Omgang met mijn dochter (niet erkend)

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door Casper »

Ik heb hem toegelaten de eerste maanden maar het bracht alleen maar ellende. Uiteindelijk is hij naar een advocaat gegaan
En tussen die twee stapjes in heb jij hem blijkbaar (ik neem aan eenzijdig, en zonder enig wettelijk recht daartoe) de omgang met zijn kind ontzegd, en heb jij jullie kind de toegang tot zijn vader afgenomen.

Lees maar eens over oudervervreemding en zie hoeveel leed je daarmee veroorzaakt hebt - nu en op termijn.

Op de rest van je bericht ga ik niet in - je hebt geen hulpvraag, en ik hoop dat je die ook in de toekomst niet zult hebben.
Casper
deesvis
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2011, 00:45

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door deesvis »

En tussen die twee stapjes in heb jij hem blijkbaar (ik neem aan eenzijdig, en zonder enig wettelijk recht daartoe) de omgang met zijn kind ontzegd, en heb jij jullie kind de toegang tot zijn vader afgenomen.
Als we het dan toch over rechten hebben. Vind jij dat een vader die een abortus wilde, tijdens de zwangerschap zo goed als verdwenen is, geen enkele financiële bijdrage heeft geleverd, niet wilde erkennen omdat hij dan financieel bij zou moeten dragen, rond de bevalling weer verschijnt en stalkgedrag begint te vertonen, moeder bedreigt waar het kind bij is (hiervan zijn verschillende mensen getuige geweest en politie is op de hoogte) toen hij nog gewoon wekelijks omgang had het recht heeft om zijn kind te zien.

Verschillende instanties hebben mij geadviseerd (waaronder BJZ en twee mediators) hem niet meer toe te laten. Dit gaat veel verder dan alleen maar omgang willen met je kind willen maar meer met een bepaalde macht hebben over. Ik zou graag willen dat mijn zoon een liefhebbende vader zou hebben maar als een verwekker zijn eigen behoeften voorop stelt is het toch aan een moeder om te handelen in het belang van het kind?
Lees maar eens over oudervervreemding en zie hoeveel leed je daarmee veroorzaakt hebt - nu en op termijn.
Mijn vader is ook opgegroeid zonder vader. Hij heeft (naar eigen zeggen) een geweldige jeugd gehad en is nu een zeer succesvol zakenman met een hele lieve vrouw en 4 kids die ook allemaal weer goed terecht zijn gekomen. Het hangt ook erg van een moeder af hoe een kind terecht komt. Ondanks zijn wisselvallige gedrag zal ik ook nooit slecht praten tegen mijn zoon over zijn vader. Als hij dat wil moet hij ooit nog een band op kunnen bouwen met zijn vader en dat recht ontneem ik hem niet.

Overigens is dit een forum, hierop mag je toch ook je mening kwijt ipv alleen maar vragen te mogen stellen?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door Casper »

Als we het dan toch over rechten hebben. Vind jij dat een vader die een abortus wilde, tijdens de zwangerschap zo goed als verdwenen is, geen enkele financiële bijdrage heeft geleverd, niet wilde erkennen omdat hij dan financieel bij zou moeten dragen, rond de bevalling weer verschijnt en stalkgedrag begint te vertonen, moeder bedreigt waar het kind bij is (hiervan zijn verschillende mensen getuige geweest en politie is op de hoogte) toen hij nog gewoon wekelijks omgang had het recht heeft om zijn kind te zien.
Een heleboel van de zaken die jij noemt geven de slechte relatie aan tussen jou en je ex. Dat jij en hij niet door een deur kunnen is duidelijk maar daar hoeven kind en vader nog niet het slachtoffer van te worden. Als jij een financiele bijdrage wilt, kun je dat ofwel in overleg met hem vaststellen ofwel naar de rechter staqppen om je recht te halen (Dwaze Vaders zal de eerste organisatie zijn die daarin achter je staat). Blijkbaar heb je dat niet gedaan. Ook heeft de politie blijkbaar geen vervolg gegeven aan je aangifte -als die er al was- ondanks je getuigen.

En ja, zelfs de grootste crimineel hoeft nog geen slechte vader te zijn. En een kind kan zelfs van zo'n vader houden.
Verschillende instanties hebben mij geadviseerd (waaronder BJZ en twee mediators) hem niet meer toe te laten. Dit gaat veel verder dan alleen maar omgang willen met je kind willen maar meer met een bepaalde macht hebben over.
Jij, Jeugdzorg en mediators hebben helemaal het recht niet om een omgangsregeling op te schorten of te wijzigen. Dit kan alleen door ouders in overleg gebeuren, of door de rechter in een beschikking vastgesteld worden. Dus, als het inderdaad waar is dat Jeugdzorg jou heeft geadviseerd om eenzijdig de omgangsregeling op te schorten, is dat volkomen onwettig. Genoeg vrouwen die als ex een keertje niet zo aardig is, of -komt heel vaak voor- een nieuwe relatie krijgt, de ex maar "even niet meer toelaten". Het is gewoon een ordinaire manier van wraak nemen, en heeft alles te maken met de macht die die vrouwen over hun ex willen doen laten gelden.
Mijn vader is ook opgegroeid zonder vader. Hij heeft (naar eigen zeggen) een geweldige jeugd gehad en is nu een zeer succesvol zakenman met een hele lieve vrouw en 4 kids die ook allemaal weer goed terecht zijn gekomen.
Dat is fijn voor jou en je vader, maar het zegt me minder dan niets. Hoeveel voorbeelden van het tegenovergestelde moet ik geven? Hoeveel kinderen die daar helemaal niet om gevraagd hebben worden er niet "ontvaderd" in Nederland? Lees er de verhalen op dit forum en vele andere maar op na.

Bijv. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... jgen.dhtml
Overigens is dit een forum, hierop mag je toch ook je mening kwijt ipv alleen maar vragen te mogen stellen?
Dit is het forum "omgangsregelingen", met als leidraad: Heb je geen of een slechte omgangsregeling, schrijf hier wat je wilt en wat je bedoelt.
Casper
deesvis
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2011, 00:45

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door deesvis »

Casper, dit heeft niets te maken met de relatie tussen mij en mijn ex en wraak al helemaal niet. Dit heeft ermee te maken dat mijn ex op geen enkele manier aan het belang van mijn zoon denkt. Als ik niet had gewild dat mijn zoon een vader had had ik hem uberhaubt niet toegelaten. Dit heb ik wel gedaan want ik wilde het een kans geven maar het werd een onwerkbare situatie. Ik heb hem toen geadviseerd een advocaat op te zoeken omdat afspraken maken met hem rechtstreeks gewoon geen optie meer waren. Hij heeft er toen zelf voor gekozen om het erbij te laten zitten. Dus wie maakt hier nu de uiteindelijke keuze. Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen naar mijn zoon toe. Wanneer doet hij dit eens?

Ik heb overigens alleen een melding gedaan bij de politie en geen aangifte. Zij gaven aan dat ik aangifte kon doen maar dat de consquenties zo gering zouden zijn dat ik er uiteindelijk weer de dupe van zou kunnen zijn. Ja, zo werkt het hier in Nederland.

Het voorbeeld van mijn vader gaf ik alleen om te laten zien dat een kind niet ongelukkig hoeft te zijn in een dergelijke situatie. En ik zeg niet dat de vader nooit contact zal hebben met mijn zoon maar dan zal hij aan zichzelf moeten werken want zijn wisselvallige gedrag beangstigt me als moeder.

Daarbij hoor ik een hoop frustratie van jouw kant. Blijkbaar zit je een hoop dwars maar als je in mijn schoenen zou staan dan had je wel beter geweten. Mijn zoon moet er beter van worden, daar gaat het om!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door Casper »

Nog twee reacties:
Ik heb overigens alleen een melding gedaan bij de politie en geen aangifte. Zij gaven aan dat ik aangifte kon doen maar dat de consquenties zo gering zouden zijn dat ik er uiteindelijk weer de dupe van zou kunnen zijn. Ja, zo werkt het hier in Nederland.
Tip 1 (standaard bij bepaalde types advocaten) voor vrouwen van wie de aanstaande ex-man niet snel genoeg ophoepelt uit het leven van vrouw en kind: praat uw man wel eens niet zo vriendelijk tegen u? slaat uw man wel eens met een deur? Doe dan onmiddellijk aangifte bij de politie - nee, beter nog, doe alleen een melding. Dan kan hij zich nergens tegen verdedigen, en de melding gebruikt u natuurlijk wel bij iedere gelegenheid waar die pas te komt. Juridisch is er niets gebeurd, dus de rechter zegt het niets, maar de "melding" ligt er toch maar fijn en de schade is berokkend. Voor je het weet is de man, die nooit beschuldigd (laat staan veroordeeld) is, weggezet als crimineel (precies zoals jij doet in je eerste bericht). Ook voor de buitenwacht (en de kinderen), want "waar rook is zal wel vuur zijn". Misselijkmakend.

Misschien niet van toepassing op jouw situatie, maar de voorbeelden zijn talloos. Zo werkt dat namelijk in Nederland.
Mijn zoon moet er beter van worden, daar gaat het om!
De bekende dooddoener van het belang van het kind', waar moeders en instanties als jeugdzorg het patent op lijken te hebben en waar alle andere rechten voor moeten wijken. Niet dus. Het is wel heel toevallig dat "het belang van het kind" (een totaal subjectief begrip dat van dag tot dag kan veranderen, al naar gelang het moeder uitkomt), volkomen parallel loopt aan het belang en het welzijn van moeder. Uit naam van "het belang van het kind" wordt er door RvdK/BJZ meer schade aangericht dan je je kunt voorstellen. Waarom niet uitgaan van de "rechten van het kind"? zoals vastgesteld in Europese en Nederlandse verdragen, zoals het recht op omgang ("family life") met beide ouders. Alles wat "dwaze vaders' vragen is dat er recht gedaan wordt.
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door angel78 »

deesvis,

Bij deze sluit ik mijn volledig aan bij casper.

JIJ en welke instantie dan ook, hebben niet het recht een omgang tussen vader en kind stop te zetten.

Zelfs vaders die in de gevangenis zitten hebben recht op omgang, aldus onze advocaat.
Wie ben jij om te beslissen dat jou ex dit niet heeft.

Zonder een rechterlijke uitspraak, waarin staat dat jou ex een gevaar vormt voor HET KIND mag jij de omgang niet zomaar stop zetten.
Als hij het kind zelf niks heeft aangedaan, dan is dit dus daadwerkelijk iets tussen jou en je ex, en laat je het kind er de dupe van worden.
Je zegt het zelf, hij is agressief geweest tegen jou, en niet tegen het kind.
Walgelijk.

Bovendien nogal wiedes dat jou ex zelf heeft gezegd niet verder te gaan, na jou bericht dat hij maar een advocaat moet nemen, bijna alle dwaze vaders vechten tussen de 2 en 10 jaar voor omgang, met aan het eind 10 duizenden euro's lichter.

Het is jammer dat jou ex geen gezag heeft over het kind, dan had HIJ aangifte kunnen doen.

Op deze forums gaat het over vaders/moeders, die vechten tegen moeders/vaders zoals jou, die eigenhandig 'denken' te handelen in het belang van het kind.
lovemyson
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2011, 22:12

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door lovemyson »

Angel78: ik ben nu met mijn partner ook bezig met de omgang van zijn zoon. Hij heeft zijn zoon nooit mogen erkennen en hij mag zijn zoon nu niet meer zien. Dit is even wel zo geweest maar de bezoekjes van een paar uur zijn op twee handen te tellen. Zijn zoontje is inmiddels al 2,5 jaar. Jij schrijft dat vaders tussen 2 en 10 jaar moeten vechten om omgang te krijgen, hier schrik ik wel van. Is dit echt het geval? Ik weet dat een dergelijke rechtzaak lang kan duren maar is er in de tussentijd dat helemaal geen omgang?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door Casper »

Beste lovemyson, welkom!

Je zou even een nieuw topic kunnen starten en dan iets preciezer kunnen uitleggen wat jullie situatie is: heeft de vader wel/niet medegezag? Ligt er een omgangsregeling door de rechter bepaald? Heeft moeder een reden opgegeven voor het niet voortzetten van de omgang? In het algemeen is het zo dat vaders wel recht hebben op omgang, hoewel moeders ze het daarbij flink lastig kunnen maken. Een lange adem is dan gewenst.

Hartelijk,
Casper
lovemyson
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2011, 22:12

Re: Omgang met mijn dochter (niet erkend)

Bericht door lovemyson »

Done, Casper!
Gesloten