Onder toezicht

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Onder toezicht

Bericht door Sjaak »

Vandaag belde de RvdK mij met de mededeling dat mijn kinderen niet onder toezicht komen, maar dat mijn ex verplicht vrijwillige hulp moet vragen. Allemaal te tegenstrijdig voor woorden als je het mij vraagt. Waarom, mochten de kinderen wel onder toezicht geplaats worden, de kinderen niet naar mij? Hoe kan men iemand verplichten vrijwillig iets te doen. Dit is dan niet meer vrijwillig of zie ik het verkeerd? Ik snap er echt geen hout van. Moeder is ziek, vader is prima, erkend moeder ook en vader kan de verzorging doen, waarom dan zo'n moeilijke U bocht maken. Het kost ook nog eens bakken vol met geld, iets dat onze exen vaak al genoeg doet. Wat houd onder toezicht nu eigenlijk in. De kinderen krijgen een voogd toegewezen en waar sta ik dan? Wat voor recht houd een vader op zo'n moment over? Wordt ik hier dan in betrokken? Ok, mijn kinderen komen niet onder toezicht, maar ik ben bang dat dit een kwestie van tijd is eer dit wel het geval is. Binnenkort een gesprek met Bureau Jeugdzorg, zal me benieuwen wat daar weer uit de kast komt. Kansloos allemaal, werkelijk kansloos!

gr Sjaak
papaton
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2007, 02:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Onder toezicht

Bericht door papaton »

Sjaak schreef:Vandaag belde de RvdK mij met de mededeling dat mijn kinderen niet onder toezicht komen, maar dat mijn ex verplicht vrijwillige hulp moet vragen. Allemaal te tegenstrijdig voor woorden als je het mij vraagt. Waarom, mochten de kinderen wel onder toezicht geplaats worden, de kinderen niet naar mij? Hoe kan men iemand verplichten vrijwillig iets te doen. Dit is dan niet meer vrijwillig of zie ik het verkeerd? Ik snap er echt geen hout van. Moeder is ziek, vader is prima, erkend moeder ook en vader kan de verzorging doen, waarom dan zo'n moeilijke U bocht maken. Het kost ook nog eens bakken vol met geld, iets dat onze exen vaak al genoeg doet. Wat houd onder toezicht nu eigenlijk in. De kinderen krijgen een voogd toegewezen en waar sta ik dan? Wat voor recht houd een vader op zo'n moment over? Wordt ik hier dan in betrokken? Ok, mijn kinderen komen niet onder toezicht, maar ik ben bang dat dit een kwestie van tijd is eer dit wel het geval is. Binnenkort een gesprek met Bureau Jeugdzorg, zal me benieuwen wat daar weer uit de kast komt. Kansloos allemaal, werkelijk kansloos!

gr Sjaak
Ik ben geen expert, maar eigenlijk geef je jezelf al antwoord op het waarom denk ik.
Als ze niet doorgaan krijgen ze geen geld meer. Zo simpel is het naar mijn mening.
Ots....tja, mijn kids staan sinds oktober ook onder ots. Moeder doet wat ze wil, daarbij niet of nauwelijks gecorrigeerd door de gezinsvoogd. Ik als vader moet me overal maar naar voegen, de grillen van moeder, de laksheid van de gezinsvoogd.....
Ik heb er geen goed woord voor over.
Gesloten