Verhoging kinderalimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Dan
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2006, 16:27

Verhoging kinderalimentatie

Bericht door Dan »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hoop op antwoord van wijze mensen :wink:

Ik ben in 1998 gescheiden en mijn ex en ik hebben toen een alimentatiebedrag voor de kids (2 meiden van nu bijna 10) afgesproken en op laten nemen in de scheidingsconvenant. In 2001 was er een hoop gedoe omdat zij vond dat ik meer moest gaan betalen. De details zal ik besparen, maar om van een hoop trammelant af te zijn heb ik vanaf toen een iets hoger bedrag betaald.

Nu ontving ik van de week ineens een email van haar dat zij opnieuw vindt dat ik meer moet gaan betalen. Zij wil dat ik naar haar advocaat ga met mijn loonstrook, jaaropgaaf en opgaaf van vaste lasten zodat die kan berekenen hoeveel ik moet gaan betalen.
Als ik niet meewerk, gaat ze de rechter inschakelen.

Mijn vraag:
Volgens mij kan zij toch alleen verhoging afdwingen als de behoefte van de kinderen behoorlijk zijn toegenomen?
Ik ben sinds 2001 niet overdreven meer gaan verdienen en de kinderen kosten ook niet veel meer dan toen.
Daarbij betaal ik ook veel mee. De kinderen hebben bij ons een eigen kamer met een kast vol kleding en schoenen. Zwemles en sport betalen we samen enzo, dus waar dit nou weer ineens vandaan komt.

Heb ik wat te vrezen als ik het voor de rechter laat komen?

Dat ik niet naar haar advocaat ga met mijn gegevens is voor ij al duidelijk, daar werk ik niet aan mee.

Wie o wie, heeft raad.

Groeten,
Danny
Gebruikersavatar
rieltje
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2006, 20:29

Bericht door rieltje »

Hai mijn vriend heeft ook zoiets me gemaakt wij hebben het door zijn advocaat laten berekenen vervolgens is er een rechter aan te pas gekomen die heeft uitgesproken wat hij daadwerkelijk moet betalen. Het bedrag werd veel minder dan zijn ex eiste. Ze hebben wel gekeken naar zijn inkomsten en uitgaven. En je kunt een deel terug vragen van de belasting dienst en dat scheelt heel erg op jaar basis. Het feit dat je een kast vol kleren hebt en schoenen etc heeft een rechter geen boodschap aan trouwens om de dood simpele reden dat je al alie betaald en je ex dus zorg moet dragen voor de kleren van je kinderen. Dat is ons toendertijd verteld.
Ik hoop dat je er iets mee kan dit is onze ervaring.

suc6 ermee
het is nog nooit zo lang nacht geweest dat de de zon niet meer opkwam
Astrid
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2006, 18:19

Bericht door Astrid »

Hoi Danny,

Officieel is de alimentatie gebaseerd op de levensstandaard van de kinderen ten tijde van het huwelijk.
Jullie hebben in het convenant een bedrag afgesproken waar jullie beide mee eens waren (let op wettelijke indexering trouwens), dus volgens mij sta je redelijk sterk.

Als moeders opeens besluit dat het te weinig is, zal ze toch echt zelf naar haar advocaat moeten stappen lijkt me. Het is van de zotten dat ze jou vertelt contact op te nemen met haar advocaat. Ik geef je groot gelijk dat je hier niet aan meewerkt. Als ze wil hardmaken dat ze te weinig ontvangt voor de kids, zal ze er ook zelf werk van moeten maken.

Dus als ze meer wil, dan doet ze ook zelf maar het werk. Uiteraard heb ik geen zicht op jouw financiele situatie (en da wil ik ook niet, hahaha), maar je geeft zelf aan dat er sinds het convenant weinig veranderd is. Ik zou me er niet al te druk om maken als ik jou was/

Veel succes!
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Je kunt ook zeggen: ok ik betaal meer maar dan moet je zelf alle kleren en sporten voor de kids betalen want daar moet zij inderdaad voor zorgen.
Gesloten