Kinderbijslag delen

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Caroline »

Het gaat toch niet zo zijn hoop ik dat mijnex hier ook rondspookt? Heeft Bertje ook topics?
Ik zal eens op zoek moeten gaan dan.
Mijn ex heet geen Bertje of iets dat er op lijkt maar goed dat hoeft natuurlijk ook niet.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Leermoment »

Het zou idd best zo kunnen zijn. Bertje was niet zo aardig meen ik mij te herinneren.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door ll2014 »

bliep schreef: 06 jul 2018, 13:55 Zal Caroline de ex zijn van forum bezoeker Bertje? Beide verhalen lijken sterk op elkaar en qua tijdlijn lijkt het ook aardig te kloppen.
Was ook gelijk mijn idee.....
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 02 jul 2018, 19:45 Als er een beschikking is waarin staat dat je ex alimentatie moet betalen, kan je dit gewoon eisen. Co ouderschap betekent niet dat er geen alimentatie betaalt hoeft te worden!
Jij hebt recht op alimentatie dus hij moet gewoon betalen.
Jij hebt recht op KGB en dat hoef je NIET te delen.
Als jij de kinderbijslag wil delen, is dat jouw goed recht.
Zijn vriendin is geen partij in deze kwestie en dit kan je ook heel duidelijk kenbaar maken. Zeker geen geld overmaken aan haar.
Het LBIO kan voor jou de achterstallige alimentatie innen tot een periode van 6 maanden en kost jou niks.
Mijn advies is: kom op voor datgene waar jij recht op heb en waar jij je prettig bij voelt. Als zij zo op de centen zitten, zou ik alimentatie eisen, kinderbijslag en KGB lekker zelf houden. Van de alimentatie betaal je idd kleding, sporten, zwemles, eten etc voor je zoon. Daar hoort je ex aan mee te betalen. Het is een ... als hij dat niet doet of niet wil doen. Suc6 ermee.
Helemaal mee eens.
Waar wel even aan gedacht moet worden is dat co-ouderschap wel kan betekenen dat de alimentatieberekening anders wordt, maar zolang dat niet is vastgelegd blijft gewoon de oude beschikking geldig.
Dat bij co-ouderschap kinderbijslag wordt gedeeld is wel normaal
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Caroline »

Dat de kinderbijslag gedeelt wordt begrijp ik hoor bij co -ouderschap .
Dat doe ik ook gewoon netjes.
Alleen hou de kosten voor zwemles eraf en daarna verdeel ik de rest.

Mijn ex betaald verder helemaal niks.

Ik heb ook de topics van Bertje gelezen hij heeft ind aardig wat overeenkomsten met mijn ex. Maar aan jullie reacties te lezen daarop gaat hij niet ver komen. Wat een oelewapper!
Dan kan ik wel concluderen dat mijn ex met zijn praatjes en zijn vriendin mij weinig kunnen maken.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Leermoment »

In plaats van zwemles erafhalen en dan verdelen zou je ook de kinderbijslag eerlijk kunnen verdelen en het LBIO inschakelen voor de alimentatie. Zelf verrekenen is niet goed bij de rechter. Suc6
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Caroline »

Maar zou de rechter het wel goedkeuren dat mijn ex is gestopt met alimentatie te betalen.
Hoop niet dat ik alles terug moet gaan betalen wat ik vereken heb ivm zwemles.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 08 jul 2018, 08:54 Maar zou de rechter het wel goedkeuren dat mijn ex is gestopt met alimentatie te betalen.
Nee stoppen met alimentatie mag alleen als de rechter dat uitspreekt of beide partijen een deal sluiten die ook vastgelegd is.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door ll2014 »

Leermoment schreef: 07 jul 2018, 23:13 In plaats van zwemles erafhalen en dan verdelen zou je ook de kinderbijslag eerlijk kunnen verdelen en het LBIO inschakelen voor de alimentatie. Zelf verrekenen is niet goed bij de rechter. Suc6
Hier zou ik ook voor kiezen, zelf zaken verrekenen is alleen mogelijk als hier heel erg duidelijk vastgelegde afspraken over gemaakt zijn.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Leermoment »

Nee, terugbetalen zal niet hoeven omdat je ex ook geen alimentatie betaald wat ik heb begrepen. Wel is het zo dat de rechter het niet kan waarderen als je zelf gaat verrekenen. Mocht je ex de verrekende bedragen terugeisen, is jouw verweer dat het noodzakelijk was omdat ex geen alimentatie betaalde en dat je, als je terug zou moeten betalen, je enorm in de financiële problemen zou komen. Mijn ex het dat argument ook gebruikt en hoewel 100% gelogen, wel door de rechter geaccepteerd en zij hoefde de teveel betaalde alimentatie niet terug te betalen. Werkt volgens mij altijd😀
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Caroline »

Weet je wat ook het probleem is, dat hele co ouderschap is niet eens bekrachtigd door de rechtbank, de kinderbescherming en hulpinstantie hebben dit opgesteld.
Dus ik vraag me af of mijn ex nu wel opeens de helft van de Kinderbijslag kan opeisen, officieel dan he. Zij hebben schijnbaar schulden bij belastingdienst lopen, dus ja waar hij een advocaat vandaan moet gaan halen, hij heeft wel een eigen klusbedrijf.
Neem aan dat hij dan ook niet altijd maar alles op toevoeging gaat krijgen, Zijn vriendin werkt ook dus op jaar basis halen ze ook wel het een en ander op.
Mijn vader zei nog het mag allemaal al niks kosten dus zo n vaart zal het niet lopen dat ze naar een advocaat stappen om kinderbijslag en KGB op te eisen.
Ik heb een poos terug al eens geïnformeerd bij mijn advocaat destijds en die zei dat ik juridisch gezien een stuk sterker sta dan hem dus dat ik nog niks te vrezen heb. Die vriendin is gewoon zo n vreselijke gelduitgever. Kan gewoon niet met geld omgaan kopen alles wat los en vast zit.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Leermoment »

Alleen de beschikking van de rechtbank is geldig. Co ouderschap, indien niet bekrachtigd door de rechter, bestaat dus niet. Het alimentatiebedrag wat door de rechter is vastgesteld, is geldig totdat de rechter anders beslist.
Weer begin je over zijn vriendin. Laat los. Maakt jou toch niks uit? Is zijn probleem, niet de jouwe. Suc6
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door ll2014 »

Caroline schreef: 08 jul 2018, 22:04 Weet je wat ook het probleem is, dat hele co ouderschap is niet eens bekrachtigd door de rechtbank, de kinderbescherming en hulpinstantie hebben dit opgesteld.
Dus ik vraag me af of mijn ex nu wel opeens de helft van de Kinderbijslag kan opeisen, officieel dan he.
Co-ouderschap is geen officiële status of zoiets, voor de kinderbijslag gaat het er eigenlijk alleen maar om hoe de feitelijke zorgverdeling is.
Ik geloof ook niet dat opeisen van de helft van kinderbijslag ooit lonend is, zo groot zijn die bedragen nou ook weer niet. Ik denk ook niet dat er een rechter is die dit met terugwerkende kracht doet.
Als er twijfels zijn over wie recht heeft op de kinderbijslag blokkeert UWV normaal gesproken de kinderbijslag tot er duidelijkheid is.
KGB opeisen is totaal zinloos, die is strikt persoonlijk bedoeld, en door de belastingdienst verstrekt aan de hand van jouw inkomen, daar heeft je ex geen enkel recht op.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Leermoment »

Al met al hoef jij je nog nergens druk over te maken. Heb je al een mail of brief geschreven aan je ex?
Caroline
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2018, 11:12

Re: Kinderbijslag delen

Bericht door Caroline »

Als het goed is os morgen de advocaat die mijn vorige zaak heeft gedaan weer terug van vakantie. Ga die eens even advies vragen hierin.
Plaats reactie