Alimentatie Latijns Amerika

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Peter125
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2018, 11:39

Alimentatie Latijns Amerika

Bericht door Peter125 »

Beste lezer,

Ik heb een vraag over eventuele alimentatie.

De situatie:
- ik woon in Nederland
- mijn "vriendin" woont in Latijns-Amerika (bij haar ouders) en is nu zwanger (ik neem aan van mij). Ze is nu bijna 6 maanden zwanger
- ik wil heel graag in Nederland een gezinnetje vormen met z'n 3-en, maar mn vriendin weigert de Nederlandse taal te leren waardoor zij nooit het inburgerings examen zal gaan halen.
- ik heb het ongeboren kind nog niet erkend en we hebben ook geen officiële relatie
- op het moment van verwekken (februari) en het moment dat wij elkaar voor het laatst zagen (april) hadden wij beiden geen inkomen. Ik heb nu een baan en verdien bruto 4000 Pm, zij heeft geen inkomen

Mijn vraag:
- ben ik straks verplicht tot het betalen van alimentatie? Het is overduidelijk dat het haar schuld is dat ik mijn kind niet zelf kan opvoeden en van een normale omgangsregeling kan ook geen sprake zijn gezien de reistijd van bijna 24 uur enkele reis.
- wat kan ik nu het beste doen?

Ik heb het gevoel dat ik er een beetje wordt ingeluisd... ik heb straks geen kind maar moet wel betalen zodat zij de rest van haar leven op mijn geld kan teren.


Bij voorbaat dank,

Peter
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie Latijns Amerika

Bericht door Leermoment »

Wat zou je zelf willen?
Peter125
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2018, 11:39

Re: Alimentatie Latijns Amerika

Bericht door Peter125 »

Ik heb 2 opties:
- of hier in Nederland als een gelukkig gezinnetje wonen waarbij ik als man voor het inkomen zorg
- of ik blijf lekker alleen maar heb dan ook geen zin om voor een ander te betalen.

Mijn voorkeur is uiteraard optie 1
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Alimentatie Latijns Amerika

Bericht door Leermoment »

Hoe is de relatie met de moeder van je kind? Wil zij ook een gelukkig gezinnetje vormen?
Plaats reactie