gedeelde ouderschap opgeven

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
prinssen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver

gedeelde ouderschap opgeven

Bericht door prinssen »

Goedemorgen allen
Ik overweeg me gedeelde ouderschap op te geven, grotendeels omdat moeder toch niets deelt en ik dus weinig invloed heb op beslissingen.
Omdat ik niet verantwoordelijk wil zijn voor deze beslissingen wil ik de gedeelde ouderschap opgeven. Niet omdat ik niet meer om me zoon zou geven maar om de beslissingen die zijn moeder neemt waar ik het regelmatig niet mee eens ben of niet eens weet.
Maar wat is de officieel route hiervoor?
Mijn zoon wordt eerdaags 12 en zou dan ook zelf zijn mening mogen geven maar ga er van uit dat hij voor zijn moeder kiest en als weekendvader om de 2 weken heb je gewoon geen invloed op opvoeding.

Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige

Re: gedeelde ouderschap opgeven

Bericht door Casper »

"Niet omdat ik niet meer om me zoon zou geven"

Ik kan me je frustraties goed indenken / herinneren, maar zo zal het door moeder (en anderen die het van haar horen) wel worden uitgelegd, en dat zal op allerlei manieren tegen je gebruikt worden. Geef moeder die kans niet.

Als je gedeeld ouderschap wilt opgeven zul je overigens naar de rechter moeten stappen, en die zal ook raar opkijken.

Advies dus om dit niet te doen, maar OF terug te knokken, OF af te wachten tot zijn 18e, wanneer gedeeld ouderschap er sowieso niet meer toe doet.

JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver

Re: gedeelde ouderschap opgeven

Bericht door JCC »

Ik heb destijds mijn ouderschap opgegeven omdat ik geen ouder meer was nadat de scheiding was uitgesproken. Na 5 jaar procederen/jeugdzorg/AMK/omgangshuis/etc was de maat vol. Niet omdat je niet om je kinderen geeft maar omdat dit het beste voor de kinderen is.

Mijn ervaring is dat als je een zwartmakende ex hebt je kinderen niet komen als ze 18 zijn en ook niet als ze de 21 zijn gepasseerd.

Plaats reactie