Kan ik er juridisch iets mee?

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
blokland24
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2019, 19:10

Kan ik er juridisch iets mee?

Bericht door blokland24 »

Mijn ex heeft (zeer sterk vermoeden) Borderline. Kan ik hier juridisch iets mee? Ik denk aan ouderlijk gezag eisen of mijn kind opeisen?
Graag jullie advies. Wellicht een melding maken (voormalige AMK melding), of is dat kansloos?
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Kan ik er juridisch iets mee?

Bericht door Condat47 »

Beste blokland24,

Kansloos, zolang de diagnose niet officieel is vastgesteld.
Tip: zolang dit niet officieel is vastgesteld door een arts, hou je ver buiten het uiten van vermoedens tegen wie dan ook want dit kan juist tegen je werken.
Je zal er mee moeten omgang en ik weet dat dit moeilijk is. Richt je enkel op feiten en niet op aannames.
Zeker als instanties zich met je gaan bemoeien kan je dit duur komen te staan (bv. jeugdzorg, hier moet je zeker voor zorgen dat ze zich niet met jou gaan bemoeien)
Doet je ex echt onaanvaardbare dingen die een gevaar vormen voor je kind, noteer dan de feiten (daar waar je bewijs van hebt).
Alle zaken die jij gewoon lastig vind of buiten je fatsoensnormen liggen zijn zeer vervelend maar kan je niets mee.
Doe aan dossieropbouw door alle feiten vast te leggen en een tijdlijn te maken. Probeer afspraken zo goed mogelijk vast te leggen.

Meer tips kan ik helaas niet geven. Veel succes.
Gebruikersavatar
mrniemand
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 aug 2016, 11:50

Re: Kan ik er juridisch iets mee?

Bericht door mrniemand »

Beste,

Al zou er sprake zijn van Borderline, dit zegt niets over hoe het in verhouding staat over het vraagstuk of zo iemand:
-het ouderlijk gezag ontnomen moet worden;
-uit onderzoek blijkt dat het een gevaar is voor het/de kind(eren);

Om hier duidelijkheid over te hebben zal er een degelijke (forensisch) onderzoek moeten plaatsvinden (opdracht vanuit de rechtbank of gecertificeerde instelling) en hebben er al reeds (vastgestelde) zorgwekkende ontwikkelingen plaatsgevonden.

Sterkte.
You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...
Plaats reactie