Gang naar de rechter?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
manaman
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2016, 15:46

Gang naar de rechter?

Bericht door manaman »

Ik ben ZZP-er en ik zie dat er puur gekeken wordt naar de winst uit onderneming. In mijn beroep is de omzet heel onzeker. Nu heb ik dus geen zin in een formele berekening. Helaas heb ik een koppige ex die waarschijnlijk naar de rechter gaat.

Mijn vraag. Wanneer ik niet meewerk met de gang naar de rechter. Wat is dan het ergste wat kan gebeuren? Zijn er dwangmiddelen?

Ik ben voor een eerlijke verdeling, maar de behoefte die volgens het NIBUD worden gesteld zijn absurd. Kinderen kosten lang niet zoveel.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Gang naar de rechter?

Bericht door ll2014 »

manaman schreef:Mijn vraag. Wanneer ik niet meewerk met de gang naar de rechter. Wat is dan het ergste wat kan gebeuren? Zijn er dwangmiddelen?
Als jij niet meewerkt met de gang naar de rechter, zal je ex waarschijnlijk voor 100% dat toegewezen krijgen wat ze eist, en dat kan ze dan met hulp van LBIO invorderen als je het niet betaalt.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Gang naar de rechter?

Bericht door ll2014 »

manaman schreef:Ik ben voor een eerlijke verdeling, maar de behoefte die volgens het NIBUD worden gesteld zijn absurd. Kinderen kosten lang niet zoveel.
Op zich zijn die NIBUD normen niet zo absurd, alleen wordt daar ook huisvesting en vakanties volledig in meegerekend alsof het kind een evengroot aandeel in die kosten zou hebben, terwijl die kosten voor het grootste deel ook zonder kind(eren) gemaakt zouden worden.
Persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat ik op die manier de vakantie van een ex moet meefinancieren, maar je zal er niet aan ontkomen, deze normen worden nu eenmaal door de rechter gehanteerd.