Weer een zitting

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Weer een zitting

Bericht door Casper »

@NogEenPap
Casper kan die uitspraak nog wel terugvinden die had 'm volgens mij ook ergens in een link gezet.
Ik ben driftig aan het zoeken maar kan het (nog) niet vinden.

Ah, waarschijnlijk http://jure.nl/ap1934 deze.
Laatst gewijzigd door Casper op 14 feb 2012, 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Dank je Casper,

Min situatie is uiteraard net iets anders.. Het gaat om een kleine man wiens vader na de geboorte op zorgvuldige psychopatische wijze uit huis gewerkt is... en straks op psychopatische wijze gemanipuleerd wordt omdat ze nou eenmaal zelf niet om kan gaan met de gedachte dat een kind een vader kan hebben... en straks zoekt ze gewoon een nieuw slachtoffer... het derde kind en diens vader.. Bah..

Excuus even voor mijn taalgebruik.. ik kan nog altijd blijven glimlachen en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is als ik hem ophaal met mijn zus.. hetgeen dus straks volgens de rechtbank en de rvdk niet meer hoeft, maar volgens mijn ex wel..

Geen hond die hier iets aan kan doen...
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

@ Casper,
bedankt maar die bedoelde ik niet.
Heb 'm zelf nog terug kunnen vinden.

@ Trotsepa,
deze komt denk ik wat meer overeen met jouw situatie

http://jure.nl/bu2023

Gewoon volhouden, deze uitspraak geeft hoop
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Ze heeft aangekondigd mijn kleine man niet onbegeleid mee te geven morgen. Dan houdt ze zich dus niet aan de uitspraak van de rechter. Ik heb toch maar gezegd dat ik kom morgen en hoop van harte dat ze meewerkt..

Ik heb overigens nog wel even met de buren gesproken maar dat vond ze niet erg prettig.. Anyway. Heeft iemand nog tips voor mij? Het zou echt een mijlpaal zijn als ik hem mee kan krijgen morgen..
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Gewoon braaf je aan jouw stuk van DE afspraak/ het vonnis houden.

Frustreert ze, dan een zakelijk mailtje sturen met je constatering en dat het je verdriet doet.
Meer niet.
En doorgeven aan je advocaat.
Veel meer lijkt me onmogelijk/onverstandig.

En verder goed slapen en je rustig houden.
Sterkte!!
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

En wat als ze dan aanbiedt om zelf mee te gaan? Het zou zomaar kunnen dat ze zich weer zoals vanouds gezellig gedraagd, bovendien zou dat ook misschien (valse hoop?) de onderlinge relatie kunnen verbeteren.

kortom: zal ik me richten op de uitspraak of richten op het eventuele tweede? Wat zijn jullie ervaringen?
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Gewoon op in gaan als ze dat aanbiedt.
Jij laat dan nl. duidelijk zien open te staan voor overleg etc.

Verstand op nul en straks je kind ophalen (met of zonder ex)
Sterkte.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Niemand is thuis en geen gehoor helaas.. Foetsie. Ze heeft me overigens ontboden met de buur te praten.. Ik hoop niet dat dat tegen me gebruikt wordt..
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Weer een zitting

Bericht door NogEenPap »

Echt een rot streek maar ze begint wel haar eigen ruiten in te gooien op deze wijze.

Jij mag praten met wie je wilt, sterker nog je had gewoon aan de buren kunnen vragen hebben jullie haar en mijn zontje gezien ik maak me zorgen omdat ze er niet is en ik mijn zoontje op zou komen halen.

Je hebt de keus om naar het politiebureau te gaan en aangifte te doen. Ik zou iig wel een melding laten maken wegens 279 en beginnen met dossier opbouw.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Mijn advocaat ontraadde me dat. Wat gebeurt er tijdens zo'n melding?
Krijgt mijn ex dit ook te weten?

Overigens, de buurvrouw was ook enigsinds onder invloed van haar gemanipuleer. Ze liet blijken dat emoties van de moeder in haar ogen belangrijker dan een stabiele omgang tussen vader en zoon en stuurde steeds aan op begrip.. Gemiste kans dus nu achteraf..

Daarnaast krijg ik steeds de neiging om me even bij haar moeder te laten zien en laten weten dat ik weet waar ze woont. Ik verklein hiermee denk ik wel de kans dat ze denkt zomaar te kunnen verdwijnen..
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

Even voor de duidelijkheid:

Je hebt een vonnis waarin je nu gezamelijk ouderlijke macht hebt?
Er is een ( voorlopige) omgangsregeling?
Dit alles is in het vonnis bij voorraad van toepassing verklaart?

Dan is de actie van je Hex dus niets anders dan onttrekking aan ouderlijk gezag.
Ergo: conform art 279 sr kun je aangifte doen. Dit zou ik ook doen, omdat je dan een dossier opbouwt.

http://www.scheiding-omgang.nl/omgangsr ... komen.html
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... sregeling#
Laatst gewijzigd door EDA op 03 mar 2012, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Ja ik heb gezag. Ze heeft nog 2 maanden de tijd om daar tegen in beroep te gaan. Ook is er een voorlopige omgangsregeling vastgesteld waar ze zich nu dus niet aan houdt..

Krijgt mn ex iets te horen van deze aangifte?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een zitting

Bericht door EDA »

TrotsePa schreef:Ja ik heb gezag. Ze heeft nog 2 maanden de tijd om daar tegen in beroep te gaan. Ook is er een voorlopige omgangsregeling vastgesteld waar ze zich nu dus niet aan houdt..

Krijgt mn ex iets te horen van deze aangifte?
Je ex krijgt het vast wel een keer te horen. Of dat meteen al is? Denk het niet.

Als in het recente vonnis staat dat het bij voorraad van toepassing is, dan moet NU hetgeen in het vonnis staat worden uitgevoerd en geldt het dus ook. Beroep is mogelijk, maar ondertussen geldt wat in het vonnis staat. Dat is nu bepalend. Hex onttrekt dus aan ouderlijk gezag en begaat dus een strafbaar feit. Aangifte doen en dossier opbouwen.
Je kunt het advies van je advocaat volgen. Je kunt ook je eigen koers varen en je advocaat als juridische hulp zien.
Hoe voelt het voor jou om aangifte te doen? Zie jij dat zitten, of voel je er weerstand tegen?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Weer een zitting

Bericht door TrotsePa »

Ik heb gezien het behaalde resultaat erg veel aan mij huidige advocaat. Ik ben nu toch bij de politie, maar doe nog geen aangifte onttrekking...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Weer een zitting

Bericht door Casper »

Inderdaad, wat een rotstreek. Aanpakken dus.

Je ex hoort voorlopig niets van je melding of aangifte, en ook al zou ze - wat dan nog?
Gesloten