echtscheidingsprocedure aangevangen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
jasper74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2009, 21:51

echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door jasper74 »

Goeiedag,
Sinds een week liggen mijn vrouw en ik in echtscheiding. Ik wil goed beslagen te reis komen voor de rechter dus elk advies is van harte welkom.
Alles moet nog geregeld worden, voor mij is het belangrijkste dat mijn zoontje van 3 jaar een goed leven en thuis krijgt.
Ik zou graag mijn zoon bij mij houden, uiteraard met een omgangsregeling. Weet iemand wat de kansen van een man zijn om je kind toegewezen te krijgen?
Anderzijds zou ik graag advies hebben over wat een beetje reëele omgangsregeling is, voor als hij aan z'n moeder toegewezen wordt? Ik ben nl. zeevarend, 2 weken varen, 2 weken verlof. M'n aanstaande ex had het er over dat ik hem dan maar 2 weekends in de maand zou zien!!!!!

Please advice!!!

Gr. Jasper
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door seppie »

Hallo jasper,

Ten eerste kijkt de rechter echt niet hoe lief of beslagen jij bij de rechter bent. Zij horen in het belang van het kind te handelen maar ook dat is soms wel heel ver te zoeken. Ik wil je niet afschrikken want misschien heb jij wel een geweldige rechter!
De kans dat jij je kind toegewezen krijgt is echt heel nihill, Zeker als jij 2 weken van huis bent. Daarbij kijkt de rechter ook waar jij woont, en waar je ex woont. Waar het kind naar school(kdv) gaat ect ect. Als jij 100 km verderop woont en je kind gaat al naar een puterschool, dan zal hij niet zo snel beslissen om het kind daar weg te halen. Probeer eens een mediator voor te stellen aan je vrouw. Die zullen een goede tussenoplossing vinden. Een co-ouderschap zou ook een oplossing zijn dat je 2 weken je kind krijgt en 2 weken je ex, maar zelfs die kans acht ik heel klein. Niet geschoten altijd mis natuurlijk. Je kunt het proberen!
De "vrouwen" hebben het normaal gevonden dat een omgangsregeling 1 weekend per 2 weken is. Dit is de domste uitspraak die ik gehoord heb dat dit normaal is. Niks is normaal vind ik. Het is normaal dat het kind een goede omgeving krijgt bij zowel de vader als de moeder! Ik denk dat je veel meer vrede kunt hebben met een regeling waarin staat dat jij je kind een volle week krijgt op de weken dat je vrij bent! Dus bijv. van zondag 12.00 tot zondag 12.00 de week erop. Plus de helft van alle vakantie en feestdagen uiteraard! Als je het daarop gooit zou je denk ik meer kans maken mits je echt kunt aantonen dat je een volle week thuis zit. De rechter kan altijd denken, tja je stuurt je kind naar een kinderdagverblijf terwijl de moeder "thuis"zit....snap je?

Ben benieuwd wat er uitrolt bij je.
Succes ermee!! :)
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
jasper74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2009, 21:51

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door jasper74 »

Seppie,
Bedankt voor je reactie, ik hou je wel op de hoogte. Nu is het wel zo dat ik aan de wal ga proberen te werken, was ik toch al van plan, het gaat waarschijnlijk nu eerder dan verwacht gebeuren.
Maar goed het zijn wel even onzekere tijden.

Nogmaals bedankt he!
jasper74
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2009, 21:51

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door jasper74 »

By the way, het is ook nog eens zo dat ik, indien mogelijk, in het "ouderlijk" huis blijf, in ieder geval in dezelfde woonplaats, terwijl m'n aanstaande ex naar een andere stad verhuist, op +- 40km afstand, ivm werk.
M'n zoontje zit hier op peuterspeelzaal, en staat hier ingeschreven op een basisschool waar z'n vriendjes van peuterspeelzaal ook naar toe gaan volgend jaar.
Ook is het haar initiatief geweest om te scheiden, en is vertrokken zonder ons zoontje!!

Met deze gegevens+ het verkrijgen van een "wal" baan, hoop ik toch iets sterker te staan :!: :!: :?:

wordt vervolgd!

Gr. Jasper
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door seppie »

Ik snap hem even niet meer Jasper,

Wie heeft je zoon nu? Zij of jij? Ik kan je uit ervaring meedelen dat het een rechter geen ene drol uitmaakt of je ex vertrokken is en wil scheiden. Het belangrijkste is waar je kind nu is. Als hij bij jouw is zou ik een omgangsregeling voor haar op papier laten zetten waarmee jullie erin kunnen leven. Mijn ervaring is dat de rechter zowiezo niet het kind uit de situatie gaat halen wat betreft waar het verblijft of er moeten hele erge dingen aan de hand zijn. Als het kind bij jouw verblijft zou ik de rechter met alles wat je hebt aantonen dat het kind niks te kort komt en dat het kind prima zit waar het nu zit (biuj jouw dus) Daarbij kun je nog eens aanvoeren dat het kind daar op school is ingeschreven al. Als het bij je ex zit dan pis je denk ik naast de pot helaas.

Maar laat je niet ontmoedigen door mijn verhaal, ieder z'n eigen verhaal.
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
Gebruikersavatar
pvs
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:37

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door pvs »

Hoi Jasper,

Zover ik kan opmaken uit jouw verhaal zorg jij nu voor jullie zoontje en is je (ex)vrouw vertrokken zonder jullie zoontje.

Als jij kan hard maken bij de rechter dat jij op het moment volledig voor jullie zoon zorgt en dit kan onderbouwen dan zou je toch echt een kans moeten hebben. Maak ook goed duidelijk aan de rechter straks dat je op zoek ben naar werk aan wal zodat je nog meer tijd hebt om voor jullie zoontje te zorgen.

Ik ben zelf sinds 2006 gescheiden en zorg ook voor onze 2 kinderen. Omdat ik bij de rechtbank kon aantonen dat ik voor het grootste gedeelte voor de kinderen heb gezorgd sinds ze geboren zijn. Mijn kinderen waren 3 en 5 bij de scheiding dus ook als de kinderen heel jong zijn kunnen ze zeker aan de vader worden toegewezen worden. Bij mij was het wel zo dat de rechter eerst de kinderen aan de moeder wilde toekennen zoals dat helaas standaard gaat bij scheidingen met kinderen. Maar doordat mijn advocaat een verzoek had ingediend voor een onderzoek van de raad voor de kinderbescherming heeft die een onderzoek gedaan naar hoe en wat. Daaruit is uiteindelijk gebleken dat ik de waarheid sprak over wie er altijd voor de kinderen zorgde zodat deze adviseerde aan de rechter dat ik de kinderen zou toegewezen krijgen. Mijn ex heeft wel een omgangsregeling dat ze elk weekend de kinderen mag zien maar daar maakt ze zo goed als niet gebruik van. Dit jaar zijn de kinderen pas een keer bij hun moeder geweest en vorig jaar maar 8 keer.

Zo zie je maar dat het echt wel mogelijk is om de kinderen toegewezen te krijgen als vader. Zolang je het maar goed kan aantonen. Laat je gewoon heel goed informeren door een advocaat en zoek er eentje waar je vertrouwen in hebt. Gewoon een aantal af gaan. Er is een wereld van verschil tussen advocaten kwam ik toen ook achter toen ik ging scheiden. De eerste paar zeiden dat ik totaal geen kans had om de kinderen toegewezen te krijgen. Maar toen vond ik eindelijk een kantoor waar ze wel degelijk zich echt wilde inspannen.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door Sjaak »

Een rechter houd inderdaad vaak de "status quo" aan. Oftewel, de rechter laat de kinderen bij de voorlopige voorzieningen vaak bij de ouder waar ze op dat moment al zijn. Tevens ben ik het helemaal eens met PVS dat je opzoek moet naar een goede advocaat. Ik heb er zelf ook 3 gehad en mijn 3e was na lang zoeken eindelijk diegene die wel voor mij wilde vechten en tevens een vrouw (dit kan soms uitmaken)!

Sterkte
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door seppie »

even tussendoor, Hoe loopt ie nu bij jouw sjaak? Is er al voortgang bij het bordeline gebeuren? Doet je advocaat er iets mee en heb je al een zitting gehad omtrend dat?
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door Sjaak »

Nee ik heb alles in de prullebak kunnen gooien. Ik had een zaak net opgestart en toen kwam Bureau Jeugd met een nieuw rapport waarin alles opeens weer koek en ei was. Dit dus tegenover een rapport wat enorm vernietigend was voor haar. Oftewel, binnen 2 a 3 maanden was mevrouw wonderbaarlijk genezen. Gelukkig gaat het momenteel wel goed met haar en is het tussen ons ook redelijk rustig geworden. Ik heb de kids nu 3 dagen in de week gemiddeld, dus best veel. Ik heb hier vrede mee als dit zo blijft gaan, helaas weet je bij borderliners dat dit meestal niet het geval is.
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Re: echtscheidingsprocedure aangevangen

Bericht door seppie »

nouw dan staat mij nog wat te wachten :s
De RvdK moet ook nog onderzoek doen maar of ze die ook bij mevr. doen is me een raadsel. Ze hebben een verklaring van me huisarts wat ze, zoals ze bij de RvdK zeggen, heel veel waarde aan hechten waarin staat dat me ha me 18 jaar kent en me kent als lieve, zorgzame vader voor kind. Terwijl moeder zegt dat ik agressie toon.
Hiermee de RvdK geconfronteerd met wat ze nou aan die 2 verklaringen vinden. Ja huisarst weegt zwaar. Dus de verklaring van moeder kan gezien worden als leugen?
Nee dat ook niet... :?

snap jij hem nog? :x
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
Gesloten