Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Pinda32 »

@Angel78,

Ook ik lees met stomme verbazing je laatste post :shock: Zijn rechtbanken zo verdeeld dan door het hele land?
Ik vind grofweg schandalig dat als er bewijzen zijn die gewoon genegeerd worden?! Hoe kan dit in dit land. Hier moet toch een keer verandering in komen! Is er iets wat eraan gedaan kan worden? Een petitie of wat dan ook het is zo makkelijk om moeders maar gewoon hun gelijk te geven en het kind(eren) toe te wijzen.En vaders die zeker ook veel geven om hun kind(eren) en ook zeker en goede band willen blijven houden met de moeder om het beste voor het kind. wat drijft een ex om zo te doen dat probeer ik nog steeds te begrijpen.
Angel78 ik wens vanuit de grond van me hart dat er voor jullie gerechtigheid komt!
En wens jullie dan ook heel veel sterkte en succes!

Groetjes Pinda
homeboy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2011, 22:47

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door homeboy »

Aan "Angel78"

Heb gisteren het hele verhaal gelezen waar jullie nu doorheen gaan, het blijft door mijn hoofd gaan, vandaar dat ik even wil reageren.

Zelf zit ik in een vergelijkbare situatie als waar je partner nu in zit.
Na vier jaar procederen hebben mijn aangiften, mediation en verzoeken aan het hof geen resultaat bereikt. Sterker nog, mijn ex wil nu weer terug naar mediation om "afspraken" te maken, uiteraard geeft ze niet aan welke garanties ik dan heb dat ze nu ineens wel afspraken gaat nakomen. De vorige keer liep ze toen de afspraken op papier gezet gingen worden, voordat het vijfde gesprek begon, weg. In een zaak erna heeft het hof aangegeven dat ze die gesprekken moest hervatten, natuurlijk deed ze dat ook niet. (subnoot, mijn ex heeft de diagnoses, borderline, ADD, high sensitivity gehad)

Maar ik dwaal af. Ongeveer twee en een half jaar geleden heb ik een nieuwe partner ontmoet. Ze is geweldig voor mijn kinderen, voor de eerste keer in mijn "jonge" leven ervaar ik hoe een relatie behoort te zijn. De situatie van de afgelopen jaren heeft me geestelijk kapot gemaakt. Financieel is het nog erger, nog één maand en ik moet mijn huis uit en de schuldsanering in. Het contact met mijn twee kinderen al negen maanden verbroken, mijn partner en ik zijn hier behoorlijk door van slag.

Als je een nieuwe relatie begint wil je eigenlijk met elkaar een leven opbouwen en plannen maken voor de toekomst. Onze conclusie is dan ook dat we niet meer verder kunnen gaan, dat mijn partner verder moet gaan om een leven op te bouwen. Alleen maar thuis zitten en hopen dat je de maand haalt en er niet iets gebeurd is geen nieuw leven opbouwen. Ons motto was ook, geen nieuwe gezin starten als er twee ongelukkige kinderen rond lopen.

Bij deze wil ik dan even een gracieuze kniebuiging maken naar jou "Angel78". Je partner zo steunen in een onmogelijke situatie verdient wel een pluim.

Zelf begin ik me steeds meer af te vragen of het allemaal nog zin heeft. Ben dan ook benieuwd of jullie een geheim recept hebben voor anderen op dit forum (net als ik) die er behoorlijk doorheen zitten. Soms overweeg ik, weet dat het niet goed is, om de stekker uit de omgang te trekken. Zoals ik vaker lees op fora, om "rust" te creëren voor de kinderen en stiekem te hopen dat de kinderen als ze ouder zijn terug komen.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Dwaasstel »

Ik lees nu dit hele verhaal en dit is behoorlijk verontrustend. Dit betekent volgens mij dat een moeder een dergelijke uitspraak dus gewoon naast zich neer kan leggen.

Wij hoeven doordat de moeder toch een voorstel heeft gedaan voor omgang gelukkig geen rechtszaak aan te gaan maar als we dit wel zouden moeten doen zouden we jaren aan het procederen zijn (zoon is niet erkend en er is nauwelijks omgang geweest) en als de uitspraak dan daar is zou ze dus gewoon nog niet 'hoeven' meewerken..... Ik mag toch hopen dat dit een uitzonderlijk geval is.

Sterkte in ieder geval Angel78!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door EDA »

Dwaasstel schreef: (zoon is niet erkend en er is nauwelijks omgang geweest)
Erkenning is heden conform de wet niet meer van belang:

Artikel 377a

1.Het kind heeft het recht op omgang met zijn ouders en met degene die in een nauwe persoonlijke betrekking tot hem staat. De niet met het gezag belaste ouder heeft het recht op en de verplichting tot omgang met zijn kind.


Dit artikel spreekt van ouder, erkenning komt hier niet voor.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Dwaasstel »

Ha EDA,

Dat klopt maar er is dus ook geen nauwe persoonlijke betrekking in onze zaak en volgens mij word je pas als de ouder gezien wanneer dit op papier staat (ex kan altijd ontkennen bijvoorbeeld). En dus zal er wel bewezen moeten worden dat dit het beste is voor het kind. Daar gaan onderzoeken etc. aan vooraf en duurt volgens de advocaat dus jaren. En dan begint het in een omgangshuis als je in het gelijk wordt gesteld. Het is allemaal maar afwachten wat er beslist wordt helaas. Daarom zijn wij zo blij met het voorstel.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door EDA »

Helder. Ik kan me jullie vreugde wat dat aspect betreft voorstellen.
Maar ik wilde de regels even duidelijk stellen. Family life is in deze ook van belang ja.

Verder wil ik opmerken dat het vooral van belang is dat je zelf blijft rechtop staan. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Dwaasstel »

Family life is inderdaad ook van belang. Hoewel ik toch weer vaak lees dat dit niet altijd garanties geeft.

Het rechtop blijven staan kan ik op meerdere manieren opvatten....
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

homeboy,

Ik zie dit niet als een soort van heldendaad, wat een kniebuiging verdient, ik kan heel slecht tegen onrecht.
Ook hou ik zielsveel van mijn partner, en ik zie het dan ook als vanzelfsprekend dat ik hem door dik en dun steun, en samen met hem vecht.
Ook ik heb in al die jaren een enorme goede band met zijn kinderen opgebouwd, dus het gaat mij ook aan mijn hart.

Geheim recept! Niet opgeven voordat je weet of het al dan niet zinvol is om door te gaan.
Vecht voor je kinderen!

Ook meteen als antwoord op de opmerking van dwaasstel,

Dit is helaas geen uitzonderlijk geval, het gebeurt vaker dat moeders welke frustreren/liegen en bedriegen de hand boven het hoofd wordt gehouden.
ECHTER, dit heeft puur te maken met bepaalde rechtbanken.
Een deel van de rechtbanken is al wel op de goede weg.
Zie Rotterdam, Almelo, Leeuwarden, Assen etc, waar moeders wel dwangsommen worden opgelegd, en/of moeders worden veroordeeld wegens onttrekking ouderlijk gezag art 279 Sr.

Dus nee, niet opgeven, voordat je weet hoe de rechtbank waar jou/jullie zaak speelt, hiermee om gaat.

Er is zeker in veel gevallen gerechtigheid, en rechtbanken welke zien hoe de vork in de steel zit, en welke wel de vader helpen, zodat de omgang wordt nageleeft.


Overigens hebben wij besloten niet te verschijnen op haar zitting 14 dec aanstaande, waarin zij wederom vraagt de omgang stop te zetten.

Na het laatste vonnis is bij ons het vertrouwen in rechtbank Zutphen weg.

Immers, mevr pleegt een strafbaar feit, en bij het laatste vonnis, met toestemming van de rechter.
Hierdoor wordt wederom een vader onterecht zijn kind ontnomen en andersom.

Alle reacties van mijn partner, verweer, aangifte, laatste vonnis etc zijn wel naar de rechtbank gegaan, alsmede een brief, waarom mijn partner niet aanwezig zal zijn ter zitting.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Dwaasstel »

Tja Angel78, wat moet ik tegen je zeggen. Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen!

Onze situatie is trouwens totaal anders omdat mijn partner zich niet heel netjes heeft gedragen in het verleden (dit is allemaal geregistreerd) en er bijna geen contact is geweest met zijn kindje. Dan gelden er weer totaal andere regels en is het nog lastiger.
Maar goed we hebben een voorstel liggen van zijn ex en dat is toch een stuk meer dan wat de meeste vaders hier hebben... Wij mogen dus over 'geluk' spreken. (als ze het uiteindelijke nakomt)

Ik hoop dat het de 14e goed uitpakt voor jullie.... Hou ons op de hoogte. Sterkte!

Hoe wordt trouwens bepaald naar welke Rechtbank je gaat?
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Hallo allemaal,

De beschikking is binnen van de zitting 14 dec waar wij niet zijn geweest.
Uiteraard is het verweer, en de brief waarom mijn partner en advocaat niet zouden verschijnen wel naar de rechtbank gegaan, evenals de aangiftes, persoonlijke reacties van mijn partner etc.

Dit is iets wat wij totaal niet hebben zien aankomen, we zitten dus ook een beetje in een soort van roes, de rechtbank toch alles goed gelezen? Een andere rechter dan voorheen....

Verzoek tot het ontzeggen van het recht op omgang, welke de vrouw had ingediend is afgewezen....

Hieronder een stukje van de beschikking, niet alles uiteraard, want dan wordt het natuurlijk een te lang verhaal.

(Voor een evenwichtige ontwikkeling van kind is het van groot belang dat hij een ongestoord contact met beide ouders kan onderhouden. Daarom zal de rechtbank de vader het recht op omgang met kind niet ontzeggen, maar bepalen dat de bij beschikking van 4 nov 2010 bepaalde omgangsregeling voorlopig wordt geschorst. Bepaald zal dan ook worden dat de oude regeling uiterlijk een jaar na het eerste begeleide contact herleefd; indien eerder tot volledig herstel van de omgang wordt gekomen, is dat op vrijwillige basis uiteraard mogelijk)

De beslissing:

De rechtbank bepaalt dat de omgang tussen de vader en het minderjarige kind op gang dient te worden gebracht onder begeleiding van een professionele derde, die door de vader moet worden ingeschakeld en waarbij tevens aandacht is voor het herstel van de verstandhouding tussen de vader en kind.

Schort de in het kader van de verdeling van de zorg-en opvoedingstaken bij beschikking van 4 nov 2010 bepaalde omgangsregeling tussen vader en kind op en bepaald dat deze regeling herleeft uiterlijk een jaar nadat het eerste begeleide contact tussen kind en vader heeft plaatsgevonden als hiervoor beslist.

Uitvoerbaar bij voorraad.
Wijst het meer of anders verzochte af.

Ik hou jullie op de hoogte,

Dwaasstel,

De regio waar je woont dan val je onder een bepaalde rechtbank, je kan dus nooit zelf kiezen, wij vallen onder Zutphen en hoger beroep vind plaats in Arnhem.
Daar heb je zelf geen invloed op.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Prima besluit van deze rechter! Hij kan eigenlijk ook niets anders. :D

Helemaal fijn is dat hij de verantwoordelijkheid van het kiezen van de professionele derde bij vader neerlegt. Dat lees ik tenminste in "die door de vader moet worden ingeschakeld". Je mag dus zelf een instantie/persoon kiezen in wie je vertrouwen hebt. Heel goed.
Casper
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door TrotsePa »

Dat is een prettig besluit. Het komt misschien een beetje vreemd over maar proficiat!
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Hallo allemaal,

Beetje lang niks geschreven, dit heeft verschillende redenen.

Begin april zal een up-date volgen, ook dit heeft een bepaalde reden, wat veel mensen wel zullen begrijpen.

Groet.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door EDA »

Ik snap er niks van, maar ik begrijp het wel :lol:

Gewoon volhouden en Go with the Flow.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Hallo allemaal,

Na 4.5 jaar hebben wij de moeilijke beslissing genomen met alles te stoppen en onze handen er vanaf te trekken.

Na al het vechten, alle leugens, het onrecht, rechtbanken welke de moeder de hand boven het hoofd houden zijn wij aan ons eind en kunnen niet meer verder, buiten dat het totaal geen zin heeft, wat je ook doet, kunnen we het ook financieel niet meer opbrengen.

De uitspraak waarin stond dat de omgang hervat dient te worden onder begeleiding van een professionele derde, ingeschakeld door de vader lijkt positief, echter is het de omgekeerde wereld.
Moeder houd ongeoorloofd de kinderen weg bij vader, en vervolgens mag vader het oplossen, dit terwijl, als moeder niet meewerkt, dit totaal geen zin heeft.

Bovendien is de hulpverlening ook allemaal één pot nat, en hebben ze van dit soort gevallen totaal geen verstand, en moet je als vader alles uit de kast halen om te laten zien dat er wel degelijk moeders zijn die hun eigen frustratie over de rug van de kinderen spelen en veelal liegen, Om de waarheid in een verslag te krijgen is ook al bijna onmogelijk.
Ook is er m.b.t hulpverlening op dit gebied niks buiten Lindehout, welke werkt op indicatie van Jeugdzorg, etc, etc,

Ook kregen we bericht van Arnhem, m.b.t de aangiftes en het strafproces.
Deze officier van justitie heeft besloten niet over te gaan tot strafvervolging en gooit het weer op civiel.

Arnhem is onderdeel van Zutphen, en hoe spijtig ook, zijn wij er achter gekomen dat we in het verkeerde deel van het land wonen.
Zie de radeloze vader, welke 6 keer de rechtbank wraakte, ook dit speelde zich af in Zutphen.

Naar onze mening had de kort geding rechter meteen koppen met spijkers moeten slaan, en de omgang moeten herstellen, doordat deze nalatig is geweest, heeft alles al te lang geduurd,

Geïnspireerd door een ander filmpje (Senna - You Cry), heb ook ik een filmpje gemaakt, welke wij willen delen met de mensen die hierin interesse hebben.
De mensen welke dit topic hebben gevolgd, zien bij deze de waarheid, de liefde, en de gevoelens achter een gevecht.
Ik ben van mening dat meer vaders/partners van zo’n filmpje zouden moeten maken.
Dit om de volgende redenen:

Gezien het feit dat vaders, anders dan moeders, vaak moeten bewijzen dat ook zij een goede en liefdevolle band hebben met hun kind.


1) Laat het systeem zien wat er achter het vechten zit, het systeem kent de kinderen, de vader, de band en de situatie niet, zij baseren hun oordeel puur op papierwerk, doen vaak niet aan waarheidsbevinding etc.

2) Bewaar een filmpje voor je kids, mochten ze ooit op de stoep staan later.

3) Kinderen worden door zo’n ex niet alleen weggerukt bij hun vader, maar bij de helft van zijn/haar familie. Opa, Oma, Neefjes, Nichtjes, Ooms, Tantes en vriendjes welke het kind heeft aan vaders kant, kinderen welke ook niet snappen waarom ze hun vriendje/vriendinnetje niet meer zien, en wat erg moeilijk is uit te leggen.

Dit is wat zulke exen en het systeem aanrichten.

Kan men de link niet rechtstreeks aanklikken, dan kopiëren en plakken in de adresbalk van je internetbrowser.

http://www.youtube.com/watch?v=GJmfnKPL ... ture=share

Ik wil een ieder bedanken voor het volgen van dit topic, alle steun en reacties.

Ook in de toekomst zal ik proberen mij enigszins te blijven inzetten tegen dit onrecht, en mensen helpen waar ik kan.

Na al die jaren durf ik wel te zeggen dat ik me er al die tijd erg in verdiept heb, en toch wel aardig van wanten weet.
Wellicht kan ik met deze kennis anderen op het goede pad zetten.

Ik ben van mening dat vaders die nu vechten vooral vechten voor een volgende generatie, net als de vorige generatie heeft gevochten voor deze generatie, waarin nu de mogelijkheid tot aangifte is.

Vecht voor je kind en stop pas als je weet hoe ze in jou regio omgaan met deze problematiek, en als je zeker weet of het al dan niet zin heeft om door te gaan!
Stop op tijd, voordat je er zelf aan onderdoor gaat.
Let wel, de keuze om na een lang gevecht voor jezelf te kiezen is niet makkelijk, maar soms wel nodig!

Einde van ons verhaal:

Een vader en zijn kinderen welke zonder elkaar verder moeten, met dank aan wederom een frustrerende ex, en mede dankzij rechtbank Zutphen en Arnhem!

Kids! Ooit komen jullie achter de waarheid!

Groet.
Gesloten