Schadevergoeding van het LBIO

Heeft u het LBIO in uw nek gehad. Schrijf hier uw ervaringen.
Plaats reactie
naonik
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016, 10:05

Schadevergoeding van het LBIO

Bericht door naonik »

Kun je een schadevergoeding eisen van het LBIO als je ten onrechte bent beschuldigt van een achterstand?

Ik heb het LBIO op mijn nek gehad en ondanks de bewijzen die ik aanvoerde werd er toch een incasso bureau ingeschakeld. Ik heb daarop een advocaat ingeschakeld die zonder ook maar 1 extra bewijsstuk het LBIO tot zwijgen bracht, helaas zijn de kosten v/d advocaat meer dan het bedrag wat ik moest betalen. Dit was allemaal niet nodig geweest als het LBIO geluisterd had en mijn verhaal serieus had genomen.

Heb ook een klacht ingediend bij de ombudsman maar die doen nog niets, eerst moet de klacht bij het LBIO beantwoordt zijn (nu 8 weken geleden).

Enige ervaringen hiermee of kennis hierover?

bedankt
neeisnee
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:04

Re: Schadevergoeding van het LBIO

Bericht door neeisnee »

Gelukkig nog niet, maar als je bewijs van betaling had zou ik het aan het incassobureau laten zien, met de opmerking dat als ze het niet voldoende vinden, je ze met vertrouwen opwacht bij de rechtbank.

Als je met bankafschriften aan kunt tonen dat je betaald hebt maakt een rechter daar snel een eind aan met mogelijk een vergoeding voor gemaakte juridische kosten.
Plaats reactie