Problemen met ex

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Joske21
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2016, 17:14

Problemen met ex

Bericht door Joske21 »

Hoi allemaal
Ik ben 3 jaar geleden gescheiden en ben nu gelukkig samen met iemand. Met me ex heb ik 2 jonge dochters. Ik woon sinds de scheiding in Duitsland en sta op het punt een huis te kopen met me nieuwe vriendin. Mij ex zit in de bijstand en nu wil haar gemeente dat ik ga betalen voor haar bijstand. Ik weet niet of ze het inkomen van mijn vriendin mogen meeberekenen. We wonen samen maar een samenlevings contract of iets dergelijks hebben we niet.
Ze is niet een goede moeder en ik wil nu de volledige voogdij over de kinderen want ik zie ze beiden hard achteruit gaan. Ik ben al continu met een advocaat bezig en kost al bakken met geld. Ik wil er 110% zijn voor kinderen. Ik slaap zelfs nachtenlang al niet meer vanwege al deze dingen. Ik wil rust voor mij en de Kids en ik wil ze een stabiel en normaal leven geven. Iets wat me ex ze niet geven kan. Hopelijk heeft iemand hier de zelfde ervaring en wil het delen
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: Problemen met ex

Bericht door Benadeelde »

Hoi Joske21,

De gemeente heeft inderdaad het recht om bijstand te verhalen echter het één en ander is afhankelijk van de beschikking. De beschikking is dus hetgeen waar iedereen zich aan dient te houden.
Plaats reactie