Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Hallo allemaal,

Nou....zo zie je maar, dat ook al heb je de omgang met je zoontje terug via rechtszaken, staat de omgangsregeling vast in de beschikking, en ging het al 2 jaar ook weer super goed, dat dit ook niets zegt, de-ja-vu.

De eerste aangifte is een feit!

Het begon al met de vakantie, volgens de beschikking is het zoontje van mijn partner mede de helft van de vakanties bij ons, en zou deze zomervakantie dus 3 weken bij ons zijn.
Een paar dagen voor aanvang, telefoon, ja kind overstuur, wil niet komen, bang dat hij heimwee krijgt.
Dus mijn partner meldt, hij is nog geen dag geweest, en bovendien heb ik hem al 4 weken niet gezien nu, dus ik kom hem sowieso halen.
Hij heeft moeten praten als brugman (belachelijk eigenlijk) om het maar zo ver te krijgen om zijn zoontje mee te krijgen, maar hij heeft hierin wel moeten beloven dat als hij heimwee zou krijgen hij naar zijn moeder mocht.

Dat was helemaal niet slim, melde advocaat later, want als je bij aanvang meteen had gezegd, je bent nu 3 weken bij ons, dan legt kind zich erbij neer en is na 3 dagen gewend, nu begon de vakantie al met een hoop spanning en slechte instelling.
Uiteindelijk verliep de vakantie om de 2 dagen halen brengen, halen brengen, telkens telefoon, hij wil niet meer terug, hoop spanning en gedoe, en hele vakantie door haar verziekt.

Mijn partner heeft toen aan zijn ex partner aangegeven, na de vakantie wordt de omgang weer gewoon hervat zoals hij is, elke 14 dagen van vrijdag 16.30 tot zondag 18.00
Ik zij hem toen al, geloof me, vlak voor het omgangsweekend gaat de telefoon weer, en trekken ze het gebeurde van de vakantie door naar de reguliere omgangsregeling.

En ja hoor, afgelopen woensdag ging de telefoon,
Hij wil niet komen, alleen op zondag vanaf nu.
Mijn partner heeft toen heel duidelijk gemaakt, dat dit niet de afspraak is, en dat zij zich niet achter zijn zoontje kan verschuilen, dat het haar verantwoordelijkheid is zijn zoontje op de omgang voor te bereiden en te stimuleren.
Enige wat ze bleef zeggen "ga hem niet dwingen" "ligt aan jou of je hem kwijt raakt”
Ach ja, het ligt toch nooit aan haar, maar altijd aan een ander.
Ik kan zeggen, mijn partner is meer dan flexibel geweest, wat zijn goedheid is.

Vervolgens heeft mijn partner tot 3 keer toe gemeld, ik kom hem vrijdag om 16.30 halen, staat hij er niet, dan zijn de consequenties voor jou.
Je krijgt hem niet mee, melde ze.
Dus op voorhand weigerde ze al mee te werken aan de omgangsregeling.

Meteen advocaat gebeld, die heeft meteen een fax gestuurd en haar gesommeerd zich gaaf en onvoorwaardelijk aan de beschikking te houden.
Aan de andere kant melde hij ons al meteen dat hij het te vroeg vond om het maar te laten, en adviseerde er heen te gaan gisteren als gebruikelijk, en bij weigering aangifte te doen.

Wij erheen, kwam haar partner naar buiten met een brief.
Mijn partner melde hem, neem die maar weer mee, ik ben hier voor mijn zoontje.
(we waren al die brieven, verwijten, beschuldigingen etc méér dan zat)
zoontje kwam niet naar buiten, dus toen hebben we ter plekke de politie gebeld, welke, boven onze verwachting de melding erg serieus nam en vragen stelde, hoe laat was de aanvang omgangsregeling, hoe oud is het zoontje, beschikking bij u etc.
Vervolgens kwam de politie dus naar ons toe, en heeft haar aangesproken en gezegd mee te werken aan de omgangsregeling en haar gewezen op de consequenties en de mogelijkheid op aangifte door mijn partner, wegens het strafbaar feit welke zij pleegt.

Ter plekke weigert ze ook tegen de politie, sterker nog, de kinderen waren hoogstwaarschijnlijk niet eens aanwezig.

Er wordt proces verbaal opgemaakt, en de politie beschrijft hun bevindingen en de weigering hierin, ook de officiële aangifte wordt hieraan verbonden.

Ik snap het gewoon niet, begrijpt ze nou echt niet dat hier consequenties aan kunnen zitten, of boeit het haar gewoon niet.
Ik snap niet dat ze dit nu wederom doet, tot echt zeer recent, was er niks aan de hand, zijn zoontje kwam met plezier, wilde zelfs soms niet eens terug naar zijn moeder.
Wij hebben hem toen wel positief voorbereid op zijn terugkeer naar zijn moeder.
Zij weigert dit gewoon, en heeft zelfs letterlijk in het bijzijn van de politie, toegegeven de omgang niet positief te benaderen.

Ik doe erg mijn best het te begrijpen maar dat lukt gewoon niet,
Mij partner heeft altijd gezegd, ik wist dat dit eens zo ver zou komen, ik had het echter niet verwacht.

Dus….daar gaan we weer!
Ik hoop dat ik wederom de kracht kan vinden!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Sterkte, Angel!

Zo'n moeder denkt op het laatst echt dat ze het alleen voor haar kind doet. Ze heeft dat zichzelf wijsgemaakt omdat ze gewoon niet kan accepteren dat zoontje ook van papa zou kunnen houden.

Wat goed dat de politie meteen kwam en het zo goed aanpakte. Zoals je weet gaat dat ook wel eens heel anders. Pluim! (en misschien een heel klein tekentje aan de wand dat het ietsje beter gaat in NL wat dit betreft!)

Het is zwaar, maar je weet dat je volledig in je recht staat: juridisch en moreel sta je aan de juiste zijde! Je weet wat de juiste stappen zijn, overleg goed. Iedereen staat achter jullie!
Casper
henryd
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2011, 17:52

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door henryd »

Beste Angel,

Bij deze wens ik jullie alle kracht en sterkte toe met deze situatie.
Ik wil ook graag even laten weten dat ik bewondering heb voor jullie doorzettingsvermogen en wat jullie allemaal al hebben bereikt. Ik zou zeggen: hou vol, ik leef met jullie mee.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Nog even voor de goede moed: http://jure.nl/BH2027
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Bedankt voor jullie reacties, het geeft me echt steun en kracht te weten dat je niet alleen staat, en men mee leeft.

Ik snap niet dat mevr wederom het wel even vertelt, hoe ze het hebben wil.
Ondanks dat er een beschikking ligt, en ondanks dat ze weet dat er aangifte is gedaan.
Zal ze nou echt niet snappen wat aangifte in deze betekend, en wat het strafbaar feit is?
De politie heeft haar er nog op gewezen.

Casper,

Is dat niet de eerste? Waardoor het balletje aan het rollen kwam?
Ik vraag me alleen af, wat er aan vooraf is gegaan, wil het zo ver komen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Ja, dat was de eerste echte veroordeling (in NL). Maar in het algemeen vind ik de toon van rechters tegenover moeders die zich niet aan een omgangsregeling houden de laatste jaren veel strenger dan voorheen. Maar goed, streng zijn kost niets. Of het genoeg oplevert moeten we nog zien. We blijven erop letten.

Heel veel succes!
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Kg is aangevraagd.

24-10-2011 vind het plaats met een dwangsom als eis.

En het moet trouwens niet gekker worden.
We kregen bericht van de advocaat, mevr had gevraagt of mijn partner in afwachting van het kg bereid was de omgangsregeling op te schorten.
Dit terwijl ze pas geleden liet weten éénzijdig de omgang te hebben opgeschort, en nu vraagt ze om toestemming? Nadat er een eerste aangifte is geweest en een nieuw omgangsweekend in het vooruitzicht ligt.....

Hoe dom denkt ze dat mijn partner is..... :roll:
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

We willen niets liever dan het jochie weer bij ons hebben, en mevr probeert het wederom te verknallen.
Tot vlak voor de vakantie was er niks aan de hand, hij kwam dolgraag, altijd met een big smile naar ons toelopen, vond het weekend veel te snel gaan.
Schreef zelfs op een vakantiekaartje, ik heb zin in de 3 weken, van de vakantie, wanneer hij bij ons zou komen.

Dus ja, we zullen vechten en proberen het jochie weer bij ons te krijgen, en dus zeer zeker niet akkoord gaan met een opschorting, om haar te helpen :?
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Gok dat die move een advies is geweest van haar advocaat om de zaak nog een beetje te redden?

Immers als papa akkoord gaat vervalt de grond voor kortgeding. Als papa meld dat ie niet akkoord gaat en juist KGD start om de omgang te herstellen die zij eenzijdig heeft stopgezet staat ze nóg zwakker. Rare advocaten heb je dr bij :S
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Ja zeer zeker,

Maar nu komt het.

Mevr betreurd het dat vader niet wil meewerken aan het opschorten van de omgang en onderling wil kijken met hulpverlening hoe de omgang hervat kan worden.
Dusss, mevr start nu weeeer een bodemprocedure om vader de omgang volledig te ontzeggen..... en om welke reden? ik zou het echt niet weten, er is geen gegronde reden, er is niks gebeurd.

Al zou mijn partner hieraan mee werken, het is puur een manier van moeder om te zorgen dat er GEEN omgang meer komt.
Mevr wil niks, alleen mijn partner moet dan concessies doen, met als gevolg dat mevr het weer eindeloos rekt.

Waarom ziet niemand dit!!!!

Het hele hulpverlenings gebeuren hebben ze toen al gehad, met de hulp van diezelfde hulpverlening is vader zijn dochter kwijt geraakt, doordat zij die hulpverlening gebruikte om alsmaar tijd te rekken, rekken, rekken, mevr van de hulpverlening op de hand van moeder was, en vader ging vertellen hoe hij alles moest doen, continu water bij de wijn, moeders wilde immers niks.
En het vervolgens zo draaien dat het door vader kwam...

En dan verwachten dat vader weer meewerkt aan alles, terwijl het door moeder komt dat de omgang nu is gestopt, tot vlak voor de vakantie was er niks aan de hand, de omgang ging super, zoontje kwam erg graag hier....

Al sla je me ...... ik kan geen gegronde reden bedenken WAAROM.

Ik kan zo slecht tegen onrecht, ben zo boos, mevr moet en zal altijd alles verknallen, met zijn dochtertje begon het precies zo, ook toen ze dezelfde leeftijd had als zijn zoontje nu.

Maar goed, vanmiddag sowieso weer erheen, geeft ze hem niet mee, wederom aangifte.
Kg gaat ook gewoon door, zij is nu immers in overtreding.
Maar ik kan er gewoon niet bij, we zijn het zo zat.
Ik kan haar wel wat.


Waar denken die heksen het recht vandaan te halen, om kinderen bij hun vader weg te halen, je bent gewoon niks waard als je zoiets doet, je bent geen moeder dan.
Naar mijn mening zijn de rechtbanken, hulpverlenings instanties etc medeplichtig aan het zeer ongelukkig maken van alle kinderen die hun vader moeten missen, omdat ze die moeders de kans bieden de boel te frustreren, en er maar eindeloos mee door te kunnen gaan.

Om van het rechtsysteem te spreken, belachelijk, dan ligt er een beschikking met een omgangsregeling, na 3.5 jaar vechten, en oh, mevr heeft het weer in de kop, dan beginnen we toch gewoon weer opnieuw!!!!!
De logica ontgaat me echt.

Zulke zouden ze meteen de kinderen moeten afnemen en aan de vader moeten toewijzen, bah.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Wacht even...

mevrouw wil dat meneer het steunt om de omgang stil te leggen om daarna te kijken hoe die kan worden hersteld? heb je dat zwart op wit?

Want dan zou het starten van een nieuwe bodemprocedure zinloos zijn.

De huidige omgangsregeling herstellen via kortgeding blijft buiten kijf dé manier. Hoe netter de man doet en hoe moeilijker de moeder hoe groter de kans op een dwangsom. Daarna een bodemprocedure starten om de omgang stop te zetten wordt dan raar. Immers is de omgang al hersteld. Persoonlijk zou ik dus bij de bodemprocedure als tegen verzoekschrift een eis tot wijziging hoofdverblijf indienen (indien uitvoerbaar qua afstand!). De complete voorgeschiedenis + dwangsom uit het kortgeding kan dan dienen als motivatie.

Voorlopig in ieder geval eerst kortgeding afwachten en haar nieuwe bodemprocedure verzoek negeren...
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Papavan,

Dank je wel voor je snelle reacties,
Het steunt me enorm nu, om erover te praten, emotioneel en financieel wordt het voor ons steeds zwaarder.

Ze heeft in eerste instantie éénzijdig wederom de omgang stop gezet, ze verschuilt zich hierbij achter het zoontje, welke, volgens het meest gebruikte excuus zelf geen omgang meer zou willen, let wel! Tot de vakantie was er niks aan de hand en ging het prima. zoontje is nu inmiddels 10 en de afgelopen 2 jaar ging het super.

Hierop is mijn partner aangifte gaan doen, wegens onttrekking ouderlijke macht.
Aan de andere kant is er van vaders kant een kort geding aangevraagd.

Tussentijds zegt moeder dat de hulpverlening nodig is om de omgang weer te herstellen, dit staat inderdaad zwart op wit, welke éénzijdig door haar eerst al is opgeschort, dit is van haar wéér een manier om het wederom allemaal naar haar hand te zetten en bovendien tijd te rekken, tot het zoontje 12 is, en hij zo gemanipuleerd is door haar, dat hij zelf tegen de rechter kan zeggen dat hij geen omgang meer wil, en dit dan door de rechter wordt toegezegd, zo is het ook precies gegaan met het dochtertje van mijn partner.

Gaat mijn partner akkoord met de hulpverlening, dan wordt het dus wederom een jaren plan, en de kans dat hij zijn zoontje dan nog ziet, is anders dan mevr beweerd, nihil.
Ze zegt de omgang te willen herstellen, welke zij zelf om zeep helpt, éénzijdig opschort, echter wil ze natuurlijk niet echt de omgang herstellen, maar wil ze dus weer de hulpverlening gebruiken om helemaal geen omgang meer te laten plaatsvinden.

Omdat mijn partner hier dus niet in mee gaat, wil ze dus het verzoek indienen en mijn partner helemaal de omgang te ontzeggen.

Hoe negeer je haar nieuwe bodemprocedure verzoek dan? daar moet je toch op reageren met een verweerschrift?
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Hey,

Er is al een uitspraak uit een bodemprocedure. Wat ik begreep is deze zelfs redelijk recent. Check online even of mevrouw dan wel een nieuwe bodemprocedure kán doen. Als zij het niet eens is met het vonnis qua omgang moet ze in hoger beroep? Of is die termijn verstreken?

Omgang stopzetten ongeacht het excuus mag niet. Omgang mag aangepast worden in overleg met beide ouders óf door de rechter. De buurvrouw/schooljuf/huisarts én het kind zelf hebben geen keus.

Wat betreft bodemprocedure moet je daar inderdaad op reageren maar is de zittingsdatum bv al bekend? Zolang het dreigen is zou ik niets doen. Pas als er daadwerkelijk een verzoekschrift van haar is ingediend zou ik iets gaan doen. Overleg met je advocaat want je wil proberen je verzoekschrift pas in te vullen na de uitspraak in het kort geding. Je zou bv wel kunnen volstaat met verzoekschrift die heel algemeen is.

Wat is de afstand tussen jullie woning en de woning waar het hoofdverblijf is? En hoe ligt de school tov beide woningen?
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

We hebben het verzoekschrift van haar kant al binnen.

Wéér één en al leugens.

Klopt gewoon niks van.

Wordt er niet goed van.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Adressen zijn vlak bij elkaar, 5 min, 2 kleine dorpjes, school is ook vlakbij.
Gesloten