misbruik Kinderrekening

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Dales
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2017, 21:02

misbruik Kinderrekening

Bericht door Dales »

Dag Allemaal,

ik heb wel probleem met de wijze waarom mijn ex met het geld van de kinderrekening omgaat. Kinderen zijn 15 en 17jr oud.
1.5 jaar terug is er een rekening geopend en ik heb inzage in de uitgaves. Echter niet op de wijze van besteding. Ik stort 800 en de vrouw 400euro. Te samen een Fix bedrag me dunkt. Nu heeft de vrouw gedacht een slordige E1000 over te schrijven naar haar eigen rekening (in 6 termijnen) onder de vermelding van premie ziektekosten!! kinderen zijn gratis verzekerd, mocht het niet bekend zijn! De fout heeft zij erkend , maar er wordt niets teruggestort. Wel gaat zij door met afschrijven onder de titel 'aanvullende verzekering' , wat ook niet kan voor kinderen. Maar dat houdt na enkele maanden ook op. Ook is ruim 1000E afgeschreven voor het betalen van Tandartskosten. Kosten waarvan ik bevestigd heb gekregen dat slechts E45,- aan eigen bijdrage overblijven. De rest (950)werd teruggestort door de verzekeraar. Maar niet op de kinderrekening vooralsnog. Wel haar eigen rekening waarschijnlijk. Het is nu een jaar na de gebeurtenissen en ik heb een en ander aangekaart. Ik vind echter geen gehoor. Ik krijg slechts te horen van haar vriend (zelf reageren doet zij niet meer) dat alles prima geregeld is !! en elke cent naar de kinderen gaat. Het overeenkomst voor de kinderrekening is opgesteld door een accountant en door beiden getekend.
Maar dit is toch oneigenlijk gebruik van kindergelden en nalatig of frauduleus gedrag. of niet soms? Ik heb hier geen zin meer in.

zijn er mensen die het ook zo gortig mee hebben gemaakt of hier ervaring mee hebben ?

Groet. J
bliep
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 mei 2015, 11:27

Re: misbruik Kinderrekening

Bericht door bliep »

Zijn er afspraken gemaakt wat er van de kinderrekening betaald wordt en staan deze zwart op wit? Als dit het geval is maakt je ex misbruik van de kinderrekening.

Gezien dat je geen gehoor krijgt van je ex kan je het misbruik misschien stoppen door een x keer een lagere bijdrage (of geen) over te maken op de kinderrekening om op die manier de bedragen terug te vorderen die niet besteed zijn aan je kinderen, deze bedragen op een spaarrekening storten en je ex middels een mailtje daarvan op de hoogte brengen. Wachten is vervolgens op je ex.
Dales
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2017, 21:02

Re: misbruik Kinderrekening

Bericht door Dales »

Dank je voor je reactie..
Zie je de ernst van de zaak?!
premies afschrijven is de boel bedonderen. En de bedragen schrijft ze dan naar haar eigen rekening.
Net als de vergoeding die ze terug krijgt van CZ, die is voor haar zelf. En mij via mail verzoeken om de helft van de tandarts kosten te betalen!! Dat moest er nog eens bijkomen...!!
Dit werkt naar 2 kanten verkeerd. Niet alleen wordt de kinderrekening geplunderd met niet bestaande kosten.
Zij wordt er zelf ook nog eens beter van!!! Zij kan lekker haar auto vol tanken.
Net als twee glazen bier waarvan je de ene plots in de andere overschenkt. dat geeft onbalans. Dat valt iedereen op.
Dat heeft niks te maken met afspraken toch?
En maar klagen dat kinderen zo veel geld kosten en dat ik geen idee daarvan heb.

Al gaat ze elke dag naar de bioscoop met ze , onder het mom van opvoeding. Maakt me niet uit.
Gas water licht wordt afgeschreven E100,- , hoewel ze met zn 6-en leven in dat huis. Zielig gewoon. Maar ze doen maar.

Ik heb idd niet overgemaakt, ze heeft dat niet eens in de gaten. Zo gemak zuchtig. Er staat immers genoeg geld op de rekening. Afschriften krijg ik als ik flink aandring om de 6 maanden, hoewel dat maandelijks is afgesproken.

De kinderen hebben niet eens een spaarrekening joh. Ik heb in de 12 jaar al E100.000 betaald aan KA. En dat moet allemaal op.

Ik zal de opsteller (accountant) van de overeenkomst maar ns een mail sturen dat er oneigenlijk gebruik van de rekening gemaakt wordt. Alhoewel dat een vriend van hen is. Maar wel een reëel man.

Ik wil de 400 voor de oudste (18) ook graag op zijn eigen rekening storten. Dat jij het zelf besteed, basis beurs erbij, geld van zn horeca erbij, en dan zou hij alleen kostgeld moeten betalen (10E per dag?). En verder zn eigen boontjes moeten doppen. School geld, fitness, kleren, fiets, rijbewijs...

wat een gedoe he :)
maar hij wil dat zelf niet. Dan raakt hij btje in paniek.
Plaats reactie