Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

ok dan lijkt mij dat een wijziging hoofdverblijf eisen geen slechte zet is. Je kan dan een hele ruime omgangsregeling voor de moeder voorstellen
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Sterkte, Angel.

Mijn advies: niet meewerken aan nieuwe bodemprocedure (is eigenlijk een soort hoger beroep, is zij wel ontvankelijk daarin?). Geen tegeneis stellen, voor wijziging hoofdverblijf is het volgens mij nog te vroeg. Concentreer je op het kort geding en hou je bij de kern van de zaak: mevrouw wenst niet aan de opgelegde uitspraak mee te werken. Mevrouw heeft een probleem met de wet/rechter. Mevrouw denkt nog steeds niet in het belang van haar kind. Laat je er niet toe verleiden er allerlei dingen bij te slepen (hoe hard de advocaat van moeder dat ook probeert), maar blijf heel rechtlijnig: mevrouw dient de rechterlijke uitspraak te respecteren. Punt.

En: jullie doen alles goed, jullie maken geen fouten. Houden zo!
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Casper,

Ik had deze vraag ook al aan de advocaat gestelt, welke mij vertelde dat niemand mevr kan verbieden een nieuwe procedure te starten, wat niet wegneemt dat een rechter ook kan zeggen 'mevr wat doet u hier'.

Echter ligt dit natuurlijk ook aan de rechter, en weet je gewoon simpelweg niet hoe het loopt.
Maar ja, je moet er wel weer heen, wéér hoge kosten, er komt gewoon geen eind aan.
Je denkt dan wel bij jezelf, wat heb je dan aan een beschikking, als mevr maar zo de boel kan stoppen, en wéér opnieuw kan gaan beginnen.
Het is ook compleet een de-ja-vu precies zo als het met zijn dochtertje ging, gaat het nu met zijn zoontje, echter is de situatie nu wel iets anders, door de voorgeschiedenis, de aangiftes, de omgang welke tot voor kort goed liep etc.

We moeten verweer indienen op haar verzoekschrift, helaas staat deze weer vol met onwaarheden, het is dan naar dat je je moet verweren tegen dingen waarvan je denkt....kom op zeg, zo is het heel niet gegaan.
En wat ik dan helemaal niet begrijp is dat ze deze leugens ophangt, terwijl ik op nog geen 7 a 8 meter afstand alles heb meegekregen, en bovendien de politie erbij was???
Het lijkt wel alsof ze in haar eigen belevingswereld alles heel anders beleeft dan ieder ander....en overtuigd is, van haar eigen verhaal.
Advocaat gaf een mooi voorbeeld 'als ik zeg het is mooi weer, zegt zij, nee hoor, hier ligt 10 cm sneeuw' :?

Gisteren hebben wij wederom geprobeerd het zoontje van mijn partner op te halen, wéér politie erbij, en meteen mee aangifte doen, dus nummer 2.

Kort geding gaat ook gewoon door.

We doen het wel weer stap voor stap.

Advocaat stond tegen bovengenoemd extra verzoek, niet negatief, gebeurd niet vaak, maar is ook niet onmogelijk.
En gezien de voorgeschiedenis, en het opnieuw overal in betrekken van een kind van 10 jaar is erg zorgelijk.

Verder blijft mijn partner gewoon zichzelf, en de liefhebbende vader, welke hij is, en blijft voor alsnog vechten voor zijn zoontje, met gebruik van de middelen wat nu kan, met alle steun van familie en vrienden.

Ik moet wel harder mijn best doen dit keer, om weer rustig te worden en er niet 24 uur per dag mee bezig te zijn.

Bedankt voor jullie steun, dit helpt echt, te weten dat je niet alleen bent, er er mensen zijn die precies weten hoe zulke exen te werk gaan, waaraan je het dus niet hoeft uit te leggen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

> nieuwe procedure

Inderdaad hoop ik dat de rechter zal zeggen "mevrouw wat doet u hier". Er is zoiets als "misbruik van recht (dan wel bevoegdheid)", om voor dit soort kansloze procedures toch een stokje te steken. Eis in dat geval van haar de kosten voor de procedure.

> Wat betreft de leugens:

Als je van de eerste schrik en (terechte) boosheid bekomen bent, geeft het een soort rust om die leugens in alle rust, een voor een, te weerleggen. Neem er de tijd voor, neem afstand, wees super-objectief en voeg alle bewijs (hoe onnozel ook) toe. Je kunt het niet simpel genoeg maken voor de rechter,

Goed dat je partner het zo goed opneemt. Het is (helaas) weer een spannende tijd: neem voldoende rust en ontspanning.
Casper
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Casper,

wat bedoel je met niet meewerken aan de nieuwe bodemprocedure? Als mevrouw een nieuwe bodemprocedure start heb je geen andere keus? Je moet immers op het verzoekschrift ingaan.
Wat betreft met zelf een scherpe tegen actie doen. Gezien de voorgeschiedenis lijkt mij dat je er niets mee op schiet als er nu een kortgeding komt (nakoming omgang + dwangsom) en daarna een bodemprocedure (omgang blijft bestaan).

Op die manier ben je twee rechtzaken verder en per saldo niets verder. Gunstigste scenario neemt de rechter in de bodemprocedure de dwangsom over maar thats it.

Superobjectief gezien moet je dan stellen dat mevrouw de verplichting om het contact met de andere ouder te bevorderen niet nakomt. Dit heeft geleid tot de situatie waarin de vader geen contact heeft met 1 van zijn 2 kinderen. Haar nieuwe acties geven de indruk dat zij het nog bestaande contact tussen vader en het andere kind eveneens wil verstoren.
Op dat moment lijkt het mij niet meer dan logisch dat je als vader actie onderneemt om dat niet te laten gebeuren. Immers heeft de rechtbank al aangegeven dat er omgang tussen vader en kind 2 mag zijn.

@Angel78 het is echter in dit hele verhaal wel van belang bij welke rechtbank jullie zaak dient. Onder de rivieren zijn de rechtbanken vaker meer op moeders hand dan boven de rivieren.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

papavan,,

Deze zaak dient bij rechtbank Zutphen.
Kg is echter wel nodig, omdat dit over het algemeen sneller gaat dan een bodemprocedure, en op deze manier geprobeert kan worden de omgang te herstellen vóór haar bodemprocedure.

Casper,

De eis dat mevr wordt veroordeeld voor het betalen van de kosten ligt er in Kg sowieso, echter gebeurt dit niet heel vaak, terwijl dit niet meer dan terecht zou zijn, gezien het feit dat mevr de wet overtreed en zij mijn partner in deze dwingt actie te ondernemen, mijn partner heeft hier niet om gevraagd, de omgang liep gewoon goed.
Maar ja, het is een krom land/systeem, dus dit is afwachten wat de rechter ermee doet.

Vrijdag wederom geprobeert het zoontje van mijn partner op te halen, wederom politie erbij, wederom hem niet meegekregen, wederom aangifte gedaan.
Dit kon dit keer gelukkig meteen.
Ging wel wat moeilijker dan de eerste keer, de man van de meldkamer begon over dat het civiel was, het koste nogal wat moeite hem te overtuigen, uiteindelijk stuurde hij wel de 2 agenten, welke wij een print hebben laten lezen van de uitspraak hoge raad 2005 en art 279 politie zakboek, waarop ze meteen overtuigd waren en zich begaven naar de vrouw.

Mevr had overigens ook een eigen brief van +- 4 a4 vol geschreven aan de kinderrechter, het is echt niet te geloven, hoe goed zij is in het vertellen van complete leugens en dingen welke óf nooit zo gegaan zijn, of wel zo verdraait, dat in deze brief ligt het uiteraard weer allemaal aan mijn partner, terwijl zij de 'perfecte' moeder is :?

We proberen nu inderdaad genoeg rust te nemen en ontspanning te zoeken, hoewel dit niet altijd even makkelijk is, maar goed we weten hoe zij is, en we weten hoe het wél zit.
Nu maar hopen dat een rechter ook ziet waar ze mee bezig is, en niet meehelpt 2 kinderen hun vader te ontnemen en een vader zijn beide kinderen.

Bedankt voor jullie steun en advies dit helpt echt , ik hou jullie op de hoogte!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Ik bedoelde eigenlijk veroordeling van de kosten in de nieuwe bodemprocedure, in het kort geding zal dat inderdaad niet snel gebeuren.

Goed dat jullie die uitspraak van de Hoge Raad bij je had, en je niet met een kluitje in het riet lieten sturen. Zie ook de hele lijst van excuusjes van de politie en de weerlegging daarvan op http://www.gerrithendrikse.nl/ (tenminste, daar stonden ze; nu zie ik ze niet zo snel). Nou ja, de volgende keer weet de politie ervan. Ook weer goed voor andere getroffenen.

Succes!
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

De bodemprocedure welke mevr is gestart kan vooralsnog niet voor 14 dec 2011.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Hey de zitting van het kortgeding? Is die nu echt pas 24okt? Want dat moet toch binnen 14dagen of mis ik iets?
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Pinda32 »

Als ik alles zo heb gelezen Al is het laatste bericht lang geleden. Er is nog hoop voor mij. IK sta ook op het punt om een rechtszaak te beginnen. Maar in eerste instantie wilde ik opgeven.
Mijn relatie is pas afgelopen maar er is duidelijk te kennen gegeven dat zij ons kind niet wil gaan delen. Ik krijg hem nu wel te zien maar vraag niet hoe. 1ste keer 2 uurtjes in een lunchroom 2de keer idem dito 3de keer 2,5 uur in lunchroom Vorige week mocht ik hem alleen 3,5 uur alleen meenemne zonder toezicht van haar. En morgen mag ik hem 5 uurtjes meenemen. Maar iets van gezag of omgang ho maar absoluut niet. Ik ben niet capabel genoeg om een klein kind op te voeden. Zij neemt mij kwalijk dat ik de deur ben uit gelopen toen wij 2 ruzie hadden en ons kind van 14 maanden er tussenin zat. Dat is de reden dat ik (even) de deur ben uitgelopen.Eenmaal buiten hoefde ik niet meer terug te komen. Ik ben letterlijk kapot aan het gaan en ik ben pas 1 maand verder. Respect voor de degene die al jaren bezig zijn. Ik ben gister ook bij een advocaat geweest Kuijpers en tillema en hij ziet geen enkel belemmering waarom ik niet het ouderlijk gezag zou kunnen krijgen. EN ik heb zo wie zo recht op omgang.Maar eerst zien hoe mijn ex zich gaat opstellen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Pinda, welkom en sterkte!

Verzoek: zet je verhaal en vraag even in een aparte topic, zodat alles niet door elkaar gaat lopen. Dus kies (bijv.) Forum > Omgangsregelingen > Nieuw Onderwerp.
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

papavan,

Ik begrijp het ook echt niet, je spant een kort geding aan omdat je een spoedeisend belang hebt, namelijk de omgang met je zoontje welke éénzijdig is stop gezet door de moeder, vervolgens vind de zitting van dit kort geding 7 weken later pas plaats, inderdaad 24 oktober 2011.

Elke 2 weken proberen wij het zoontje van mijn partner op te halen, elke 2 weken als hij niet komt wordt er aangifte gedaan, dit is ook al meerdere malen door advocaat aan haar duidelijk gemaakt, omdat ze eigen rechter speelt.

Dit kan haar zelfs met hulp van de politie, niet bewegen om mee te werken, wat dus nu betekend dat sowieso er voor bijna 2 maand geen omgang plaats vind omdat het kort geding pas dan is.

Ook ik had overal gelezen dat een kort geding binnen 2 a 3 weken zou plaatsvinden.

Ik heb het ook aan advocaat gevraagd welke zegt dat er wellicht eerder geen plek was dit verschilt per rechtbank, en dat het redelijk binnen de gebruikelijke termijn is, dat de rechter ook kan zien dat we er snel bij waren door de datum van aanvraag.

Heeft iemand anders hier nog ervaring mee?

Hoe mijn partner het zegt: Het gaat om mijn zoontje, niet om een gestolen fiets....
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Kortom nu nog week of 6 wachten en dan over week of 12+ de bodemprocedure.

Snap de tactiek van mevrouw wel. Die zal bij KGD verzoeken om de omgang niet te hervatten tot de uitspraak bodemprocedure.

Vraag is, kan je los van het KGD (waarin je verzoek doet de omgang te hervatten op straffen van een dwangsom) niet nog iets doen? Ze is nu immers strafrechtelijk te vervolgen ivm ontzegging van de ouderlijke macht oid?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Tja, het is nu aan de Officier van Justitie om te besluiten om wel/niet tot strafvervolging over te gaan. In de tussentijd: aangifte blijven doen; bouw het dossier maar op. Moeder weet dat zij nog steeds gehouden is aan de omgangsregeling, omdat expliciet aan haar gemeld is dat niet van de omgang wordt afgezien.

Zie o.a. ook http://www.peterprinsen.nl/Aangifte.Onttrekking.htm
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

papavan,

Kg is juist opgestart omdat er een spoedeisend belang is, namelijk de omgang z.s.m hervatten.
Uitspraak van haar bodem is niet eerder dan 2012, waar we niet op kunnen wachten.
De rechtbank heeft nog geen 8 maand geleden de omgangsregeling opnieuw vastgelegd, totdat er een nieuwe uitspraak zou liggen moet mevr zich aan de beschikking houden, ik geloof niet dat de kg rechter dan een uitspraak doet, afwachten bodem, er is namelijk al een bodem geweest met een uitspraak.
Op dit moment speelt mevr voor eigen rechter.

Wij denken dat het haar bedoeling was, zodra ze oor kreeg van het kg meteen een bodem te starten, in de hoop dat deze eerder zou zijn dan het kg, en zo onder de aangiftes en eventueel een dwangsom uit te komen.

Van de week kreeg mijn partner het verzoek het kg in te trekken en/of aan te houden in afwachting van de bodem, omdat mevr geen behoefte had aan een extra behandeling van de zaak.

Echter vergeet ze dat het kg en haar bodem 2 totaal verschillende dingen zijn, zij pleegt een strafbaar feit en om te proberen haar z.s.m weer te laten meewerken aan de omgang is een kg noodzakelijk.
Verzoek dus ook in overleg met advocaat afgewezen, deze vind ook dat het nog helemaal niet zeker is dat mevr gelijk krijgt in de bodem, en vind dat het kg gewoon moet doorgaan, wij zijn het hier volledig mee eens, alles om te proberen het zoontje van mijn partner terug te krijgen, en mevr te dwingen mee te werken.

Zolang er géén rechter is welke de omgang stopt, blijven we vechten en mijn partner aangifte doen van onttrekking iedere keer dat zijn zoontje niet mee komt.

Ik hoop echt dat mevr eens wordt aangepakt en er niet wéér mee weg komt.
De situatie is nu wel iets anders als met het dochtertje, alleen wel hetzelfde patroon bij mevr.

Op hoop van zegen, we wachten het af!
Gesloten