stopzetten partneralimentatie terecht?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
koster68
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2015, 17:46

stopzetten partneralimentatie terecht?

Bericht door koster68 »

Beste, mijn ex heeft nu al een jaar een relatie met haar nieuwe vriend
ze slapen gemiddeld 5 a 6 nachten per week samen
Hij heeft de sleutels van haar woning
Ze doen samen bootschappen
Ze gaan samen op vakantie

doordeweeks slaap hij bij mijn ex in huis, ivm mijn zoontje wat op school zit, en in de weekends zit zij bij hem in huis

hij heeft zijn eigen woning, en zij heeft haar eigen woning

ik heb aangegeven, dat ik per augustus wil stoppen met het betalen van partner alimentatie
ik betaal nu 750EUR partner alimentatie ( excl kinderalimentatie ),

zij geeft aan dat ze recht heeft op de partneralimentatie, en dat ik deze moet blijven betalen de komende 12jaar , zij wil haar woning niet opzeggen en blijven latten op deze manier

Sta ik nu sterk of niet?
Op internet kan ik alleen vinden dat ik kan stoppen als ze een duurzame relatie heeft, echt samen woont alsof getrouwd?
Maar wanneer raakt een Expartner nu haar recht op partneralimentatie kwijt??

Op deze manier vind ik het gewoon vreselijk oneerlijk... ik krijg nu echt het gevoel dat ik mijn ex met haar vriendje aan het sponseren ben?

Als een stel een Lat relatie heeft, en zeg dus 4 of 5 nachten per week samen slaapt, verliest zij dan haar recht op partneralimentatie
(PS volgens mijn zoontje van 9jaar, slapen ze 6 dagen per week samen, maar ik wil een slag om de arm houden)

Kan ik de Alimentatie alleen stoppen in overleg met een advocaat???
Door de alimentatie, zit ik zelf behoorlijk aan de grond, en is mijn spaarrekening eerder negatief als dat ik wat heb kunnen sparen
door mijn inkomen heb ik geen recht op een of andere vorm van een tegemoedkoming in de advocaatkosten

Ps wat kan ik het beste doen? ( ps ik en mijn ex kunnen samen goed door 1 deur, behalve als het over financiele zaken als PA gaat, dan komt er ineens een wolf in haar los )
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: stopzetten partneralimentatie terecht?

Bericht door Condat47 »

Goedemorgen Kosten68,

Je schrijft dat je goed door 1 deur kan met je ex (er valt dus nog te praten alleen niet hier over).
Voer je je communicatie over dit onderwerp per mail?
Heb je al enig bewijs materiaal verzameld?
Zo niet dan zou ik me nu heel even rustig houden en eerst het bewijsmateriaal gaan verzamelen. En dat verzamelen is behoorlijk lastig.

Via een advocaat zou je een brief kunnen laten sturen waarin je de opsomming die je nu hier vermeld in zet , dus sleutels, hoeveelheid slapen, samen op vakantie. samen boodschappen enz. Je geeft aan pas per 1 augustus te willen stoppen, dus je lijkt me zeer redelijk. Ze kan zich er zo op voorbereiden. Ondertussen zou je bij je advocaat kunnen informeren welke bewijsstukken via een privé-detective geldig zijn in de rechtbank. Ik zou eerst bewijs verzamelen en dan pas brief sturen want als je het andersom doet gaat vriend natuurlijk ineens weer thuis slapen als ze in de gaten krijgen dat jij bewijs aan het verzamelen bent. Dit is echt een gevalletje rustig blijven en zeer goed voorbereiden en dan pas confronteren, hoe lastig en oneerlijk het ook is. Als bewijs materiaal rond is met terugwerkende kracht alimentatie terug vragen vanaf het moment dat jij al heb aangegeven dat ze samenwoont. Hopelijk heb je nu iets van communicatie per mail/ watts-ap. Veel succes en ik ben benieuwd naar de afloop.
Plaats reactie