Als derde mee naar psycholoog van kind?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
RMA83
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:40

Als derde mee naar psycholoog van kind?

Bericht door RMA83 »

Beste mensen,

Ik heb een relatie met een man die in een ware vechtscheiding zit. Beschuldigingen van misbruik, kind al ruim anderhalf jaar niet gezien, noem maar op. Ik ontmoette hem vlak nadat hij uit de echtelijke woning was verhuisd (ben dus niet de reden voor de scheiding) en heb hem met alles wat er kwam bijstaan. Nu heeft de ex echter weer iets nieuws bedacht. Ze eist dat ik niet meer mee mag naar gesprekken met de psycholoog van hun dochter. Nu mijn vraag: heeft zij een grond waarop ze dit kan eisen? Kan ze mij zo buitenspel zetten?
Wouter81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2015, 12:11

Re: Als derde mee naar psycholoog van kind?

Bericht door Wouter81 »

Volgens mij kan ze jou idd buitenspel zetten. Je hebt namelijk totaal geen gezag in welke vorm dan ook. Daardoor dus ook geen macht. Je vriend kan het best alles zo goed als mogelijk opschrijven wat er gebeurd en dit laten met jou bespreken. Dat mag wel. Toch zou ik hiermee wel uit kijken. De ex kan dit soort dingen tegen jullie gebruiken met de gevolgen nadien.
Succes
RMA83
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:40

Re: Als derde mee naar psycholoog van kind?

Bericht door RMA83 »

Bedankt voor je reactie! Ik had het antwoord zelf na nog een dag zoeken op internet ook gevonden. Frustrerend. Maar goed, mijn vriend kan het ook prima alleen. Dit is echter gewoon het zoveelste geintje dat ze flikt. Wie vertelt de vader van haar kind nou niet dat zijn kind gaat afzwemmen voor haar A diploma? (Het gebeurt vast vaker dan ik denk) Ik heb al drie jaar een lange adem, ik zal het nog wel een aantal jaren volhouden :-).
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Als derde mee naar psycholoog van kind?

Bericht door Onmacht »

Ontzettend fijn dat je je vriend en deze vader zo ondersteund! Maar je hebt inderdaad niets te zeggen. Iets waar mijn ex (ik zie jou niet als vader van maar partner...) en vooral haar partner nog achter moeten gaan komen. Helaas op hardhandige wijze dus via rechter.

Moeders zijn op de een of andere manier tot alles in staat zodra het om 'het belang' van het kind gaat. Dit soort moeders acht echter zelden de papa / vader in het belang van het kind, noch enige informatieverstrekking over het kind. Onbegrijpelijk en 100-en uitzendingen van spoorloos later, maar waar. Dit is emancipatie, maar dan omgekeerd of juist excessief?

Blijf je vriend alsjeblieft ondersteunen. Ik hoop dat hij het je zegt, maar indien niet, 100% zeker dat hij het enorm waardeert!
Plaats reactie