HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

dank voor je antwoorden en voor het lezen.

ik denk inderdaad dat je hier een goed punt aangeeft en ik het inderdaad zo moet doen en niet anders
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

dinsdag heeft mijn hex een gesprek gehad met haar advocaat waarop zij kennelijk op haar vingers is getikt omtrent haar houding en gedrag want exact om 21:30 kreeg ik een app bericht dat ze de volgende dag met ons dochter en natuurlijk haar moeder naar het verpleeghuis komt waar mijn doodzieke vader ligt.

Ik gaf aan dat de afspraak om 16:00 plaats kan vinden en haar moeder niet mee mag naar de afdeling.

Dus gisteren was het zover, ze kwamen. Haar moeder bleef beneden en wij gingen naar boven. De kleine was bang voor mijn pa die ze al heel lang niet gezien heeft door dit gedoe.

Mijn hex zelf zei geen ene woord tegen mn vader, niet eens gevraagd naar zijn gezondheid o.d. Toen pa naast haar op zn bed ging zitten stond ze op en is ze gaan staan.

De kleine had het idee..."hmm familie, den haag...yeah ik ga naar huis" Totdat ik dr moest vertellen dat zij met bus, tram naar "huis" ging en ik met de auto naar huis en ze weer afscheid moest nemen. Weer dat niet loslaten, smeken om niet weg te gaan, bij papa blijven, waarom ga je weg...

Op den duur kon ik dr loskrijgen door te zeggen "ik rij achter de bus aan en we doen wedstrijdje".

Niet wetende dat ze continue huilend zou roepen "RIJ JE ACHTER ME AAN...RIJ JE ACHTER ME AAN...?"

Daarnaast kreeg ik n bericht van mijn advocaat dat hex met haar advocaat (na 8 weken!!!!) als voorstel kwam om mij mijn dochter 3 weekenden in de maand te laten zien...maaaaar in ruil voor mijn akkoord dat hex de hoofdverblijf krijgt!

Voorstel? EMOTIONELE CHANTAGE noem ik het!

Mn advocaat zei om het te doen anders zeggen zij tegen de rechter dat ik hun voorstel genegeerd hebt. Ik zei nou ik denk eerder dat ze merken dat ze t niet gaan winnen en dus met "voorstellen" komen om het hoofdverblijf af te dwingen.

Daarnaast heeft de advct van hex haar aangeraden niet te verhuizen naar Hoogvliet maar een woning te zoeken via hulpverlening in Den Haag.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

WaVe! schreef: 07 jun 2018, 18:20 Mn advocaat zei om het te doen anders zeggen zij tegen de rechter dat ik hun voorstel genegeerd hebt.
Het voorstel negeren moet je ook zeker niet doen, maar als jij problemen met het voorstel hebt, moet je voor jezelf bepalen waarom je er problemen mee hebt en wat je doel is.
Je hex heeft wat betreft hoofdverblijf niets meer rechten dan jij hebt, maar rechters besluiten helaas wel vaak in het voordeel van de moeder.
Slechts één van beiden kan het hoofdverblijf krijgen toegewezen, dus één van de twee is wat dat betreft de klos.
Overigens is het hoofdverblijf vooral een emotionele kwestie, het geeft je niet echt meer of minder rechten.
Maar als jij als einddoel hebt om jouw dochter bij jou te laten wonen en je hex alleen een omgangsregeling, dan moet je proberen het hoofdverblijf te houden.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 07 jun 2018, 18:46
WaVe! schreef: 07 jun 2018, 18:20 Mn advocaat zei om het te doen anders zeggen zij tegen de rechter dat ik hun voorstel genegeerd hebt.
Het voorstel negeren moet je ook zeker niet doen, maar als jij problemen met het voorstel hebt, moet je voor jezelf bepalen waarom je er problemen mee hebt en wat je doel is.
Je hex heeft wat betreft hoofdverblijf niets meer rechten dan jij hebt, maar rechters besluiten helaas wel vaak in het voordeel van de moeder.
Slechts één van beiden kan het hoofdverblijf krijgen toegewezen, dus één van de twee is wat dat betreft de klos.
Overigens is het hoofdverblijf vooral een emotionele kwestie, het geeft je niet echt meer of minder rechten.
Maar als jij als einddoel hebt om jouw dochter bij jou te laten wonen en je hex alleen een omgangsregeling, dan moet je proberen het hoofdverblijf te houden.
ik heb n eengezinswoning in n prachtig kindvriendelijke buurt waar ons dochter geboren, opgegroeid is en heeft gespeeld. Ook zat zij hier opschool met vriendjes en vriendinnetjes. Haar judo school, etc etc

Nu zit zij met hex bij oma (moeder v hex) die op (kort?) termijn wilt verhuizen van Spijkenisse naar Hoogvliet. Maar hier heb ik geen toestemming voor gegeven.

Hex heeft dochter plots meegenomen,8 weken niet naar school laten gaan en vermijd elk contact en hulp van Cjg, MEE, Veilig Thuis tot zelfs bereikbaarheid voor haar eigen advocaat.

ik mag mn dochter om de twee weken telefonisch spreken en sinds kort om de twee weken zien onder stenge regime van hex en haar moeder. Ik mag mn dochter geen vragen stellen, geen enkel moment alleen zijn met haar, etc
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door mrniemand »

Graag gedaan WaVe.

Als het gaat om het voorstel van de advocaat van je ex, niet op ingaan. Waarom zou je?
Spreek uit dat het in het belang van je dochter is dat haar hoofdverblijf bij jou dient te zijn.
Onderbouw goed, waarom dit zo is en wat je je dochter kunt 'bieden' als ouder.
Val de moeder NIET aan, wees de verstandige ouder en laat zij maar jou aanvallen. Dit komt je uiteindelijk ten goede: het gaat hier uiteindelijk om de belangen van jullie dochter.

Mocht het zo zijn dat de hoofdverblijfplaats bij de moeder wordt toegewezen, geen paniek het is dan geen einde van de wereld.
Zolang er maar een hele duidelijke zorg- en opvoedverdeling is omtrent jullie dochter en regelmaat komt in de contactmomenten met je dochter, dan komt het normaliter goed....
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

#MrNiemand

nee ik ga er niet op in.
Waarom ik wil dat mijn kind bij mij komt is dat mijn hex een leerachterstand heeft (nog net niet dyslexies). Ze zit nu om en om bij haar moeder en zusje. Het leefmilieu daar is niet zoals ik ben opgevoed.
Zusje heeft 6 kinderen die straattaal spreken (oke dat kan mn kind op een school ook leren), ze schelden met k....ker, roken, drinken (ik nooit gedaan)

zusje dr man is een onderwerelf figuur geweest, zat in de drugs...zat ja, maar zn kornuiten zoeken hem en willen graag "afrekenen" met hem!!!

Daarnaast zijn zusje en moeder uit op centjes en omdat hex naief en niet echt geschoold is misbruiken ze haar. Je zou zeggen niet mijn probleem...wel als ze ons kind moet verzorgen.

Hoogvliet, Spijkenisse vind ik de Bijlmermeer van Botlek.

De hele hex familie zullen er alles doen om kleine te brainwashen wat ze bij hex ook gelukt is. Niemand heeft daar n opleiding.

moeder van hex heeft haar vader (opa van hex) in een verzorgingshuis gedumpt die is daar overleden door eenzaamheid. Toen de vader van hex die ze niet kent. Toen nam ze een 25 jaar jonger vriendje. En nu richt ze haar pijlen op mij en mn kind.

Ze hebben t niet zo met "vaders"
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

Pas op dat je niet gaat benadrukken hoe slecht je dochter het heeft bij hex. Benadrukken hoe goed ze het heeft bij jou is een veel betere strategie.
Ik zou in jouw geval ook zeker niet ingaan op het voorstel van hex, maar het niet negeren en keurig via jouw advocaat laten meedelen dat je van mening bent dat het voorstel niet in het belang van je dochter is.
Bij mij zou er trouwens ook een belletje gaan rinkelen als jouw eigen advocaat adviseert om het voorstel te accepteren. Probeer dat met je advocaat te bespreken.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 08 jun 2018, 12:08
Bij mij zou er trouwens ook een belletje gaan rinkelen als jouw eigen advocaat adviseert om het voorstel te accepteren. Probeer dat met je advocaat te bespreken.
Hoe bedoel je dit?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Volgens mij schreef je dat je advocaat je adviseerde het te accepteren omdat anders de rechter zou zeggen dat je hun voorstellen negeert. Mocht je advocaat dit echt gezegd hebben, zou ik meteen een andere advocaat zoeken. Er zit een hele goede in Den Haag. Suc6 ermee
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 09 jun 2018, 00:44 Volgens mij schreef je dat je advocaat je adviseerde het te accepteren omdat anders de rechter zou zeggen dat je hun voorstellen negeert. Mocht je advocaat dit echt gezegd hebben, zou ik meteen een andere advocaat zoeken. Er zit een hele goede in Den Haag. Suc6 ermee
2 weken nog te gaan dan is mijn zitting
ze zei dat ik er niet mee akkoord moest gaan want we knokken voor hoofdverblijf, maar de regeling voorlopig tot de zitting kon nemen. Maar uiteraard moest ik beslissen en ik heb nee gezegd. Ik vind het emotionele chantage cq. afpersing van tegenpartij tov mij
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

WaVe! schreef: 09 jun 2018, 10:23 ze zei dat ik er niet mee akkoord moest gaan want we knokken voor hoofdverblijf, maar de regeling voorlopig tot de zitting kon nemen.
Dit snap ik niet helemaal, zou je haar dan alleen tot de zitting het hoofdverblijf moeten toewijzen? Lijkt mij geen goede optie als je zelf het hoofdverblijf wilt.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ja daarom ik wacht rustig mn 13 dagen af
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Gelukkig is de zitting binnen afzienbare tijd. Dan alleen nog wachten op de beschikking. Sterkte nog even de komende tijd.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 10 jun 2018, 08:24 Gelukkig is de zitting binnen afzienbare tijd. Dan alleen nog wachten op de beschikking. Sterkte nog even de komende tijd.
dank u wel!

hoelang duurt de beschikking?
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

De ene keer binnen 6 weken en als je pech hebt, dan langer. Laatste keer duurde het bij mij 11 weken. Dat is echter een keer gebeurd van de zes beschikkingen.
Plaats reactie