Verhuzing tegenhouden

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
lean007
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2013, 12:36

Verhuzing tegenhouden

Bericht door lean007 »

Goedendag ,

Ik ben vader van een zoon van 4.
Ik heb een hele hecte band met mijn kind.
Ik en ex zijn sinds begin dit jaar niet meer tesamen.
Ex heeft in het begin veel dingen nagelaten.
Na enkele weken al nieuwe vriend en dan toch al voorstellen aan mijn zoon waarop mijn kind geacht word pappa te zeggen tegen nieuwe vriend en waar al over nieuwe kinderen word gesproken.
Kind verteld dit tegen pappa en is over de zeik waarop pappa uit moet leggen dat er maar 1 mamma en 1 pappa in zijn leven is en de rest toevoeging is aan zijn leven.
Kind blijkt niet meer verzekerd in de begravenispolis ( wat als er iets gebeurd )
Moeder gaat niet met kind naar de tandarts terwijl dat 2x per jaar zou moeten.
Mijn zoon heeft 1 slecht oog en is in behandeling in het ziekenhuis maar blijkt na klagen van zoon met hoofdpijn dat men zijn oog al een half jaar niet meer afplakt en afspraken in het ziekenhuis niet worden nagekomen.
Vader neemt het heft in handen en maakt nieuwe afspraken en begeleid het kind.
Nu ineens moet het kind verhuizen naar weer een nieuwe vriend die ze net 2 a 3 maanden kent.Ruim 60 KM verderop
Ik zou graag willen dat het kind in zijn vertrouwde omgeving blijft zodat hij bij zijn vriendjes en familie in de buurt blijft.
We hebben samen het ouderlijke gezag.
Nu komt mijn vraag : Wat is de kans dat ik als vader het kind in zijn vertrouwde omgeving kan houden?

Hoop op een reactie.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Verhuzing tegenhouden

Bericht door Casper »

Lean, welkom. Span als de wiedeweerga met een goede advocaat die van aanpakken houdt een kort geding aan waarin je eist dat het kind *niet* zal verhuizen. Als ouder met gezag sta je daarin sterk, maar je moet het wel voor de verhuizing doen: achteraf krijg je het bijna niet teruggedraaid. Zoek intussen op deze site naar termen als "verhuizing" / "verhuizen", dan vind je een aantal gevallen en links naar verdere informatie. Heb je vragen, stel ze gerust.
lean007
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2013, 12:36

Re: Verhuzing tegenhouden

Bericht door lean007 »

Dag casper bedankt voor je antwoord
Het ouderschapsplan zegt ook dat ik op dinsdag het kind van school afhaal en dat hij bij mij eet slaapt en ik hem de volgende ochtend op school breng.
Ik ga eens een kijkje nemen bij verhuizingen

groetjes
lean007
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2013, 12:36

Re: Verhuzing tegenhouden

Bericht door lean007 »

Ik wil hieraan nog toevoegen dat telkens als mijn ex GEEN vriend heeft alles kan en de verdeling eerlijk en oprecht gaat , ik mijn zoon meer zie dan het ouderschapsplan.
De scheiding is dan ook nog niet uitgesproken maar ligt al wel bij het gerechtshof.
Dit word nu door mijn advocate tegengehouden omdat mijn ex zelf bezig is met het wijzigen van het ouderschapsplan.
Brief van mijn advocaat is al de deur uit naar haar advocaat met mededeling dat ik niet akkoord ga met het verhuizen
lean007
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2013, 12:36

Re: Verhuzing tegenhouden

Bericht door lean007 »

Kind is al zoveel kwijt in zijn omgeving.
De honden die weg moesten waar hij aan verknocht was.
Andere vriendje die worden voorgesteld van mijn ex.
Kortom mijn zoon heeft in dit half jaar getouwtrek nog niet de gelegenheid gehad om alles te verwerken.
Kind heeft nachtmerries s'nachts echt zo zielig en ik heb het gevoel als pappa tegen de muur te staan.
Ik kan hem alleen troosten en vertellen dat het wel goed komt.
Kind begint gedragsproblematiek te vertonen.
Eigenlijk teveel om op te noemen hier.
Plaats reactie