kinderalimentatie en de bijstand

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
DubbelPP
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2016, 09:46

kinderalimentatie en de bijstand

Bericht door DubbelPP »

Dit jaar ben ik gaan scheiden. Nu ontvang ik een brief van de Sociale Dienst om gegevens op te sturen. Ze willen de partneralimentatie en kinderalimentatie berekenen.

Heeft de berekening invloed waar de kinderen ingeschreven staan? Op dit moment staan 2 kinderen bij haar ingeschreven en 1 bij mij.
We hebben een co-ouderschap regeling. Elke week zijn de kinderen 50/50 verdeelt. In het convenant is ook afgesproken dat we elk voor de helft de kosten dragen.
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: kinderalimentatie en de bijstand

Bericht door Benadeelde »

Dat is zeker van invloed.

Heb je al een beschikking van de rechtbank ontvangen ? Zo ja, dan kan je hoogst waarschijnlijk deze gebruiken tenzij je ex minder inkomen heeft dan tijdens het huwelijk.
DubbelPP
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2016, 09:46

Re: kinderalimentatie en de bijstand

Bericht door DubbelPP »

In het convenant heb ik voor de partneralimentatie een draagkracht berekening te maken. dit kwam uit op €218 per maand.
Kinderalimentatie zouden we elk kwartaal de kosten bij elkaar leggen en indien nodig verrekenen. Daar staat omschreven dat we elk de helft van de kosten dragen, in de praktijk betaal ik ongeveer 2/3 deel.

Dit vind ook geen enkel probleem. Echter als de sociale dienst nu ook nog eens kinderalimentatie op mij gaat verhalen, verdampt dat geld allemaal.

Welk invloed heeft de kinderalimentatie op het feit waar de kinderen ingeschreven staan?
Plaats reactie