Alimentatie 18 jaar rekening nummer

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Vader42
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2016, 13:07

Alimentatie 18 jaar rekening nummer

Bericht door Vader42 »

Ik betaal kinderalimentatie voor 2 kinderen, 1 kind is 18 jaar geworden.
Nu heb ik begrepen dat ik aan mijn kind zelf moet gaan betalen echter is contact 0.0 ik heb zelfs geen woonadres.
Kan ik nu gewoon aan moeder blijven betalen in de hoop dat zij dit door stort?
Wat als zij dit niet doet en dochter zou naar het lbio stappen wie is dan aansprakelijk ?
Ik wilde de betalingen sowieso gesplitst gaan overmaken naar moeder , ik heb namelijk al genoeg gedoe gehad met lbio.
De alimentatie is door de rechter bepaald volgens duo zou ik niet meer hoeven bijdragen, maar uitgerekend kost een advocaat mij meer geld energie en frustratie.

Mvg

Een vader
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie 18 jaar rekening nummer

Bericht door Casper »

Als je kind financieel zelfstandig is, stopt de alimentatie op 18 jaar. Als zij nog op school zit of studeert (of anderszins behoefte heeft aan deze bijdrage), loopt de alimentatie door tot 21 jaar.

Stop in ieder geval met het overmaken naar moeder. Zij heeft hier geen recht op. Je dochter zal een rekeningnummer moeten opgeven waarop jij de bijdrage kunt overmaken. Reserveer eventueel de bijdrage op een aparte rekening, zodat je later kunt laten zien dat je in goeder trouw gehandeld hebt.
Wat als zij dit niet doet en dochter zou naar het lbio stappen wie is dan aansprakelijk ?
Je raadt het al: Vader42 is dan aansprakelijk.
naonik
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016, 10:05

Re: Alimentatie 18 jaar rekening nummer

Bericht door naonik »

Ik heb de alimentatie overgemaakt naar de rekening van mijn dochter, vanaf Januari dit jaar. Moeder ging naar het LBIO dat ik geen alimentatie meer betaalde en je raadt het al, van het LBIO moet ik aan de moeder betalen. Het geld dat ik op rekening van mijn dochter heb gestort was good will van mijn kant!
Pas na een advocaat ingeschakeld te hebben ziet het er naar uit dat ik ga winnen, nog geen officiele bevestiging mogen ontvangen.
Ik raad je aan om al je afspraken op papier te zetten en laat de partijen dit eventueel ondertekenen, je geraakt in de problemen als je zomaar iets verandert.
Het is onvoorstelbaar dat het LBIO beschuldigingen klakkeloos overneemt maar ze doen het wel, dus zodra jouw ex of dochter ook maar vermoed dat ze tekortgedaan worden en naar het LBIO stappen ben je de klos :|

succes ermee
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Alimentatie 18 jaar rekening nummer

Bericht door Voiceless »

De alimentatie dient rechtstreeks uitbetaald te worden aan het kind, tenzij het kind zelf besluit. Beste is een brief te sturen naar jouw dochter en het rekeningnummer te vragen. Misdchien beter geen afzender op de enveloppe zetten. Alleen als ze zelf schriftelijk antwoord, dan overmaken. Anders betalingen stoppen.

Alleen dochter kan naar LBIO.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Alimentatie 18 jaar rekening nummer

Bericht door ll2014 »

Voiceless schreef:Alleen dochter kan naar LBIO.
Juridisch gezien wel, maar mijn ervaring is dat LBIO erg goedgelovig is richting moeders.
In mijn geval probeerde ex met een ondertussen door het gerechtshof vernietigde beschikking alsnog geld te incasseren via LBIO, waarschijnlijk onder het motto, je kunt het altijd proberen....

Omdat LBIO overigens altijd eerst telefonisch en eventueel schriftelijk contact met je opneemt, krijg je wel altijd de kans om een situatie uit te leggen, maar ook daar blijkt de duidelijke voorkeur voor de moeder, echt neutraal zijn ze niet.
Laat je vooral niet door emoties lijden in zo'n geval en meldt ze heel zakelijk waarom ze het volgens jou bij het verkeerde eind hebben.
In mijn geval vroegen ze mij om dan de uitspraak van het Hof waarin stond dat de beschikking was vernietigd op te sturen, wat ik ook gedaan heb.
Maar eigenlijk vind ik dat LBIO zelf zou moeten verifiëren of wat de moeder beweert wel klopt.
Plaats reactie