HELP! mn ex vriendin is weg met mn dochter!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 10 jun 2018, 14:20 De ene keer binnen 6 weken en als je pech hebt, dan langer. Laatste keer duurde het bij mij 11 weken. Dat is echter een keer gebeurd van de zes beschikkingen.
sjezus! 😮

maar dit is na t indienen van n verzoeksschrift spoed.



Hex heeft me zonet gemaild dat ik mn dochter op Vaderdag van 10-16uur mag zien zo vlak voor de zitting opeens "ik doe het voor de kleine" en ik kreeg fotos via Whatsapp.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Je kan zeggen wat je wil maar dat is wel aardig. Ook erg leuk voor je dochter dus geniet er maar van. Het is altijd geven en nemen. Een middenweg zoeken en dat is lastig. Je moet je gevoel uitschakelen, trots opzij zetten en doen wat het beste is voor je kind ook al gaat het in tegen je gevoel. Geniet van je vaderdag en volgend jaar Moederdag zal je dochter bij haar moeder zijn neem ik aan.

Verzoekschrift met spoed is leuk maar als de rechter geen noodzaak tot spoed ziet, komt het er niet. Helaas. Maak je niet druk, je kan er toch niks aan veranderen. Geniet van je vaderdag.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

foolish schreef: 17 apr 2018, 15:38 Kerel, vervelende situatie.

Laat je vooral niet gek maken. Ik zou wel stoppen met de term vriendin maar zeker gezien je eerdere bericht ex-vriendin gaan gebruiken.

Begin vanaf vandaag met dossieropbouw, stuur een brief of mail waarin je aangeeft deze situatie niet acceptable te vinden en geef een redelijke termijn (1 week) voor een reactie van haar.
Als ze dat niet geeft of niet acceptable reageert zul je waarschijnlijk een ander traject inmoeten (advocaten etc,)

Veel sterkte, ik kan je evt. tips geven over een goede advocaat in DH.
Belangrijkste tip die ik kan geven is wees er voor je kind, wordt rustig en gooi absoluut niet met modder.
Ook uw adviezen heb ik opgevolgd.
Ik ben continue rustig gebleven en hex en dr moeder irriteren aan mijn gedrag "he verdorie hij is niet boos te krijgen". Daarnaast ben ik verbaal heel sterk en kan ik mezelf goed uitdrukken in bijv. mail. Een dossieropbouw heb ik ook aan gewerkt. Heb zelfs al mijn telefoongesprekken uitgewerkt op papier.

Nogmaals bedankt
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 10 jun 2018, 17:24 Je kan zeggen wat je wil maar dat is wel aardig. Ook erg leuk voor je dochter dus geniet er maar van. Het is altijd geven en nemen. Een middenweg zoeken en dat is lastig. Je moet je gevoel uitschakelen, trots opzij zetten en doen wat het beste is voor je kind ook al gaat het in tegen je gevoel. Geniet van je vaderdag en volgend jaar Moederdag zal je dochter bij haar moeder zijn neem ik aan.

ik mag haar nu 10:00 ophalen op R'dam Centraal en ik ga me echt uitlevennnnn!

Ik denk alleen niet dat t lief is, maar een poging tot indruk maken bij de rechter.

who cares
maarrrrr ondertussen gaat deze papa de kleine "opeten" zondag 😜

#heberergzinin
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Vaderdag 2018

ik mocht vandaag mn dochter zien van 10:00 -17:00

Hex kwam met dochter en nam afscheid van dochter. Tot mn verbazing begon hex te huilen bij het nemen van afscheid. Ze was dit keer niet met haar moeder, maar met haar zusje.

Mn dochter zat onder de muggebulten, wallen onder dr ogen en oververmoeid, uitgeput en continue gapen. Ze zei dat hex dr te laat laat slapen terwijl ze na het avondeten al aangeeft dat ze wilt slapen.

Ik vroeg in de metro aan mn dochter wat ze wilde gaan doen...Duinrel, Drievliet, Geertje Boerderij of ballenbak? Mn dochter koos voor de ballenbak, maar vroeg opeens "uhm papa mag ik eventjes naar huis alsjeblieft?" Ik zei terug naar huis??? Ze zei: "neeeee ons huis". Ik nam haar mee naar huis en eerste wat ze doet dr handjes vouwen en bidden "lieve God laat mij alsjeblieft weer naar huis naar papa komen alsjeblieft!" Ik stond perplex!!!
Ik heb toen gehuild omdat ik gewoon brak. Ze gaf een kusje op mn voorhoofd en zei dat ik me niet druk moest maken. Ze wilde naar haar kamer, wreef over haar dekbed, rook eraan en pakte dr pop en huilde "mama komt snel terug pop, niet huilen he".

Toen heeft ze met geel verf n handdruk op mn raam gemaakt en zei : Papa, voor als je me mist!".

Ze wilde fietsen en naar het speeltuintje achter ons huis. Ze wilde naar school maar ik zei het is zondag joh gekkerd.

Toen we uit huis gingen heeft ze weer gebeden.

Toen in de ballenbak gespeeld, terugweg in de auto en metro heel veel huilen en smeken om bij mij te blijven. Niks gegeten want ze had geen trek door verdriet. Op station Rotterdam Centraal speelde iemand Titanic deuntje op de piano en mn dochter vroeg om te dansen met mij.

Toen kwam hex met haar zusje en ik vroeg waarom hex sochtends toch moest huilen. Ze zei dat het door het afscheid nemen met dochter kwam. Ik zei JUIST DAN WEET JE NU HOE IK ME TWEE MAANDEN VOEL!

Ze wist niet wat ze daarop moest zeggen.

Afscheid nemen van mn dochter viel weer erg zwaar, heel veel huilen, smeken en helemaal kortademig.

Vrijdag a.s. zitting en hopen dat kleine naar mij mag
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Wat een dag man. Volgens mij zijn alle emoties aan bod gekomen. Hoop voor je dat het vrijdag gaat zoals je hoopt.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 17 jun 2018, 21:34 Wat een dag man. Volgens mij zijn alle emoties aan bod gekomen. Hoop voor je dat het vrijdag gaat zoals je hoopt.
ja net n film, heb toen ik thuis kwam ook flink gehuild op oprit in de auto.

bid, duim, hoop voor me...

dank voor je reactie
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

Ik wens je ook heel veel succes!
Je dochter weet blijkbaar ook heel goed wat ze wil.
Zorg dat je ook bij een zitting bij een rechter benadrukt dat jij een goede ouder voor haar kan zijn, probeer ook duidelijk te maken hoe belangrijk de vertrouwde omgeving voor haar is.
Ik snap dat het in jouw situatie waarschijnlijk niet eenvoudig is om e realiseren, maar anders zou je je dochter eens naar een kinderrechtswinkel kunnen laten gaan, zie https://kjrw.eu/voor-wie/kinderen/
Ook kinderen onder 12 jaar kunnen wel door een rechter gehoord worden.
Mijn zoon van net 12 is toentertijd ook bij zo'n rechtswinkel en daar is toen samen met hem een brief opgesteld die naar de rechtbank is gestuurd en is ingebracht in mijn zaak. Wat er in stond heb ik overigens nooit geweten, dit gaat strikt vertrouwelijk. Ik zou me voor kunnen stellen dat dit in jouw zaak ook nuttig zou kunnen zijn, als het niet nu is dan misschien later.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 18 jun 2018, 20:20 Ik wens je ook heel veel succes!
Je dochter weet blijkbaar ook heel goed wat ze wil.
Zorg dat je ook bij een zitting bij een rechter benadrukt dat jij een goede ouder voor haar kan zijn, probeer ook duidelijk te maken hoe belangrijk de vertrouwde omgeving voor haar is.
Dank u wel voor uw reactie!

geld dit ook voor een kind van 4 jaar????

mijn dochter is héél pienter, ik sta er soms zelf van te kijken waar ze het vandaan plukt.

ik heb 2 aviertjes met een speech waarbij het puur gaat om belang, emotie, toekomst van de kleine.

Ik zal zeer zeker alles op alles doen voor mijn poppetje.

Nogmaals bedankt voor uw reactie
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door Leermoment »

Ik denk zelf dat een kindje van 4 niet veel te vertellen heeft. Gelukkig heeft zij een superpapa diegoed voorbereid is. Heel veel succes vrijdag. Ik zal voor je duimen en hoop dat de beschikking niet lang op zich laat wachten.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door ll2014 »

WaVe! schreef: 18 jun 2018, 22:51 geld dit ook voor een kind van 4 jaar????

mijn dochter is héél pienter, ik sta er soms zelf van te kijken waar ze het vandaan plukt.
Er bestaat geen leeftijdgrens, een kind heeft altijd rechten. In hoeverre een kind van 4 iets zinnigs kan zeggen is moeilijk te beoordelen, de ene wel, de andere niet.
Vanzelfsprekend zal er meer rekening worden gehouden met de mening van een ouder kind omdat daar van wordt geacht dat ze de situatie beter overzien.
In mijn ogen is een kinderrechtswinkel in ieder geval niet zo'n duidelijk op de hand van moeders organisatie.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Leermoment schreef: 19 jun 2018, 06:44 Ik denk zelf dat een kindje van 4 niet veel te vertellen heeft. Gelukkig heeft zij een superpapa diegoed voorbereid is. Heel veel succes vrijdag. Ik zal voor je duimen en hoop dat de beschikking niet lang op zich laat wachten.
die van mij heeft hele verhalen en zit vol van emotie

maar ik zag dat je voor contact moet bellen/appen en dat kan een kind van 4 niet

dank je wel ik hoop het ook dat alles goedkomt
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

ll2014 schreef: 19 jun 2018, 09:27
WaVe! schreef: 18 jun 2018, 22:51 geld dit ook voor een kind van 4 jaar????

mijn dochter is héél pienter, ik sta er soms zelf van te kijken waar ze het vandaan plukt.
Er bestaat geen leeftijdgrens, een kind heeft altijd rechten. In hoeverre een kind van 4 iets zinnigs kan zeggen is moeilijk te beoordelen, de ene wel, de andere niet.
Vanzelfsprekend zal er meer rekening worden gehouden met de mening van een ouder kind omdat daar van wordt geacht dat ze de situatie beter overzien.
In mijn ogen is een kinderrechtswinkel in ieder geval niet zo'n duidelijk op de hand van moeders organisatie.

ik vind en dat is mijn mening de kleuters vaak eerlijker dan n ouder kind. Mijn dochter bijvoorbeeld liegt echt nooit
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

Gisteren belde hex mij boos op dat ik de kleine tijdens mijn bezoekmoment op Vaderdag heb zitten overhoren.

Toevallig zat ik op dat moment met mijn advocaat ons zitting van a.s. vrijdag door te nemen en dus luisterde die mee.

Ik vroeg aan hex waarop zij dat basseerde en ze gaf er maar geen antw op en zei als je vragen hebt stel ze aan mij en niet aan een kind. Terwijl mn dochter die dag juist plots zelf huilend zei dat ik haar weggekaapt hebt van school. Ik vroeg haar hoe ze daarbij kwam en ze zei van mama.

Ik zei nee joh gekkie ik zou jou nooit kwaad doen ik ben verliefd op jou.
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: AUB HELP: mn dochter is weg met mn vriendin

Bericht door WaVe! »

op dinsdag 19 juni jl. is in de avond mijn vader overleden

het gemis van de kleine en het verdriet daarbij is pa fataal geworden

en zijn uitvaart is in de middag na mijn zitting!

de kleine heeft geen afscheid mogen nemen v hex, ik kreeg enkel n Whatsapp bericht

"Hallo, gecondoleerd met je vader sterkte"
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Plaats reactie