vragen

Plaats hier alles wat te maken heeft met omgangsregelingen.
Bent u tevreden?, is er iets mis? wat gaat er mis enz.
Plaats reactie
Vader39
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

vragen

Bericht door Vader39 »

Hallo,

Ik heb een zoontje van 2,5 jaar. Mijn ex en ik hadden een omgangsregeling, 2x in de maand een heel weekend en daartussen zag ik mijn zoontje van zondag 16:00 t/m maandag 16:00. Vorig jaar heeft mijn ex zonder overleg laten weten dat ik mijn zoontje nog maar 2 weekenden in de maand zou gaan zien. En reden gaf mijn ex niet. Ik kwam met meerdere voorstellen aan om er voor te zorgen dat ik mijn zoontje wekelijks zou zien. Mijn ex reageerde nergens op. Mijn ex heeft veilig-thuis ingeschakeld omdat er niet werd gecommuniceerd bij het halen- en brengen van ons zoontje, en ook omdat er vorig jaar blauwe plekken aan de binnenkant van zijn armpje waren geconstateerd dit is geconstateerd door het kinderdagverblijf. Mijn ex beschuldigd mij van deze blauwe plekken.

Omdat mijn ex mij beschuldigd heeft, ik haar meerdere voorstellen heb gedaan waar zij niet op heeft gereageerd en afspraken niet nakomt en ruzie maakt waar ons zoontje bij is, heb ik besloten niet meer met mijn ex te praten als hij wordt opgehaald en/of gebracht. Noodzakelijke dingen over mijn zoontje stuur ik via e-mail of sms. Ex wil dat er communicatie is omdat zij wil/moet weten wat mijn zoontje bij mij doet. Het frappante van alles is dat mijn ex zelf geen informatie geeft over mijn zoontje.

Ik heb nog geen gezag maar mijn advocaat is een procedure aan het starten.

Het eerste weekend van april was mijn zoontje bij mij. Mijn ex heeft ons kind opgehaald en er is niet gecommuniceerd. Afgelopen maandag heeft mijn ex laten weten ons zoontje niet meer mee te geven aan mij omdat er niet meer gecommuniceerd wordt.

Heeft er iemand tips voor de bovenstaande situatie?

Gaan de rechtszaken omtrent familierecht in de corona-tijd door?
Mijn ex houdt mijn zoontje bewust van mij weg en wil niet meedenken aan een omgangsregeling, is dit strafbaar?
Ex vindt 2 weekenden in de maand genoeg. Ik vind dit totale onzin. Weet iemand wat een normale/noodzakelijke omgangsregeling is met een kind van 2,5 jaar?

Groet, Vader39

Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Re: vragen

Bericht door Casper »

Vader39, sterkte!

"Ik heb nog geen gezag maar mijn advocaat is een procedure aan het starten."

Dat is een goede stap. Aan het (wan)gedrag van moeder is weinig te veranderen en wat zij doet is (nog steeds) een prima strategie (niet communiceren en dan bij de rechter zeggen dat er geen communicatie is zodat vader geen gezamenlijk gezag moet krijgen). Doe daar niet aan mee: leg zorgvuldig vast dat jij wel communiceert, leg vast dat zij het kind aan de omgangsregeling onttrekt (iedere keer dat dit gebeurt een app/bericht sturen en opslaan) -wat inderdaad strafbaar is maar verknoei geen geld en moeite aan een procedure hierover.

Houd WEL de lopende procedure in de gaten en steek daar je energie in. Stel je vragen en uit je frustraties op dit forum - niet naar moeder toe.

Twee weekenden in de maand was lange tijd een vaak geziene standaard, maar het is volkomen redelijk om op meer in te zetten.

Plaats reactie