verdeling omgang co-ouderschap

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

verdeling omgang co-ouderschap

Bericht door bliep »

Beste lotgenoten,

Zoals wellicht bij iedereen bekend is co-ouderschap geen wettelijk term. Helaas ben ik nog nog steeds in aanraking met de Rvk die echter van mening zijn dat er pas sprake is van een co-ouderschap bij een exact gelijke verdeling in omgang. Naar mijn mening en wat ik links en rechts op internet lees kan een een co-ouderschap ook bestaan uit een ongelijke verdeling in omgang. Wat is de ondergrens in verdeling omgang die rechters/advocaten/mediators in het algemeen aanhouden?

Groet,
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: verdeling omgang co-ouderschap

Bericht door ll2014 »

Zoals je zelf al aangeeft is co-ouderschap geen wettelijke term, er is dus voor advocaten/rechters/mediators ook helemaal geen noodzaak om een grens aan te houden.
Voor hen is het niet meer en niet minder dan een vorm van een omgangsregeling, en wat voor naam daar dan aan gegeven wordt boeit verder niet.
Vaak wordt één weekend per twee weken een standaard omgangsregeling genoemd, een langer weekend per twee weken of naast het weekend ook nog ergens een andere dag wordt vaak een uitgebreide omgangsregeling genoemd. Nog langer wordt dan co-ouderschap genoemd, maar het is niet meer dan een naam.
Plaats reactie