volgens mij...

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

volgens mij...

Bericht door sdwv »

michiel Geplaatst: 14 Feb 2006 10:24 am Onderwerp: volgens mij...

--------------------------------------------------------------------------------
als je je dochter erkend hebt (aangegeven bij het gemeente huis(burgelijke stand))ben je verplicht te voorzien in haar onderhoud. dus of door alimentatie voor je dochter te betalen als ze niet bij jou verblijft. Of, als ze ongeveer de helft van de tijd bij jou is, de kosten van haar verblijf bij jou te dragen.
of ze wel of niet jou achternaam heeft en zelfs of je gezag hebt is niet van toepassing. overigens kan in tweede geval de sociale dienst alsnog besissen dat je extra moet bijdragen, dit ligt aan de hoogte van je inkomen.
soms zijn er van die zure dingen, gewoon lappen zonder er enige garantie voor terug te krijgen is er dus zo een. jammer maar helaas pindakaas dus. hoop er maar op dat je ex-partner snel werk kan vinden en ze inziet dat een kind zonder liefhebbende vader ook niet compleet is!

hoop dat je er iets aan hebt, veel succes, leef!
hellas
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:36

Bericht door hellas »

Aangeven van je kind is iets anders dan erkennen. Aangeven kun je zelf maar erkennen moet je met de moeder samen doen. Alimentatie kan alleen worden verkregen bij erkenning of jawel als je omgang wilt hebben met je kind terwijl je niet gehuwd of samen.contr. hebt gehad en je nog niet eens weet of het kind van jou is. Vraag je een DNA via de rechter dan wordt dat afgewezen. Als je ex-vriendin in mijn geval zegt het kind is van mij dan neemt de rechter het klakkeloos over zonder verdere bewijzen. Sorry dat ik dit niet helemaal kan uiteenzetten maar dan ben ik morgenvroeg nog bezig het is echt een verhaal apart hetgeen mijn advocaat nog nooit had meegemaakt.
Gesloten