HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 16 mei 2018, 18:34 Ik denk dat je niet strafbaar bent, alleen zou de uitvoering best wel eens lastig kunnen zijn.
Hoe wil je je kind zonder geweld of dwang meenemen?
Mijn ex heeft toentertijd ook zonder mijn toestemming mijn zoon meegenomen naar haar schoonmoeder. Volgens mijn advocaat was dat technisch gezien ook ontvoering, ook al was er geen geweld bij gebruikt.
Pas na bemiddeling door de ex van mijn schoonmoeder, dus haar schoonvader is mijn zoon weer thuisgekomen na ongeveer een week.
De politie weigerde in te grijpen omdat mijn zoon immers bij zijn moeder was. Gek genoeg wordt er omgekeerd wel vaak direct ingegrepen.
Als vader begin je altijd met een achterstand, zelfs als je het gelijk aan je kant hebt.
Persoonlijk denk ik dat als je dit zonder geweld, en zonder huisvredebreuk bij je schoonmoeder lukt, je best sterk staat.
Als het kind bij jou is, is het immers op het adres waar het ingeschreven staat, dus thuis, samen met een ouder met gezag.
Dank voor je reactie!

Het leuke is dat ik politie Rotterdam heb gebeld met de vraag of ik mijn kind kon ophalen (term ontvoeren, meenemen is not done here!)

Politie hele verhaal uitgelegd en ze begon te stotteren uh ehm uh eh...en wilt u nu dat wij het kind weghalen dan? Wij kunnen en doen er niks mee als u zegt dat u ook het gezag heeft. Ik zou het u alleen niet aanraden want tja strafbaar....ik denk dat u meer de familie achter u aankrijgt [...]
Daar moet u op voorbereid zijn.....

Mijn kind wilt graag naar huis, ze heeft in elk cm van dit huis haar herinnering opgebouwd. Waar ze ook ging, uiteindelijk was ze blij om thuis terug te keren.

In haar eigen kamer, haar toverlamp, dekbed etc. Haar bad, haar eend, haar poppen, etc etc

Dus op dat gebied zou ik geen dwang uitoefenen en geweld al helemaal niet.

Het zou meer "hard wegrennen" samen moeten zijn of even meekomen.

Nadeel is alleen dat als ze mij ziet met volle enthousiasme schreeuwt: PAPAAAAA KIJK PAPAAAA !!! Als ik van afstand wenk sssst gaat zo'n kind toch lachen of scheel staren.

Dus tja weet niet


Als vader het kind meeneemt is het idd zoals je zegt. En de eerste dag dat mijn vriendin weg was met dochter zei de agente ook erg bekakt: ook al gaat ze met kind in n container zitten, ze heb t gezag en kind voelt dr veilig...
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

En daarom is die beschikking van de kinderrechter zo van belang...
Lijkt mij dat de politie medewerker dit ook heeft aangegeven.
Pas dan maak je enige 'kans' dat je op hun medewerking van de politie kunt rekenen (is geen garantie), in geval van een situatie dat er ingegrepen dient te worden door de politie.

Dit soort zaken heeft bij de politie geen prioriteit (onderbezetting, wil geen partij zijn in conflict scheiding, gewoon geen zin etc etc), zeker niet als het kind bij een van de gezaghebbende ouder verblijft, want het kind is dan niet vermist. En sterker nog, als je ex bij de politie een bepaald beeld over jouw heeft geschept waarin zij aangeeft dat zij zeer angstig voor jouw is dan zullen zij 99,9% - zonder dat zij een feitenonderzoek doen of een hoor- en wederhoor laten plaatsvinden - in het 'belang' van het kind 'partij' kiezen voor de moeder, daar waar je dochter verblijft. Sterker nog, in mijn eigen situatie wilde de recherche niet eens zeggen waar mijn dochter verbleef (had mijn dochter bijna een jaar niet gezien) ondanks dat ik als vader ook het gezag had, dit omwille van het onderzoek en 'veiligheid' van moeder EN dochter... incasseren en tot 100 tellen...

Jij moet als man met verdomd goede overtuigende en objectieve bewijslast komen zou je de politie willen overtuigen dat je dochter in een onveilige situatie bij haar moeder verblijft (denk aan aantoonbaar fysieke mishandeling naar dochter, drugsgebruik van moeder) Met psychische problematiek van moeder (zonder een recente verklaring/diagnose van haar eigen behandelaar) aankomen, maak je simpelweg geen enkele kans. Indien er zoals bij jouw geval sprake is van problematiek in relationele sfeer, dan weet de politie vaak niet wat de waarheid is, zij zullen dan vaak indien er een kind betrokken is in het conflict tussen de ouders, een VT-melding doen (Veilig Thuis), althans hier in prov. Utrecht.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Het is inderdaad zoals je zegt lastig.
En nee ik kan nog niet aantonen dat het daar niet veilig is, ik heb alleen telefoon opnames dat het kind naar huis wilt en eenmaal thuis weet ik ook zeker dat het kind niet uit huis, terug naar oma zou willen.

Ik zou mn dochter zeker weer naar school sturen en monitoren op dat ze geen angst over gehouden heeft van het avontuur bij oma.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

update deze week:

Zaterdag mijn dochter mogen zien voor slechts een uur in de mc donalds van Zuidplein onder toezicht van ex en haar moeder.
Bij afscheid heeft dochter de boel bij elkaar geschreeuwd.

Mijn advocaat en ik ontvangen versneld een zittingsdatum voor een voorlopig besluit van rechter.

De advocaat van mijn ex geeft aan verhinderd te zijn op de datum en wilt de zitting bijna een maand later verplaatsen, geeft aan de gehele maand juni niet beschikbaar te zijn.

Mijn advocaat gaat meteen in bezwaar, pikt het niet en zegt om te denken in belang van kind, verzuim op school en haar emotie te handelen.

Rechtbank wijst het verzoek van tegenpartij direct af en vind het buitengewoon absurd. Zitting gaat gewoon door zoals gepland stond.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

WaVe! schreef: 25 mei 2018, 20:06 update deze week:
Rechtbank wijst het verzoek van tegenpartij direct af en vind het buitengewoon absurd. Zitting gaat gewoon door zoals gepland stond.
Hulde 8)

FIjn dat je je dochter hebt (kunnen) gezien.
En in de tussentijd alles wat je kan gebruiken, documenteren.

Succes en sterkte.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Top dat je je dochter hebt gezien en fijn dat je advocaat goed zijn werk doet. Geeft hoop👍
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

dank voor jullie reacties, doet me goed om te lezen.

ja het was een uur, maar zoals ik hier lees dat sommige vaders hun kind(eren) niet eens mogen/kunnen zien...dan ben ik voor nu gezegend.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Afgelopen zaterdag "belmoment" met mijn dochter, toen ik haar vroeg of ze naar huis wilde heeft mn ex het gesprek afgebroken.

Donderdag ben ik jarig, weet niet of ze mijn dochter laat bellen of niet.

Zondag a.s. mag ik mijn dochter voor een uurtje zien in Spijkenisse Monkey Town maar oma zal er weer bij zijn.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

31 mei vandaag vierde ik mijn 45ste verjaardag.

terwijl ik thuis op de bank lag belde mijn advocaat mij met het bericht dat ze van ex dr advocaat had vernomen dat ex met dochter van Spijkenisse naar Hoogvliet wilt verhuizen (die moeder van ex heeft waarschijnlijk n huis gekocht dat wilde ze altijd al) en ze wilt dochter opschool zetten in Hoogvliet.

Maar ze heeft mijn toestemming nodig. En Hoogvliet valt nog net buiten de wettelijke 25km van mijn woonadres. Dus geef ik geen toestemming dan moet het via de rechter.

Nu komt het...

ex belt mij op en zegt dat ze me iets gaat mailen over dochter....ik voel meteen nattigheid. Hierna mag dochter met mij praten, feliciteren en t gespr duurt 12 min zonder ook maar een onderbreking van ex.

We nemen "afscheid" en hangen op.
Ik denk ff snel boodschappen doen nu...

Ik loop buiten en ex belt mij weer, haar zusje neemt gesprek over en begint over dat we familie zijn en wilt morgen om 19u afspr met ex en mij in Zuidplein om in het belang v dochter te praten...MAAR niet om terug te komen naar huis hoor...ze praten poeslief en ik zeg ik moet nadenken.

Maar iets klopt niet zegt mn gevoel...dit is puur omdat ex nu vastloopt, toestemming nodig heeft en op dr sodemieter heeft gehad van haar advocaat.

Daarnaast kan ze niet anders dan slijmen want als t verhuis verzoek wordt afgewezen heeft ex geen onderdak en zit er maar een ding op: terug naar mij.

En dus besproken met mijn advocaat. In eerste instantie zei zij ga praten met je ex...maar toen ik duidelijk maakte dat het toneel is en t geluidsbestand stuurde hoorde zij meteen dat t fake was.

Dus heb ik ex afgebeld...die was pissed ..ik zei sorry schat ik probeer al 7wkn n oplossing te vinden...nu nog 21 dgn voor zitting exact op mijn verjaardag kom jij met dit...ik heb geen interesse...vwb belang v dochter heb ik n advocaat.

Even later gaat t geslijm door en stuurt ze me fotos van dochter op whatsapp

Ik heb meteen een verslag via mijn advocaat naar haar advocaat laten mailen met uitleg en dat ik geen toestemming geef.

gisteren avond vroeg ik op Whatsapp waarom het gespr met haar zusje erbij moest...en ze is weer terug bij begin: ze negeert mijn vragen weer en is boos!
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

WaVe,

Nog van harte met je verjaardag.
Ik had je een leukere verjaardag in bijzijn van je dochter gewenst, maar houd die gedachte vast, dat moment komt.

Heel goed en scherp van je, je hebt haar door en goed gereageerd :D
Is een afstand van 25km een maatstaaf? M.a.w. is het <25km dan geen toestemming nodig en bij >25km wel?
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

mrniemand schreef: 02 jun 2018, 19:46 WaVe,

Nog van harte met je verjaardag.
Ik had je een leukere verjaardag in bijzijn van je dochter gewenst, maar houd die gedachte vast, dat moment komt.

Heel goed en scherp van je, je hebt haar door en goed gereageerd :D
Is een afstand van 25km een maatstaaf? M.a.w. is het <25km dan geen toestemming nodig en bij >25km wel?
Dank je wel
ja het is opgezet vooraf gepland toneel

Volgens mijn advocaat is 25km max zij heeft het ook in de stukken naar haar advocaat gezet
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

WaVe! schreef: 03 jun 2018, 08:31 Volgens mijn advocaat is 25km max zij heeft het ook in de stukken naar haar advocaat gezet
Top, ik zal dit in mijn zaak meenemen.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

mrniemand schreef: 03 jun 2018, 14:06
WaVe! schreef: 03 jun 2018, 08:31 Volgens mijn advocaat is 25km max zij heeft het ook in de stukken naar haar advocaat gezet
Top, ik zal dit in mijn zaak meenemen.

proberen waard...anders Rechtshulp even navragen maar ik heb dus dat het binnen een straal van 25km moet zijn
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

vandaag de ontmoeting om de twee weken
( ik heb dus mijn dochter in de bijna 8 weken dat ze weg is 2x mogen zien voor steeds een uur) in Monkey Town speelparadijs van 12-13

Ik kwam aanlopen met mijn beste vriend en toen zei ex meteen dat ik niet had aangegeven dat hij mee zou komen en hij dus niet naar binnen mocht.

We deden er niet moeilijk over en ze ging akkoord dat hij in de lounge ging zitten. (Hij had makkelijk mee gekund, hij valt niemand lastig, maakt geen beeld en geluidsopname en het is een openbare ruimte) Vreemd want vorig keer was hij er wel bij in de mc donalds en ging ex zelfs meelachen.

Haar moeder was er natuurlijk ook weer bij. Ik werd van twee kanten in de gaten gehouden waar ik ook ging en wat ik ook deed.

Haar moeder probeerde gesprek met mij te voeren ik negeerde haar en was kortaf. Ook zei haar moeder "dit is jullie moment geniet er van is toch gezellig zo met jou en je dochter" Ik dacht wtf kreng 1 uurtje om de twee weken noem jij "gezellig"? Ze ging n beetje sarcastisch doen. (niet mn ex maar haar moeder dus)

Op het laatst was het 13:15 dochter wilde patat eten maar omdat ik zei dat ik na het eten weg zou gaan heeft dat arme kind haar patat laten staan en zei kom we gaan spelen. Ik zei dat ik weg moest. Ze gaven me een extra 30min tot 14:00 maar mn vriend moest naar een verjaardag dus ik zei tegen ze "joh had dat eerder gezegd, want als ik langer wil blijven vinden jullie t nooit goed" (zeg ik nee zegt ex ja...je kent t wel).

Toen begon ex meteen erop in te spelen "ja maar nu ga je weg...dochter huilt?" Ik zei of ik nou nu ga of om 14:00 ik moet toch weg en dan zal dochter alsnog huilen. (gevoelloos mens...je laat dat kind al bijna 8 weken huilen)

Dus uiteindelijk 13:45 nam ik afscheid en ging ik weg. Dochter wilde mij niet loslaten zei continue "ik wil naar huis, met jou mee ik kan t niet meer, wil naar school, naar sport..." Toen ex zei kom bij mij zei dochter luidruchtig "NEE IK WIL NIET MET JOU IK WIL NAAR PAPA" ex gaf een boze blik.

Op het eind ruimde ik mn dienblad op en een koppel vroeg mij waarom mn dochter zo overstuur was is ze gevallen of wat kwijt? Ik zij nee...ex en sch.moeder..omgangsregeling om de twee weken en tja n overstuur papas kindje...toen kwam ex na gefluister van dr mam dreigend op me af lopen "je zou toch weggaan"? Ik zei: sta te praten met bezoekers netjes niks om je over druk te maken...je hebt dochtertje ga spelen, zeik niet".
Ex nam het gesprek met t koppel over en toen ik even later weer naar binnen liep stond ze nog met hen te praten (zwartmaken, uithuilen).

Ik ben toen met mn beste vriend weggegaan
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

Wat goed dat je je dochter weer hebt gezien.

Zo herkenbaar, bij het lezen van hoe je dochter op je reageert en jou reactie op wat het met je doet.

Wel ben ik benieuwd of je 'awareness' ofwel bewustwording hebt van bepaalde elementen die 'ruis' veroorzaken gedurende het contactmoment met je dochter, maar waar je gelukkig wel zelf grip op kan hebben.
Ik wil je adviseren om gedurende de contactmomenten enkel volledig te focusen op je dochter en jullie tijd samen.
Al het overige is NIET relevant. Jouw missie op dat moment dat er een contactmoment met je dochter is, zal enkel moeten zijn dat jij samen met je dochter een hele goede tijd samen hebt (en zo te lezen gaat dat jullie goed af, houden zo!) Negeer je ex- schoonmoeder. Er is niks mis mee om tegen haar op een neutrale manier te zeggen (indien zij bijv. een gesprek met jou wil aangaan of een opmerking naar jou geeft) dat je daar voor je dochter bent en dat jij (op dat moment) geen behoefte hebt om met haar in gesprek te gaan. Evenmin geldt dat ook zo tegenover je hex.
Op dat moment gaat het om contactmoment tussen jouw dochter en jou. Zogenaamde 'zaken' die geregeld moeten worden, dient buiten dat moment te worden behandeld/geregeld (mailen, bellen, appen whatever).

Als het gaat om 'buitenstaanders' die jou benaderen om te vragen wat er aan de hand is: ook al is het van hun kant mogelijk goed bedoeld, wees terughoudend als het gaat met wat je gaat zeggen. Houd het wederom zo neutraal mogelijk. Zeg iets als "Mijn dochter en ik hebben zonet samen een hele leuke tijd gehad, het afscheid valt ons beiden heel erg zwaar..." en houd het daarbij. Doe geen, verstandiger nog: nooit een uitspraak over je hex, aan buitenstaanders, jij kent hun niet en andersom. Je hex kan het tegen je gebruiken (vader praat slecht over moeder tegen wildvreemden in bijzijn van dochter) Waardoor er de onnodige 'ruis' ontstaat voor het belangrijke vervolgproces: onbegeleide omgang tussen jou en jullie dochter.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie