hypotheek

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
hotrod
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2014, 13:14

hypotheek

Bericht door hotrod »

aloah heren geleerden,

Mijn scheiding begint steeds slechter voor mij uit te pakken.
Ik verlies alles, elke zaak, alles rolt automatisch de kant van mijn overspelige gestoorde ex op....echt alles.
NU zit ik met een vraag over ons huis.
Zij heeft de woning verlaten, maar maakt nog dagelijks gebruik van een deel van de woning, een bedrijfsruimte, hal en wc.
Ik betaal al jaren de hypotheek. Het huis en de hypotheek staat op beide namen, gehuwd in gemeenschap van goederen.
Ik moet sinds kort zo veel alimentatie betalen, dat ik een keuze moet maken; alimentatie of de hypotheek. Als ik beide betaal kom ik maandelijks ca. 300 euro tekort en dan heb ik nog niet gegeten of mezelf aangekleed.
Ik heb haar aangeboden om zelf in de woning te gaan wonen met ons zoontje.
Voor mijn zoontje ideaal, want dan is hij gewoon weer in zijn huis en eigen kamertje. Voor haar ideaal, want dan woont ze weer bij haar werk, school van zoontje en alle winkels om de hoek. Financieel heeft ze het met de alimentatie die ik betaal goed, ze heeft bovenop haar eigen inkomen uit onderneming dan voldoende om de hypotheek en de rest te betalen. Ik kan dan op een camping gaan wonen voor weinig, en dat is goedkoop genoeg om de alimentatie te betalen en te eten en te leven.
Maar, jullie raden het al, ze weigert in het huis te gaan wonen.
Vanaf deze week zit ik klem, of alimentatie of hypotheek.....
IK weet dat ze medeverantwoordelijk is voor de hypotheek, maar wie gaat de helft bij haar halen? DE bank? Kan ik via de rechter iets afdwingen? Ze moet van de rechter alleen 250 euro betalen aan stroom en water, ze verbruikt extreem veel voor haar bedrijf dus is dat terecht, want de rekening is maandelijks zelfs hoger. Ik heb contact gezocht met de hypotheekverstrekker, hoe ga ik hen wijs maken dat ik wel wil betalen maar slechts de helft omdat ik de rest niet heb en hoe krijg ik ze zo ver dat ze de rest bij haar gaan halen? Ik heb ook NHG op de woning, maar ik zit nu niet te wachten op een gedwongen verkoop omdat we een enorme overwaarde op de woning hebben, die we in de nabije toekomst kunnen verdelen als zij er in gaat wonen en we de woning op termijn tegen een redelijk bedrag kunnen verkopen. Met de overspelige gestoorde ex valt niet te praten, alles wat ik via ons enige contact per e-mail vraag wordt door haar advocaat een aantal dagen later beantwoord.
Hoe pak ik dit aan, heeft iemand ervaring met zoiets?

shit, het is al weer bijna 4 uur.... weer een slapeloze nacht dus.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hypotheek

Bericht door Jeroen2102 »

@hotrod, heeft jouw advocaat geen draagkrachtberekening gemaakt ?
Hoe kan dat nu zo uitpakken zeg, ik betaal geen partneralimentatie, maar in plaats daarvan de hypotheek (vooralsnog) en kunstmatig is mijn draagkracht verlaagd zodat ik stukje kinderalimentatie betaal.

Je moet in ieder geval in overleg met de hypotheekverstrekker, dek jezelf in dat jij steeds het overleg hebt gehad en redelijk en billijk bent geweest.
Leg jouw situatie uit en ik weet niet of jij ex een inkomen heeft, maar de bank kan natuurlijk daar aankloppen, ik heb wel een ding altijd gehoord: betaal altijd alimentatie !!!

sterkte ermee
Plaats reactie