Ex woont samen met kinderen en haar moeder.

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
tvriet
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2009, 13:07

Ex woont samen met kinderen en haar moeder.

Bericht door tvriet »

- Wie kent dergelijke situaties?
- Heeft het inkomen van de Oma invloed op het gezinsinkomen?
- Hoe gaat de wet om dezemanier van samenwonen?

* wat vinden jullie zelf van deze situatie?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ex woont samen met kinderen en haar moeder.

Bericht door Casper »

Wat betreft de tweede vraag: het inkomen van Oma telt mee, in de zin dat de draagkracht van moeder stijgt, omdat het redelijk is dat kosten voor het huis naar draagkracht gedeeld worden. Dat zou moeten leiden tot een lagere (kinder)alimentatie.

Ikzelf vind zo'n situatie uit sociaal opzicht niet slecht, in veel landen woont een "uitgebreide familie" samen. Natuurlijk zijn er verschillen van situatie tot situatie.
Casper
MarcusM
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2010, 20:23

Re: Ex woont samen met kinderen en haar moeder.

Bericht door MarcusM »

Hallo,
Mijn ex en mijn zoon wonen ook bij haar moeder, en haar zus en de vriend van haar zus.
Dit allemaal in een appartement van 2 slaapkamers en een kleine zijkamertje.
Vanwege haar wissel diensten heeft mijn zoon momenteel dus buiten school om ongeveer 7 opvoeders (aangezien zus en moeder ook in wissel dienst werken).
Mijn ex doet geen enkel poging om een stabiele omgeving te bezorgen voor mijn zoon, ze maakt nog steeds gebruik van onze/mijn gegevens om een woning te zoeken(zoeken is groot woord aangezien in de afgelopen 3 maanden is er geen enkele keer een reactie gegeven op een woning).
Mijn zoon vind ik (maar dat ben ik) zoekt toenadering bij veel mensen, is een beetje tussen wal en schip aangezien eigen kamer en eigen bed er niet inzit, en zo te zien er voorlopig ook niet in zal zitten.
Haar moeder, heeft wat problemen onderhanden een vorm van verslaving waardoor als ze thuis is liever achter de pc zit dan wat anders, de vriend van haar zus is 22 jaar, geen werk geen uitkering staat ook elders ingeschreven maar heeft wel altijd geld?
Deze situatie vreet aan me, en zit met handen in het haar over de stappen die ik moet nemen, heb er met diverse mensen over gesproken, maar niemand heeft tot op heden een duidelijk advies over kunnen geven.

Wie weet is er iemand die ook iets dergelijk heeft meegemaakt of erin zit?
Gezag word momenteel aangevochten, procedure is gestart !
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ex woont samen met kinderen en haar moeder.

Bericht door Casper »

Marcus, ik denk dat je op de lange termijn moet denken, telkens een stapje: - eerst gezag, dan goed lopende omgang (daar schrijf je niets over - loopt dat goed?), en op termijn hoofdverblijfplaats bij jou. Uiteraard wel super-attent zijn, en als er iets mis gaat/ dreigt te gaan er bovenop zitten.
Casper
Gesloten