Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Mark81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2011, 16:11

Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Mark81 »

Zo dan, aangemeld en toch maar keer mn verhaal neerzetten.

Ik ben 2,5 jaar geleden gescheiden. Mijn ex wilde bij me wegens omstandigheden thuis. Ze gaf aan op dit moment kunnen we als vrienden uit elkaar en ook verder. Ik was op dat moment kapot aangezien ik het niet aan zag komen. Had nog hoop gezien relatie therapie en daarnaast onze zoon, hoe zou dat gaan?

Nu 2,5 jaar verder ben ik een stuk verder, ik ben na de scheiding alleen in therapie gegaan om zo verder te gaan. Alle afspraken tijdens de scheiding zijn bij een mediator op papier gezet en getekend bij de rechtbank. Dit ging allemaal goed, ik betaalde de alimentatie voor zoon en ex en 1x in de 2 weken heb ik mijn zoon een weekend bij me.

Alles goed en wel, ik heb sinds oktober vorig jaar een nieuwe relatie en dit gaat helemaal goed. Mijn nieuwe vriendin heeft mn zoon gezien en ook dat loopt goed. Hij kan het met haar vinden en andersom.

Echter nu.... mijn ex heeft moeite met het feit dat ik een nieuwe vriendin heb en wil dus niet dat onze zoon in haar buurt komt, want ze is niet zijn moeder. Daarnaast heeft mijn ex een probleem gekregen met mijn ouders, omdat ze haar geen kaart gestuurd hadden voor haar verjaardag. De reden van mijn ouders (zover nodig) is dat mijn ex in de maanden ervoor wat dreigementen had geuit mbt onze zoon en het zien ervan. Mijn ouders zagen mij daarin onderuit gaan en besloten een definitieve afstand, dus ook geen schijnheilig kaartje voor een verjaardag.

Door deze situatie krijg ik nu de dreigementen mijn zoon niet meer te zien als mijn vriendin, ouders of zus er zijn. Hij mag niet meer bij zijn tante, opa en oma en vriendin komen omdat ze er persoonlijke problemen mee heeft. Mijn vriendin kent ze niet eens verder. Mijn zus heeft ze een probleem mee omdat zij zich een tijdelijke periode minder liet zien, dit wegens ziekte.

Mijn ouders, zus en vriendin doen onze zoon niks slechts aan, maar toch mogen zij hem niet meer zien. Als ik het contact met mijn zoon wil houden is mij nu de keuze gesteld, geen familie, geen vriendin.

Ikzelf wacht nu af tot volgend weekend, dan is mijn verjaardag waarbij dus de familie er is en vriendin, volgens mijn ex zal dan mijn zoon er niet meer zijn als ik dit doorzet.

Ik weet zelf totaal niet waar ik hier mis ga. Ik heb veel verdriet met het idee mijn zoon niet meer te zien. Ze zegt dat ik niks voor hem doe en er niet voor hem ben. Ondertussen heb ik de laatste 3 maanden veel vrij genomen als hij ziek was en als zij andere afspraken heeft. Ik ben er altijd met pappa weekend en nog geen dag/uur afgezegd. Afgelopen weekend begonnen de driegementen weer te spelen (vorig jaar ook zo'n periode gehad, mocht hem niet zien tenzij ik hondenvoer betaalde), mijn zoon gaf aan zondag bij terugbrengen dat ie me miste en begon te huilen.

Dit beeld en het dreigement dat ik een keuze heb tussen familie/vriendin en zoon doen mij weinig goed... veel verdriet. Ik heb op internet al veel van dit soort verhalen gehoord zodra de vader een nieuwe relatie krijgt.

Wat te doen? Ze wil afspraken over mijn familie/vriendin op papier en laten tekenen. Daarnaast wil ze dat ik per direct altijd hondenvoer ga betalen. Ga ik niet akkoord dan geen zoon meer en houdt ze hem bij me weg.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Casper »

Beste Mark, welkom en goed dat je je verhaal doet.

Het komt inderdaad vaker voor dat er problemen in de omgang ontstaan als de vader een nieuwe relatie begint. Dat is jammer, want in jullie geval gingen jullie toch op een redelijk positieve manier uit elkaar. Misschien blijkt nu dat zij de scheiding toch nog niet helemaal goed heeft verwerkt, of probeert zij via jullie zoon toch nog enige macht op jou uit te oefenen.

Hoe het psychologisch ook in elkaar zit, ik denk dat het van belang is om duidelijk aan haar te stellen dat jouw omgang met je zoon, en zijn omgang met jou en je familie, niet aan allerlei voorwaarden gebonden kan worden. In de tijd dat hij bij jou is, doe je waar hij en jij zin in hebben. De omgangsregeling is vastgesteld bij de rechter en daar heeft zij zich aan te houden. Als zij dat niet doet, kun je opnieuw naar de rechter stappen (kort geding) om het naleven af te dwingen. Hopelijk zal dat niet nodig zijn, want iedere advocaat zal haar vertellen dat zij volstrekt kansloos is mocht het tot zo'n kort geding komen. Uiteraard hou jij je zelf wel helemaal aan wat er in de omgangsregeling is afgesproken.

Je zou een en ander in een vriendelijke brief aan haar kunnen opstellen, met daarbij de hoop dat jullie, net als voorheen, er als vrienden voor jullie zoon zullen zijn. Succes!
Casper
Mark81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2011, 16:11

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Mark81 »

Beste Casper,

bedankt voor je reactie.

Ja ik hou me aan het convenant. Ik betaal de alimentatie, ik ben altijd in mn pappa weekend op tijd en op tijd gaat de kleine man weer naar huis. Daarnaast staat erin dat als de kleine man ziek is of andere omstandigheden dat mijn ex verplicht is mij als eerste oppas te vragen. Daarin regel ik van alles met mijn werk (elke dag extra onze zoon bij me is voor mij een dag plezier).

Nu word het plots allemaal anders en krijg ik de schuld van allerlei dingen die ik niet begrijp. Ik heb gister een vriend van me een aantal smsjes van haar laten lezen. Hij gaf namelijk aan: ja ik hoor jou verhaal en ik geloof je wel, maar zij zal ook dingen hebben. Aan de hand daarvan gezegd, lees maar en zie wat ik krijg. Die dacht bij zichzelf ook al, die heeft het gewoon niet meer op een rijtje en verliest gegarandeerd zo'n zaak (hij heeft tijdje rechten gestudeerd en zijn vader is meester in de rechten).

Voor mij is het ik wil het niet zover laten komen. Ik weet niet waarom, maar iets in mij zegt dat als het zover komt dat het mijn zoon raakt (in de slechte zin). Maar aan de andere kant, ik ga wel voor hem "vechten". Ik zie niet in waar ik slecht doe of ben.

Wat je al aangeeft en andere ook al, ze wil de macht over mij. En die verliest ze doordat ik een andere vriendin al een tijdje heb, mijn leven aardig op orde heb gekregen. Daarnaast ze heeft vorig jaar ergens aangegeven dat ze de scheiding in gang gezet had in de hoop dat we daardoor bij elkaar terug zouden komen. Hmmm duur en vervelend geintje dan :| . Of ze het wel of niet verwerkt heeft momenteel, zou ik niet weten, denk het niet, maar hoe dan ook zij heeft destijds de stap gezet om te scheiden. (nee er was geen ander in het spel of wat dan ook, het gevoel was bij haar weg gaf ze destijds aan en de relatie therapie hielp voor haar niet)

Ze heeft deze acties eerder uitgehaald met dreigen aan de hand daarvan in overleg met de advocaat is er een brief naar haar uit gegaan. Blijkt echter niet meer te helpen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Casper »

Ja, ik raad je aan concreet te kijken wat er gebeurt en naar aanleiding daarvan actie te ondernemen. Wees rationeel en als je twijfelt over in hoeverre je de situatie rationeel kunt inschatten, vraag dan om raad. Je kunt nog een keer heel duidelijk waarschuwen, maar dan moet het ook echt afgelopen zijn. Soms is het melden dat er een kort geding is aangevraagd al genoeg om tot inkeer te brengen.
Casper
Mark81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2011, 16:11

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Mark81 »

Voor mij weegt het gevoel erg zwaar. Ze speelt met mijn gevoel. Steeds te horen krijgen dat je niet goed genoeg bent voor de kleine en aangeven dat als het moeilijk gaat worden (dus kort-geding) dat ik alles verlies. De angst daarin speelt mee, maar goed, toegeven en aan haar "eisen" voldoen geeft haar de macht en haar haar zin.

Verstandelijk weet ik wel dat ik kans maak dat ik onze zoon kan blijven zien, alleen het gevoel levert angst :(
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door angel78 »

Mark81,

In heel veel gevallen gaat een omgangsregeling goed totdat er een nieuwe partner in het spel komt, om de één of andere reden kan de betreffende ex-partner daar niet mee dealen.

Lees ons verhaal maar eens, staat ook onder omgangsregelingen (na de zoveelste zitting.......)

Ik ben in deze een partner van een man met zo'n ex.
Wij hebben bijna 4 jaar vechten 'achter de rug'.

Hou één ding in de hoofd, als jou zoontje zo'n naar jou gaat, moet je ex hem loslaten, en beslis jij hoe je het omgangsweekend invult, met óf zonder jou nieuwe partner.
Jou ex-partner heeft geen recht om eisen te gaan stellen aan jou omgangsweekenden met je zoon.

De ex-partner van mijn partner heeft ook alles uit de kast getrokken.
Mijn partner werkt in ploegendienst, en moet dus eens in de 3 weken s'avonds werken, m.b.t het omgangsweekend komt het dus eens in de 6 weken voor dat mijn partner er op vrijdagavond niet is.

Ik haal zijn zoontje dan op en breng de avond met hem samen door, en stop hem dan in bed, we zijn erg gek met elkaar, dus dit gaat prima.
Echter wou de ex-partner van mijn partner dit niet, en heeft ze geprobeerd de rechter te overtuigen, dat het zoontje van mijn partner dan eens in de 6 weken op zaterdag zou komen, of mijn partner moest die vrijdag vrij nemen.

Ik zou geen recht hebben bla, bla, echter bouwen wij wettelijk ook family life op, de rechter is hier ook niet in meegegaan met haar, en heeft gewoon de omgang opnieuw vastgelegd, en uitgebreider dan eerst.

Dus.....nu ben ik gewoon regelmatig alleen met het jochie, ook als hij halve vakanties komt en mijn partner moet werken.
Ze kan hier niks meer tegen doen.

Laat je niet gek maken, als dit een gevecht wordt voor jullie via de rechter, zal je waarschijnlijk de meest grote leugens naar je hoofd krijgen, exen doe er alles aan hun zin te krijgen.
Wees altijd eerlijk en oprecht, en bewaar alles, smsjes, brieven etc, betwist elke leugen waar ze mee komt, en toon aan, v.z.m dat ze liegt, door altijd eerlijk te blijven, is er ook een kans dat ze haar eigen graf graaft, leugens die ze tegen spreekt etc, omdat ze zelf niet meer weet wanneer ze welke leugen nou ook al weer had gebruikt.

Geef alle info die je hebt, en alles wat je kan aantonen aan je advocaat, je advocaat kan het beste zijn werk doen met genoeg info en jou hulp.
Succes is gebasseerd op samenwerken.

Probeer de leugens niet te laten doordringen bij je, jij weet dat het niet waar is.
Dit zal niet makkelijk zijn in het begin, maar ja, je zult moeten, anders redt je het niet, en gaan jou partner en jij eraan onderdoor.
Praat ook veel met jou huidige partner, over hoe je je voelt, hoe zij erover denkt etc.
Praten moet je echt, anders overleeft de relatie het ook niet, er komen nou éénmaal spanningen met dit alles mee, als je dit tussen jullie laat inkomen, heeft je ex haar doel bereikt.
Mijn partner en ik hebben ook zware perioden gehad, maar zijn hier samen heel sterk uitgekomen, ik vecht ook naast hem, omdat ik niet kan tegen onrecht, en dat is dit gewoon.

Sterkte met alles.
Mark81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2011, 16:11

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Mark81 »

Angel78,

Bedankt voor je verhaal. Verstandelijk weet ik het zeker goed. Mijn gevoel luistert soms niet echt en de leugens komen binnen en doen zeer. Ik praat er met mijn vriendin veel over en laat haar alle smsjes lezen. We weten beide dat het doel van mijn ex is om macht te hebben over mijn leven, dus geen relatie en eigenlijk geen familie meer.

Vanwege het onrecht en het verdriet dat ik eraan heb heb ik mijn verhaal in het kort hier op het forum gezet en door andere verhalen te lezen en reacties, merk ik wel dat ik moet blijven vechten en niet moet toegeven, hoe moeilijk dat soms ook is omdat je de angst houdt.

Ik had dit nooit zien aankomen, maar goed... de scheiding ook niet. Ik ben daar vrij sterk uitgekomen en hoopte dat alles nu rustig zou worden en mn leven met mn nieuwe vriendin kan opbouwen. Helaas,...

Bedankt voor de reacties.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Rob27 »

Beste Mark,

Ik herken veel terug van jouw problemen. Bij mij begonnen de problemen ook na het aangaan van een nieuwe relatie en werden de meest absurde eisen gesteld.

Mocht je inderdaad een kort geding oid aangaan, maak dan niet de fout die ik heb gemaakt, namelijk het intrekken van het kort geding nadat zowel mijn ex als haar advocaat schriftelijk lieten weten overal aan mee te zullen werken.
Meteen daarna zijn alle afspraken weer geschonden en heeft zij ons beide aangevallen.
Ik was toen niet meer financieel in staat om een nieuwe rechtszaak aan te spannen, daar heb ik enkele jaren voor moeten sparen, met als gevolg dat er oudervervreemding/ouderverstoting heeft plaatsgevonden en de Raad voor de Kinderbescherming (die overigens totaal niet aan waarheidsvinding doet) die dan constateert dat de kinderen knel zitten tussen ouders en als gevolg daarvan ik mijn kinderen nog steeds niet zie - terwijl zij aantoonbaar dit in de hand heeft gewerkt en nog altijd in stand houdt. Gelukkig is er wel OTS uitgesproken, maar of dat ertoe zal leiden dat het contact wordt hersteld moet ik maar afwachten.

Kortom, als je het kunt betalen: Vecht voor je kinderen en wacht geen moment af. Hoe langer een dergelijke situatie voortduurt, hoe moeilijker jij je gelijk - en dus ook omgang - zult krijgen.

Succes!
Mark81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2011, 16:11

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Mark81 »

Beste Rob,

het geld is het probleem niet zo, klinkt gek, maar goed... mn vader is bereid alles te betalen voor me aangezien hij ook inziet dat er onrecht word aangedaan richting mij.

Ik hoop dat jou situatie snel beter word.

Status op dit moment is dat mijn ex mij afgelopen dagen nog steeds lastig valt dat ze bepaalde "eisen" op papier wilt hebben en ik anders aankomende zaterdag onze zoon niet kan/mag ophalen.

Ze beweert nu zelfs dat als ik niet met haar in gesprek ga en akkoord ga met haar eisen dat ze verdere stappen onderneemt en ik daardoor onze zoon niet meer te zien krijg, dat elke rechtbank het hiermee eens is omdat ik slecht zou zijn voor onze zoon.

Vechten ga ik dus zeker wel als het zover komt. Aankomend weekend zou ik hem moeten hebben, krijg ik hem niet mee word gelijk de advocaat op de hoogte gesteld en gaat alles lopen.

Ik hoop niet dat het nodig is, daardoor weleens twijfels of ik met haar eisen akkoord moet gaan, maar goed, waar houdt het dan op? Dus begint het over een maand weer opnieuw met nieuwe eisen anders geen zoon.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Rob27 »

Ik hoop niet dat het nodig is, daardoor weleens twijfels of ik met haar eisen akkoord moet gaan, maar goed, waar houdt het dan op? Dus begint het over een maand weer opnieuw met nieuwe eisen anders geen zoon.
Pas ontzettend op met dit soort gedachten! Ik heb het een en ander op aangeven van mijn ex aangepast, maar elke keer wordt er iets nieuws verzonnen. En het zijn altijd zaken die klein beginnen en uitgroeien tot een groot drama.

Kort en krachtig: Ik begrijp uit je eerste bericht dat je een omgangsregeling hebt die door de rechter is bekrachtigd. Dat betekent dat als jij je kind niet meekrijgt, jij aangifte kunt doen bij de politie op grond van schending van het ouderlijk gezag (http://www.dwazevaders.nl/wetenregel/WvS.htm). Het komt niet vaak voor, maar inmiddels zijn er diverse uitspraken gedaan waarbij moeders gestraft worden voor het niet naleven van de omgangsregeling.
Ik zou adviseren dit dan meteen te doen en je advocaat opdracht te geven om alles in gang te zetten. Eenmaal in gang gezet = niet meer stoppen en een uitspraak van de rechter afwachten.

Zij beslist niet hoe jij met jullie kind om mag gaan. Als jij daadwerkelijk slecht zou zijn voor jullie zoon, dan dient zij dit bij Jeugdzorg aan te geven, waarna een onderzoek zal kunnen volgen. Meestal zitten deze moeders daar niet op te wachten. Maar ook hier weer, pas op want hoe langer een dergelijke situatie voortduurt, hoe meer kans dat een BJZ of RvdK zich laat leiden door de onzin, leugens, verzinsels van een dwarsliggende moeder.

Een goede ouder zal in principe altijd voorstander zijn van goed contact met beide ouders.

Succes zaterdag!
Laatst gewijzigd door Rob27 op 30 mar 2011, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Rob27 »

Nog één ding: je hoeft niets op papier te zetten voor je ex. Je hebt alles al op papier, namelijk een gerechtelijke uitspraak. Als dat niet genoeg is, dient ze zelf maar terug te gaan naar de rechtbank.
Mark81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2011, 16:11

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Mark81 »

Ik ben er wel achter gekomen dat iets klein begint en steeds groter word.

Mijn doel is dat ik onze zoon gewoon zoals afgesproken 1 weekend in de 2 weken heb en verder bij zijn moeder. Dit is altijd de bedoeling geweest en een normale omgang zodat onze zoon kon inzien dat pappa/mamma ondanks scheiding normale band hebben.

Mijn ex belde me gisteren op en blijft bij haar punt dat ik weer voor komende zaterdag dat onze zoon niet bij me is. Ik kan hem na de verjaardag ophalen als ik wil. Ik heb voor mezelf besloten dat ik sowieso als ik hem inderdaad niet mee krijg aangifte ga doen en vanuit daar kijken wat verstandelijk is. Ene kant zeg ik alles in gang zetten. Andere kant wil ik voor onze zoon rust bewaren en hopen dat het hierna is afgelopen (hmm deja vu).

Daarnaast gaf ze nog wat zaken aan mbt mijn nieuwe vriendin dat ze het geluk gunt en alles los laat. Dat ze mijn nieuwe vriendin keer wilt ontmoeten zodat ze weet wie er bij onze zoon komt en vanuit daar verder. Ze gaf aan dat ze is gaan inzien de afgelopen weken dat ze me echt niet meer terug wil. Hmmm of de therapie die ze heeft begint te werken of ze heeft juridisch advies ingewonnen en ingezien dat ze geen poot heeft om op te staan.

Lastig. Aanvechten na zaterdag of het met rust laten (alsnog aangifte doen, mocht er het weekend erna weer gezeur zijn)

Wat is slim en dan met name voor onze zoon. Voor hem moet het goed zijn en hij mag er niet meer onder lijden dan dat hij al doet.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Rob27 »

Mark,

Je geeft jezelf in feite al de antwoorden die je zoekt...

Waar houdt het op? Woorden zijn maar woorden en daarmee blijf jij telkens in onzekerheid. Het kan zijn dat je ex het echt meent, maar kun jij het risico lopen? Elke kleine actie zal (waarschijnlijk) leiden tot een grotere. Mijn ex gunde mij ook een nieuwe partner, maar in de praktijk bleek dat niet zo te zijn.

Wat is erger? Aangifte doen als zij de omgang niet nakomt en daarmee een duidelijke daad stellen of deze situatie laten voortbestaan met de kans dat het alleen maar erger wordt?
Waar denk jij dat jullie zoon op (langere) termijn het meeste rust van krijgt?
Wat je ook kiest, je loopt de kans dat het op korte termijn toch wel blijft rommelen.

Ik kan je alleen adviseren vanuit mijn ervaringen en daarom heb ik vreselijke spijt dat ik mijn rechtszaak toen niet heb doorgezet.

Ik wens je heel veel sterkte en succes!
Mark81
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mar 2011, 16:11

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door Mark81 »

Rob,

ik snap je punt goed. Ik wil zelf het beste voor onze zoon. Moeilijk keuze, omdat als ze nu eindelijk wel dingen gaat inzien vanwege therapie kan het gaan rusten en kunnen we allemaal verder. Kan ze dat niet dan een rechtzaak en dan verder.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Dreigement zoon afnemen vanwege mijn familie?

Bericht door angel78 »

Mark81,

Ik acht de kans groot, dat haar ommezwaai m.b.t jou nieuwe partner, puur een actie is om al het andere van jou gedaan te krijgen.

Klaar gewoon hoor, als jij dit weekend je zoon niet mee krijgt, meteen aangifte doen, geloof mij, dit soort vrouwen, geeft niet toe, denkt niet aan jou of aan het kind, die doen enkel en alleen alles, om er zelf beter van te worden, en hun ex dwars te zitten.

Als in de rechterlijke uitspraak staat dat je zoon elke 2 weken bij jou komt, dan komt hij gewoon, en heeft zij geen excuses te verzinnen, of het omgangsweekend af te zeggen, dan moet ze je zoon gewoon naar je toe laten gaan.

Als jij dit accepteert, dan gaat ze steeds een stapje verder.

En oh ja, de uitspraken dat ze de rechter het wel ff gaat vertellen, dat gaat niet op hoor, laat je niet gek maken, alles wat ze roept moet ze nog steeds aantonen.

Alle leugens etc van de ex-partner van mijn partner zijn gewoon van tafel geveegd, en het feit dat ze mijn partner uit het gezag wou hebben, is door de rechter en door de kinderbescherming ook van tafel geveegd, beide zeiden dat mijn partner gewoon het gezag moet houden.

Sorry voor mijn toon, maar mijn bloed begint te koken als ik uitspraken van jou ex lees, wat denkt ze wel niet, ze zijn ook allemaal hetzelfde.
De wereld draait niet alleen om haar, en zij gaat het de rechter niet ff vertellen, zo werkt het niet, trap er niet in!!!!!
Gesloten