Waar liggen je rechten??

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Waar liggen je rechten??

Bericht door sdwv »

Ronald Geplaatst: 18 Dec 2005 03:43 pm Onderwerp: Waar liggen je rechten??

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi

Ikzelf ben sinds 2 jaar (met een flitsscheiding) gescheiden, wij beide hebben op papier staan dat we een co-ouderschap voeren.

In praktijk blijkt dit niet meer mogelijk door een verhuizing van mijn ex. en oveplaatsing naar een andere school van mijn twee kinderen.
Verdeling is nu ongeveer als volgt : de twee kinderen verblijven +/- 70 % van de tijd bij mijn ex, en 30 % bij mij.

Nu heb ik volgens het schema in de carnaval vacantie van 2006 de kinderen. (wat ik heel leuk vind)
Mijn ex heeft mij echter gebeld met de mededeling dat ze tegen de wil van mij in, de kinderen mee neemt naar Portugal op vacantie.
Ik weet dat ze dit ook daadwerkelijk gaat doen!
Wat kan ik doen om dit te voorkomen, of sta ik hierin gewoon machteloos?

Nu las ik wel iets over een nieuwe wet die in febr. schijnt aangenomen te zijn dat bij het vertrek naar het buitenland BEIDE ouders toestemming zouden moeten verlenen.( ik kan hier verder niets van terug vinden.)
Wie kan mij hier meer van vertellen??

Ik wil zodra dit gaat spelen, wel aangifte van ontvoering doen bij de politie, al denk ik niet dat dit veel zal helpen..

Als het zo is dat mijn ex vrouw de kinderen bij me kan weghouden wanneer dat haar uitkomt, hebben dus alle afspraken, convenante, regels en wetten dus geen enkel nut ?

Heeft er nog iemand een nuttige tip voor mij ?
Gesloten