat kan ik er tegen doen.......wordt er gek van en krijg huis sloop neigingen.

Bovenstaande is niet het enige.
Begin 2014 heeft de ex drie maandlonen achterover gedrukt terwijl ik in een drie meter caravannetje woonde en werkte voor mijn stageld op de camping.

Er is een ouderschaps plan opgesteld ...
Alleen na 1 leuk weekend met drie van de vier jongens heb ik ze nooit meer gekregen omdat moeder dat niet toestond.

Ze weigert mee te werken ondanks uitspraken van de rechter aan de verkoop van het huis

Mijn persoonlijke bezittingen weigert zij terug te geven ook na een uitspraak van een rechter.

Dag na mijn trouwen stond de eerste deurwaarder (onterecht overigens) voor de deur.

Er is ingebroken in mijn mailaccount, wat te herleiden was naar wieringerwaard, waar de ex woont.

Ze heeft het LBIO loonbeslag laten leggen omdat zij vond dat ze recht had op 2,40 euro meer in de maand....LBIO ging hier ook gewoon in mee.

Ze loopt op alle 4x4 evenementen waar ik normaal kwam, ik ga daar dus al niet meer heen.

En nu liegt ze dus weer dat ik haar niet mag korten op de 325 door te zeggen dat de 175 euro voor mijn rekening is, puur om haar zak te spekken.

Hoe krijg ik haar nu eindelijk zo ver op de knieen dat ze hiermee stopt.
Heb 23 jaar heel goed voor mijn gezin gezorgt.
Zij is degene die vreemd ging door tegen een vriend van mij te zeggen dat ze zo verliefd op hem was, de scheiding was haar keuze , ook al ben ik degene die weg ging.

Ik wil verder met mijn huidige vrouw en wel zonder dat er eeuwig een ex ellende veroorzaakt, geld steelt via loonbeslagen etc etc.
Wie weet er een oplossing die ook echt werkt.

Ruud
Laatst gewijzigd door Ruud H op 17 feb 2016, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Ruud H
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2016, 12:16

Re: Hulp nodig tegen stelende ex

Bericht door Ruud H »

En dan wel puur voor het financiele,
De kinderen heb ik inmiddels al opgegeven.

Hopelijk gaan ooit hun ogen open als ze onder het juk van moeder vandaan zijn en zien ze in wat voor vader ze hebben weggegooid.
desjaak
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2015, 06:57

Re: Hulp nodig tegen stelende ex

Bericht door desjaak »

Hallo,

een heleboel vervelende dingen waar ik persoonlijk erg misselijk van word.

Misschien heb ik wat tips.

Is er overwaarde aan het huis ? Zo ja dan kun je geld eisen van je ex omdat zij gebruik maakt van het huis, en jij wel meebetaalt aan de lasten.
Ook kun je naar de rechter om de koop te forceren. Ik ben hier toevallig op dit moment mee bezig.
Ik kan me niet voorstellen dat jij moet betalen omdat zij de lasten niet betaalt. Misschien kun je met de bank een overeenkomst bereiken dat jij het geld voor de hypotheek direct aan de bank overmaakt?

Jouw ex is vervelend bezig en ze doet je onrecht aan. Ik denk dat je op sommige punten je gelijk kunt halen.

Veel wijsheid en succes toegewenst.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Hulp nodig tegen stelende ex

Bericht door Condat47 »

Beste Ruud H,

Ook ik ga bijna koken als ik dit verhaal lees.
Respect voor je houding: gewoon door blijven gaan en laat je niet klein krijgen (uiteindelijk is het maar geld) en als alles eindelijk geregeld is kom jij wel weer uit de put.
Ik weet het, het is ontzettend zwaar maar je raakt gewend aan bijna geen geld (helaas hier ook zo'n situatie). Gelukkig komt aan alles een einde.

Je zoon's zijn bijna allemaal al wat ouder. Die komen straks vanzelf weer naar je toe. Het enige wat jij ze kan vertellen is dat de deur altijd voor ze open staat. Moeder kan nu nog veel stoken maar ze komen op het punt dat ze zelf gaan nadenken en niet meer afhankelijk zijn van moeders. Wat dit punt betreft is het dus geduld hebben.

Zoals ik het nu begrijp woont je ex nog in jullie oude huis en is de hypo door twee gedeeld.
Jij betaald nu rechtreeks aan de bank. Dit kan je gewoon bewijzen en je hebt vast brieven van de bank waar deze afspraak zwart op wit staat. Deze afspraak doorsturen naar het LBIO. Laat je huidige partner desnoods bellen naar het LBIO als jij te emotioneel bent.
Ik mag wel hopen dat de lening van 32 K niet verder op kan lopen. Jij betaald nu al netjes terug aan ex maar heb je ook bewijs dat de lening nu minder wordt?

Er is dus een beschikking met bedrag 325 en je betaald 125 (325-175-25)euro. Ook al heb je helemaal gelijk dit is gewoon een lastige zaak. Heb je jou advocaat er al over gesproken. Binnen welk termijn moet ex mee werken aan verkoop?

Ik kan dus alleen maar zeggen gewoon doorgaan. Jij kan alles netjes aantonen en betaald ook netjes jou delen. Desnoods terug naar de rechtbank en mevrouw wederom dwingen om het huis te verkopen. Hopelijk heb je met jou loon recht op rechtsbijstand en kost een advocaat jou niets tot weinig.

Probeer je emotie een klein beetje uit te schakelen. Negeer haar op 4x4 evenementen en doe gewoon lekker je ding met je nieuwe vriendin. Soms is de confrontatie uit de weg gaan wel het verstandigst (mijn complimenten daarvoor). Vervelend is het wel.

Geniet van de kleine zaken in het leven met in je achterhoofd wie de langste adem heeft wint.

Heel veel succes.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Hulp nodig tegen stelende ex

Bericht door Voiceless »

Als zij de bank niet betaalt, dan zou dat loonbeslag ook komen, maar dan via de bank. Het is dus kiezen tussen twee kwaden. Ik denk dat je de juiste benadering kiest.

Ik mis echter een stukje. Het LBIO gast niet direct op loonbeslag over. Er is eerder communicatie geweest. Als jij kunt aantonen dat er niet aan de bank betaald werd en jij dat nu wel doet, sta je sterk. Geef dat het LBIO aan. Start eventueel een procedure om het loonbeslag op te heffen.

Verder een tip. Haal jouw persoonlijke gegevens weg in de post. De hele wereld leest mee.
Ruud H
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2016, 12:16

Re: Hulp nodig tegen stelende ex

Bericht door Ruud H »

Bedankt voor de Tip... namen weggehaald.
Plaats reactie