advies gevraagd.

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
geneveve
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2016, 17:41

advies gevraagd.

Bericht door geneveve »

hallo,ik zal in het kort even vertellen waar het om gaat. Mijn man heeft een zoontje van 3 jaar, januari dit jaar heeft de rechter uitgesproken dat het kind recht heeft op zijn vader en dat de raad van kinderbescherming een onderzoek moest gaan doen en de omgangs regeling op te starten. mijn man en zijn ex moesten zich aanmelden bij pactum lindenhout. dit is ook gedaan, er is een gesprek geweest met de ex en mijn man heeft ook een gesprek gehad met pactum lindenhout. 3 dagen later werd mijn man gebeld door pactum lindenhout dat zijn ex dit traject gestopt had.er zijn gesprekken met raad van kinderbescherming geweest na 4 maanden. er zijn afspraken gemaakt dat mijn man onder begeleiding zijn zoontje mocht zien dit zou elke week gebeuren,eerst een uurtje en dan opbouwend.hij zou 5 augustus voor het eerst na bijna 1,5 jaar zijn zoontje moge zien voor een uurtje. hij is er netjes heengegaan, maar zij had het dus weer stopgezet. Van de week had hij weer een gesprek met r.v.kinderbescherming en ex, ex heeft hem zo zwaar de grond ingetrapt dat mijn man eruit is gelopen.ik heb contact opgenomen met r.v.kinderbescherming, die vinden dat mijn man moet gaan werken aan zijn emotionele gedrag en hij mag niet boos worden volgens hun als ex allemaal leugens verteld en hem de grond intrapt. nu gaat er binnenkort weer een gepsprek komen en zullen er weer opnieuw datums worden afgesproken dat mijn man weer onder begeleiding zijn zoontje mag zien. we weten bijna wel zeker dat als het zover is, ex de stekker er weer uittrekt. mijn man is zo kapot van verdriet,dat ik hier daarom advies vraag. Kan een advocaat misschien iets doen zodat ex haar afspraken moet nakomen. We hebben een advocaat die een hoop geld heeft gekost en we zijn er niks mee opgeschoten.ik hoop echt dat ik op de een of andere manier mijn man kan helpen zodat hij zijn zoontje weer in zijn leven krijgt.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: advies gevraagd.

Bericht door mrniemand »

Beste geneveve,

Een vraag: heeft je man gezag omtrent zijn zoontje?
Je man is in ieder geval goed bezig door telkens zijn medewerking te verlenen, laat hem dit vast houden.

Hoe moeilijk het ook is voor je man m.b.t. verdriet/boosheid die aangewakkerd wordt door de acties van zijn ex, heb de mindset dat zij er alles aan doet en voor niks schuwt om je man kapot te maken... via hun zoontje. Dit houdt in dat je man dient te realiseren dat hij maar een enkele 'fout' hoeft te maken en dat het beeld die zijn ex heeft/geeft over hem, hierdoor mogelijk 'bevestigd' wordt. Als tip wil ik jullie meegeven hier heel bewust van te zijn, laat je man stoom afblazen in een 'beschermde' omgeving, daar waar hij al zijn verdriet, boosheid en frustratie wel kan uiten. Maar doe dit niet bij de betreffende instantie(s). Blijf zover hij kan, kalm, rustig en met de houding 'ik ben in staat om met reeele oplossingen te komen en ik wil aan de verplichtingen die mij als ouder toehoort voldoen' en stel vragen als je vragen hebt. Het gaat immers om zijn kind, waar hij letterlijk desnoods door de stront voor moet kruipen, maar hij knokt tenminste voor z'n kleine vent. En ooit zal die kleine heel erg trots zijn op hem, hiervoor...

Ander tip die ik wil meegeven is door alles te documenteren hetgeen de ex van je man qua allerlei uitspraken doet, maar ook daar waar uit stukken/informatie blijkt dat je man iets positiefs hebt gedaan, wat in het belang van zijn kind is geweest (meewerken wordt als iets positiefs gezien).

Verder lees ik dat er een mogelijkheid van omgang komt, al dan niet in begeleidende vorm. Niet ideaal, maar wel in het belang van het kind. Pak die kans! Heb beiden, maar vooral je man, vertrouwen in de omgang met zijn zoontje. Haal het maximale uit het minimale tijd die jullie gegund is. Zorg voor een start voor het het (weder)opbouwen van die band... en het komt goed.

Je vraagt of je je man op de een of andere manier kan helpen zodat hij weer zijn zoontje in jullie leven krijgt. Dat je dit voor je man wilt doen en hier bent is al heel wat, heel goed! Knokken voor je kind is goed maar vergeet ook jullie relatie en welzijn niet: probeer (samen) een weg zien te vinden in deze moeilijke en zware situatie. Laat hem er niet aan onderdoor gaan, maar al helemaal niet samen aan onderdoor gaan. Geniet ook van de momenten samen want op deze manier sterk je mekaar juist aan en krijgt je man weer energie om voor zijn zoontje te knokken...

Tot slot vrees ik, als ik de geschetste situatie lees, dat de juridische weg de enige manier is om zijn ex het een en ander te laten afdwingen. Heb je geen vertrouwen in jullie huidige advocaat, neem een ander.

Heel veel succes en sterkte samen

Meneer Niemand
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
geneveve
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2016, 17:41

Re: advies gevraagd.

Bericht door geneveve »

bedankt voor je advies. mijn man heeft geen gezag, wel erkend. hij heeft wel gezag aangevraagd en dat zou na een half jaar beoordeeld worden,maar daar gaan we wel voor.het advies wat je gaf om in de gesprekken rustig te blijven,hebben we ook besproken. hij zei ook wel dat is wel heel moeilijk met wat de ex allemaal zegt, maar hij gaat ervoor. Ik steun hem door dik en dun en we laten ons er niet onder krijgen. we hebben geen vertrouwen in onze huidige advocaat, dus gaan we op zoek naar een andere advocaat die wel achter hem staat.nogmaals bedankt voor je advies.
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: advies gevraagd.

Bericht door Onmacht »

Denk eens aan de advocaten verbonden aan de stichting. Je kan ook gebruiker Casper een PB sturen. Die houd een lijst bij met goede en af te raden advocaten.
Plaats reactie