Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Casper »

Ik weet dat het verplicht is. Daarom had ik al van mijn kant een plan gemaakt. Maar misschien is het een goed idee om daar naar toe te gaan en mijn plan mee te nemen. Slechter zal het er niet op worden en tekenen doe ik pas als mijn advocaat het gelezen heeft.
Dat is een prima opstelling. Geen angst.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

We zijn weer een tijdje verder en aankomende woensdag is er dan een kort geding bij de rechter. Of je het noemen mag... Ik heb nagevraagd hoe het zit met het huis en volgend de advocaat maakt het geen drol uit op welke naam het staat want we zijn getrouwd dus heeft ze automatisch net zo veel rechten als ik. Wel heb ik alle modder die ze heeft gespuugd via haar advocaat kunnen ontkrachten met documenten van verschillende instanties en heb ik persoonlijk een goed gevoel over mijn verweer. Zelf heb ik aan kunnen tonen dat het huis is aangepast vanwege mijn handicap maar of een rechter er in mee gaat is de vraag. Weet iemand hoe zo'n zitting verloopt hier? De een zegt tegen me dat er gelijk een uitspraak kan komen en de ander zegt tegen me dat je het hoort via een brief na een week of twee. Ik heb zelf ook nog het vermoeden dat we gezellig naar een mediator worden gestuurd i.v.m. de kinderen. Want daar wil ze nog steeds niet over uit.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door NogEenPap »

Hoe zo'n zitting verloopt is volledig aan de rechter.
Je kunt een rechter krijgen die de regie strak in handen houdt en geen ruimte laat tot modder gooien. Zo eentje had ik (god zij dank en moeders ging lek)

Maar je kunt ook een zitting en rechter hebben waar het moddergooien wel wordt toegestaan.

In beide gevalen geldt:

1 Nooit de rechter antwoorden als de vraag niet aan jou wordt gesteld.
2 Praat niet door relaas van je hex of haar advocaat.

Neem gewoon een kladblokje mee en schrijf (in kern woorden) op voor je advocaat wat hij moet zeggen. Jullie zitten naast elkaar en kunnen ook gewoon fluisteren etc.

Voor alles geldt. Blijf rustig en weerleg eventuele beschuldigingen zakelijk.
Ga niet mee in het moddergooien in de zitting maar gooi je modder (onderbouwd met bewijzen) in je verzoek- danwel verweerschrift aan de rechtbank.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door The Driver »

Het zijn net gewone mensen die rechters, ik heb er zelfs een gehad een vrouwelijke rechter, die wilde al niet, dat je met je hoofd schudde als er door de tegenpartij gelogen werd, of dat er gekucht werd, als je het er niet mee eens was.
Echt een controlfreak.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door NogEenPap »

Dat is ook mijn angst. ik moest echter wel omdat ik het hoofdverblijf van mijn dochtertje bij mij heb geeist en dan is onderzoek v/d de raad van leugenbescherming noodzakelijk.

Enig remedie is dan slijm, slijm, kots, walg, etc. alles om een wit voetje te halen bij die instantie m.a.w. alles wat je niet wilt toch gewoon doen kots braak walg etc. Alles in het belang van je kids. Is echt de enige weg

Ik heb 2 huisverboden gehad, maar hang er nog steeds in door keihard weerwoord en heb nu een door de rechter bevestigd co-ouderschsp.

Het kan dus wel vanuit de underdog positie
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

We zijn weer een tijd verder en 7 Maart is het dan voor de rechter geweest. Ik ben met de grond afgefakkeld, laat ik het maar zo uitdrukken. De rechter vond dat de vrouw recht had op de huurwoning en ik moest maar naar een challetje toe.... Nu komt het grote probleem. Ik kan geen challetje betalen want ze vragen borg en ik heb maar een schamele 900 euro. Ik heb zelf een WAO uitkering en dat betekend dat je ergens ingeschreven moet staan om die uitkering te kunnen blijven ontvangen. Ik kan me nergens anders inschrijven wat dan wordt ik gekort, dat heb ik al via UWV en De belastingdienst nagevraagd. Tevens kan ik niet begrijpen dat een rechter oordeelt dat ik maar weg moet mijn uitkering en mevrouw met een een 120.000 euro jaar omzet mag blijven zitten in de woning. Tijdens de zitting hadden ze mijn WAO papieren erbij genomen en daar werd dan geconstateerd dat ik nog niet eens mijn veters kan strikken. Op 4 april moet ik het huis verlaten en dan ben ik officieel dakloos. Mijn advocaat vertelde me al dat ze weinig kon doen want 99% van de gevallen krijgt de vrouw de woning. Werkelijk....waar is mijn recht dan. Kan dat zo maar .... zit er helemaal doorheen op het ogenblik. Heb urgentie aan gevraagt bij de woningbouw maar die zeggen dat je aan drie eisen moet voldoen. De eerste is 2 jaar aan een gesloten wonen in de gemeente. Daar voldoe ik aan. De tweede eis is buiten je schuld om op straat komen te staan en daar voldoe ik ook aan maar de derde eis is co-ouderschap en daar wil de vrouw niet aan mee werken.

Wel moet ik om de 2 weken maar een weekend naar huis komen om "gezellig" voor de kids te zijn en dan moet zij het huis uit. Ik heb geen dak boven mijn hoofd of niets en ze wil me uitschrijven dus de problemen worden steeds groter. De vraag is echter of ik in de bodemprocedure nog wel recht kan halen op de woning. Mijn advocaat achtte het onwaarschijnlijk. Ik heb inmiddels al info gezocht bij andere advocaten omdat ik steeds meer het gevoel kreeg dat mijn advocaat mijn belangen niet meer behartigd. Maar telkens kreeg ik het zelfde te horen... Weinig tot geen kans terwijl ik zwart op wit kan aan tonen dat mevrouw meer te besteden heeft dan ik.

Dit land is na mijn mening helemaal krankejorum, wel plichten maar geen rechten.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door The Driver »

Ga zo snel mogelijk naar een vestiging van een SMO voor woonruimte.

Ik moest er ook uit en heb gewoon de laatste 4 maanden geen huur betaald. Van dat geld heb ik een studio gehuurd en ja dat kostte dan wel € 2.500.- maar daar kon ik wel officieel in het GBA ingeschreven worden.
Mijn ex bleef dan wel met een huurschuld zitten, maar ze zou in dezelfde maand weer wel € 1.900.- kinderbijslag krijgen. Die kinderbijslag heeft ze dan besteed aan nieuwe kindermerkkleding i.p.v. de achterstallige huur te betalen, gevolg : ook zij het huis uitgezet, maar dat was dan haar eigen keuze.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Vestiging van SMO. Nog nooit van gehoord maar ik ga er eens achterheen

Alvast bedankt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door EDA »

Zoiets bijvoorbeeld.

( Succes, heb je wel nodig geloof ik.. )
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

inderdaad...alles zit een beetje tegen nu maar we moeten positief blijven...
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

We zijn nu weken verder in de tijdelijke voorziening. De rechter heeft geoordeeld dat de vrouw de kinderen mocht hebben en ik 1x in de twee weken thuis de kinderen heb in het weekend en elke woensdag. Nu is het zo dat vanaf 4 april toen ik het huis uit moest de misstanden zijn begonnen. Ze begon me al uit te schrijven uit de ouderlijke woning. Tevens alles op haar naam gezet , gas water en licht. Ook schreef ze me uit bij VGZ. Het huis is telkens als ik kom sterk vervuild, overal foto's van gemaakt. De jongste moet naar logopedie en de verwijskaart heeft ze nooit opgehaald die heb ik nu gekregen. Tevens drinkt de kleine van 2 best veel en ik ben bang voor suiker maar kan niets omdat ze niet mee werkt. Vandaag is het kermis hier en dacht de jongens een paar uur mee te nemen maar zelfs dat verbied ze. Ik vraag me af of de rechter in de bodem procedure die nu is opgestart hier naar kijkt. Ze heeft een bedrijf en ook nog eens een juridisch conflict met een medewerker en ze moet vaak zelf werken en de kinderen worden dan weer bij opa en oma gedumpt. Wat zijn mijn kansen bij de rechter met betrekking tot vervuiling van het huis, een verschimmelde koelkast met voedsel en mediation waar ze totaal nergens aan mee werkt. Het liefste had ik gehad dat ik de kinderen kan verzorgen in de toekomst en terug naar de woning kan. Ze verdient meer dan ik en heeft een eigen onderneming die niet aan huis gebonden is. Hoe werkt dat met mediation, maakt de mediator een rapport op voor de rechter en kijkt deze daar naar of is het maar gelul in de ruimte wat nooit bij de rechter komt. Ze gaat er namelijk al van uit dat ze alles krijgt. Ik hou me als vader keurig aan de regels spreek geen kwaad woord tegen mijn zonen over moeder en van haar krijg ik maar telkens figuurlijke trappen. Wie weet raad?
Geduldje
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mei 2012, 11:55

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Geduldje »

Zij kan jouw nooit uitschrijven uit de woning, dat moet je zelf doen. Misschien toch de BJAA inschakelen dat het slecht gaat met de kinderen. Als de woning aangepast is waarom moet jij er dan uit? Dat vind ik wel vreemd.
Kun jij bewijzen dat jijaltijd voor de kinderen hebt gezorgd dan moet je naar mijn mening de kinderen ook toegewezen krijgen. Kinderen gaan namelijk naar de verzorgende ouder. Tenminste in mijn geval was dat zo. Zij zorgde er altijd voor en ik had het nakijken. Ik ben er we achter dat ik heel veel zelf heb nagezocht omdat ik ook het gevoel had dat de advocaat niet achter mij stond. Het is een rare wereld.
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Ik ben langs het GBA geweest en die vertellen me dat als ik minder dan drie dagen daar slaap dat ze me mogen uitschrijven. Wel zou er dan een onderzoek gestart worden. Heb ze uitgelegd dat we in de tijdelijke voorziening zaten dus dat ik ook nog huurrecht heb. Wel is het zo in het verleden dat ik de kinderen heb verzorgd omdat zij met haar bedrijf bezig is. Maar zoals ik al eerder beschreef heeft ze mijn WAO dossier gekopieerd en meegenomen naar de rechtbank waar en daar vertelde ze dat ik mijn schoenveters nog niet eens kon strikken....
Op dit ogenblik is de vrouw in twee juridische conflicten betrokken. Met mij en met een medewerker. 1 personeelslid heeft ontslag genomen dus het gaat helemaal niet goed en dat heeft zijn weerslag op de kinderen. Ik heb contact met de medewerker die in conflict ligt en ben al veel te weten gekomen. Ik ga nu de bodem procedure in en ik hoop maar dat de rechter naar foto en video materiaal kijkt waarop duidelijk te zien is dat het huis sterk bevuild is en dat er veel onregelmatigheden zijn met de kinderen waaronder bijvoorbeeld al drie maanden een verwijskaart voor de jongste laten liggen voor logopedie. Ik heb het origineel hier liggen dat ik toevallig kreeg van de assistent arts vorige week. Over alles ligt ze en ze speelt het over de kinderen uit. Toch benieuwd wat een rechter daar mee doet.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door The Driver »

De rechter gaat gewoon de RvdK of Bureau Jeugdzorg opdracht geven een onderzoek in te stellen. Daar zal uitkomen, dat er een OTS moet komen om moeder hulp te bieden in de opvoeding en jij hebt het nakijken.

Of er moet een wonder gebeuren !
Flick
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2012, 10:38

Re: Scheiden maar wie krijgt de kinderen...?

Bericht door Flick »

Meen je dat nou? Dus mevrouw heeft geen tijd voor de kinderen en vader wel en ze maakt er een grote bende van en ik zou geen rechten meer hebben.... Kolere das een echt zwart scenario....
Plaats reactie